Någon som har en bra lösning istället för läppen där bak?
Bort med allt bös o bulta skylten i originalhålen.
http://hem.passagen.se/fossberg/hojj/rumpa.jpg
http://hem.passagen.se/fossberg/hojj/rumpa1.jpg
Någon som har en bra lösning istället för läppen där bak?
Bort med allt bös o bulta skylten i originalhålen.
Ett företag vid namn Evotech har några små nummerplåtshållare.
Men 830:- + frakt för en "plåtbit" känns onödigt dyrt. Tänkte därför under
midsommar höra mig för bland bekanta om någon kan tänka sig att tillverka
någonting dyligt.
Lite bilder på min 690 Duke. Åkt 90mil nu, sjukt nöjd med den förutom att den läcker olja mellan blockhalvorna, vilket är jävligt irriterande.
Jag köpte min "fender-eliminator" via Ebay, kostade typ 900 inkl tull och frakt, då följde allt med. Hållaren, montageskruvar, diod som skyltbelysning. Riktigt nöjd med den.
Ser riktigt bra ut! Vad är det för blinkers du monterat?
Är du nöjd med ditt slipon? Funderar själv på ett FMF.
Edit: Vart köpte du dämparen?
Många frågor blir det..
Det är ju en sån hoj man sitter och dreglar över hemma! Måste bara bli av med min streetfighter först...
Helt sjukt nöjd faktiskt, kom till Gävle så ska jag bjuda dig på fetaste Duke ljudet du någonsin hört Bättre ljud än acra etc. även dämparen köpte jag från staterna via e-bay.
När det gäller blinkersarna vågar jag knappt avslöja, men kika in på www.biltema.se
Den som väntar på något gott! Aldrig vart så nöjd i hela mitt liv, köp en, lovar att du inte ångrar dig!
Oj, låter ju inte alls fel. Jag hade tänkt vänta till efter sommaren men nu
kan jag nog inte vänta längre..
Minns du vad säljaren hette?
Hittade tre st på ebay men två av dem visar en bild på en dämpare till
super duke men har skrivit 690 duke.
Denna har fått allt rätt..
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FMF-...5259084QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FMF-...&:)_trkparms=65:12|66:2|39:1|72:1205|240:1318
Den köpte jag, nästan en hel $ billigare än din länk Bra snubbe/företag att ha å göra med.
Efter sommaren vill man väl inte köra Duke, klart du ska tjacka en nu!
Haha, fan va jag älskar dessa smilies! Så jävla sköna.
Men 30$ dyrare frakt.. Fast det är det värt om jag vet att någon annan handlat innan och
blivit nöjd
Fan nu blev det svårt.. Suger på karamellen ett tag men om jag känner mig själv rätt
så har jag nog snart handlat..
Ahaa, du tänkter så! Men det borde inte kosta mer igentligen, kanske går att förhandla till sig?
Dom bästa köpen jag gjort i mitt liv har varit på impuls
Svårt att spela in ljudet, annars kunde jag gjort det, då hade du köpt dämparen direkt!
Kanske, men jag betalar gärna lite mer, för som jag skrev så är det mycket värt
att veta att du handlat där och det gick bra
Men nu blir det ändå efter sommaren. Ligger med hjärnskakning och bruten
armbåge i väntan på operation så just nu får hojen vänta.. värdelös sommar..
Till er som har en 690 duke:
Hur är den att köra?
Känns den slö? Med tanke på att det "bara" är 65 hk och att den väger 148,5 kg torr. Antar att den är ganska smidig att köra iaf. Kanske inte är någon bakhjulsracer som reser sig bara man tittar på gasen. Den är hur som helst för jävla läcker!!! Jag vill gärna veta hur den är...
Fyfan, stackare... Men det var ingen hoj olycka eller? Krya på dig, hoppas du får tid för operation så snabbt som möjligt.
Vurpade på cykel..
På Torsdag har jag fått tid på sös så då nitar de ihop min armbåge sen äre bara
att vänta.. Tror jag skall grejja en fmf dämpare och dreva ned den till premiärturen
Har tänkt mig ett ner fram och tre upp bak.. Den lär väll få varva endel på
motorvägen/längre turer men det är nog ändå värt det.
Måste ha något att pilla med för att stilla abstinensen..
Förresten har du gjort något åt programvaran efter du skaffa slipon?
MangeH; Jag saknar lite effekt ibland, åkte sporthoj innan. Men det är
ändå en sjukt rolig hoj att åka på. Jag ångrar inte mitt byte.
Jag har inte gjort något åt programvaran ÄN... Den är ganska kinkig när den är kall, lägger av av sig själv etc. Så jag skulle tippa att jag måste göra något åt programvaran för den sakens skull, sen blir det säkert ännu bättre drag också.
Jag funderar också på att dreva upp ett par kugg i bak, har bara kuggat ner i fram än så länge.
Prova starta den när den är kall och så låter du den stå 15 min på tomgång.
Rör inte gasen. Sen stänger du av den och startar igen, dax att prova.
Den borde bli bättre då. Har läst det tipset lite varstans på andra forum.
Okey, det måste provas... Men den kommer garanterat att dö efter några sekunder, men det kanske inte spelar någon roll, bara den går sina 15min i sträck. Tack för tipset, återkommer när det testat!
Precis, 15min från kallstart, den skall inte dö under tiden. Insprutningen synkas
tydligen under 10 min sen gör den en check. Efter 15 min är allt garanterat klart.
Min blev bättre efter detta, den dog titt som tätt. Ungefär som ett kärringstopp.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |