Ktm 690 Duke 2008

NFGreen

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
KTM 690 DUKE -08
Okej, ja jag ska höra med lelles om dom har något annars beställer jag från ebay! Ok , det blir nog något jag kommer göra under vintern isf.
Beställde just tid för 100mils service, 1900 spänn tyckte det lät lite saftigt. Jag hoppas dom gör något mer än att byta olja och filter. :)

Jo dom kollar även ventilerna tror jag. Därför det drar iväg lite.
 

NFGreen

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
KTM 690 DUKE -08
Tänkte rensa upp lite i baken och köpte därför precis en ny hållare för blinkers/nummerplåt.
Likadan som NFGreen har på sin. http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110422184878

Fortfarande sugen på en FMF Apex dämpare också men väntar lite med den.
Kan fortfarande inte köra efter att jag bröt armbågen.

Coolt!

Nu har även en annan fått smaka på den bittra asfalten ordentligt. Jag bromsade, men det gjorde inte polare som kom bakom på sin 640 Duke II. Jag klarade mig med stukad handled och stukad nyckelbensled. Värre med polaren som ligger på intensiven med sprucken mjälte... Fyfan... Ibland gör det ont att åka hoj :/ Stackars hojarna också :/ Blir nog inge mer hojåkning den här sommaren...:död
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Coolt!

Nu har även en annan fått smaka på den bittra asfalten ordentligt. Jag bromsade, men det gjorde inte polare som kom bakom på sin 640 Duke II. Jag klarade mig med stukad handled och stukad nyckelbensled. Värre med polaren som ligger på intensiven med sprucken mjälte... Fyfan... Ibland gör det ont att åka hoj :/ Stackars hojarna också :/ Blir nog inge mer hojåkning den här sommaren...:död

Ser fram emot att få hem den. Behöver pilla med något för att stilla abstinensen :)

Fan det där lät inget vidare! Men var glad att du klarade dig såpass bra som du ändå gjorde. Hur är status med din polare då?

Hojarna går alltid att laga. Finns de som tillverkar reservdelar och tom. nya hojar hela dagarna.
 

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Mullsjö.
Hoj
HD Bobber -06
Tittade in lite här på Sporthoj, kul med lite liv i Duke tråden! Grymt kul hoj är det. Blir lite trix o fixx med min under vintern.
 

NFGreen

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
KTM 690 DUKE -08
Ser fram emot att få hem den. Behöver pilla med något för att stilla abstinensen :)

Fan det där lät inget vidare! Men var glad att du klarade dig såpass bra som du ändå gjorde. Hur är status med din polare då?

Hojarna går alltid att laga. Finns de som tillverkar reservdelar och tom. nya hojar hela dagarna.

jo, är riktigt glad att det gick så pass bra... man vet ju hur illa det kan gå. Polarens läge är kritiskt i två dygn till, men alla värden ser bra ut och han var ganska pigg idag. Men det kan snabbt gå ner, och då blir det akut operation. Men det hoppas vi att han slipper.

Precis som du säger, materiella ting går alltid att laga eller ersätta. Huvudsaken att alla blir återställda.

Jag kan intyga att plåthållaren är kraftig. Min reg.plåt var det bara skit av, men hållaren såg som ny ut ;)
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Jag kan intyga att plåthållaren är kraftig. Min reg.plåt var det bara skit av, men hållaren såg som ny ut ;)

Håller tummarna för att han återhämtar sig och slipper operation.

Låter bra att den är tålig! Då kan jag använda den som "12'o clock bar" :yoparty

Hur mycket skador blev det på din hoj då? Hamnar den på skroten?
 

NFGreen

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
KTM 690 DUKE -08
Håller tummarna för att han återhämtar sig och slipper operation.

Låter bra att den är tålig! Då kan jag använda den som "12'o clock bar" :yoparty

Hur mycket skador blev det på din hoj då? Hamnar den på skroten?

Hehe =)

Nej inte skroten, vi hade tur med hojarna båda två, ingen hoj krockade med någonting utan gled på asfalten sen ner i diket, så det är mest plastkåpor, styrändar, fotpinnar, handtag, växelpetare, bromsar, blinkers etc... Tror att bådas ramar har klarat sig... Så det blir högst troligt reparation av båda hojarna.
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Idag kom mitt paket från Evotech Performance. Leverans på mindre än 48 timmar från UK.
Imponerande. Rekommenderas! :)
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Ja verkligen. Skall dra ut nu direkt :)

Det var dagens positiva nyhet. Dagens negativa är att efter återbesök hos
SÖS idag vill läkaren att jag låter bli hojen till i vår.. :ajjabajja
Hur tacklar man det?
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Nybliven Dukepilot här, men med ett enormt leende under hjälmen.
690 Duke är ju helt otroligt kul att köra...var tidigare pilot på en FZ-1N.

Var köper ni delar till era hojar online ?
Finns ju så mkt KTM-options så man blir sjuk...

Grattis till ett klockrent val! :tummenupp

ebay finns det endel godis.
Gillar man inte att köpa från utlandet sån finns Johans MC i Göteborg. Borde passa bra för
dig. Lelles i Uppsala grejjar prylar till oss i Sthlm.

Skall jag ha originalprylar så blir det Lelles annars spanar jag också
minst ett par gånger i veckan på ebay, man vet aldrig när det dyker upp
några nya coola prylar :)
 

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Skall precis springa iväg, kan skriva mer sen men jag betalade 2100:-
för min 100 mils service.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Är Duken strypt när man får den? I så fall vart sitter strypningarna och hur får man bort de?
 

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Ort
borlänge
Hoj
KTM 660 -06
Är Duken strypt när man får den? I så fall vart sitter strypningarna och hur får man bort de?

Finns nånstans i ktm 690 tråden med bilder tror jag.

Utan bilder:
På vänster sida under sadeln finns ett kontaktstycke med 3 kablar, de kommer upp nånstans vid framdrevet tror jag. Gul/Grön and Blå/röd & Grön. Dom färgglada talar om för boxen vilken växel du kör på o gröna är för neutral lampan.
Ryck dom färgglada så är det klart.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Finns nånstans i ktm 690 tråden med bilder tror jag.

Utan bilder:
På vänster sida under sadeln finns ett kontaktstycke med 3 kablar, de kommer upp nånstans vid framdrevet tror jag. Gul/Grön and Blå/röd & Grön. Dom färgglada talar om för boxen vilken växel du kör på o gröna är för neutral lampan.
Ryck dom färgglada så är det klart.

Så enkelt alltså? kan sätta tillbaka det eller rycker man sönder de? Hur är det med garantier och sånt om man gör det?

Någon som vet varför den är strypt? För att den ska vara billig att försäkra eller?
 

#Mange#

softa ner och ta en kräfta för fan!!
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Ekerö
Hoj
08 KTM Duke 690
Har köpt en Duke 690 -08:a och måste bara säga att jag är sjukt nöjd med den. upplever dessutom mycket bättre gasrespons när man kör på perfomance läget i dom färdiga mappningarna. kan även rekomendera att man drevar ner den fram (gjorde susen för mig iallafall)

ha d // Mange
 

wain

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hyosung Aquila GV650, 2009
Inte speciellt livat här inte!

Om jag vill köpa duke till våren men behöver bli övertalad, vad skulle ni säga då? Vilka är dem bästa fördelarna med denna hoj?! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top