Ktm 690 Duke 2008

Putte78

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Trångsund
Hoj
KTM 690 duke -08
Funderar på att byta "ner" mig till en Duke 690 från min Superduke, känner mig inte riktigt bekväm med superduken och saknar min gammla duka II lite granna.. Men duke II:an va jobbig tycker jag med chok och sen kopplingsvajern som gick av för mig 2 gånger.. Vad jag förstår så har duke III liknande teknik och utrustning som min superduke bara att det är LC4 motorn istället va?
 

NFGreen

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
KTM 690 DUKE -08
Funderar på att byta "ner" mig till en Duke 690 från min Superduke, känner mig inte riktigt bekväm med superduken och saknar min gammla duka II lite granna.. Men duke II:an va jobbig tycker jag med chok och sen kopplingsvajern som gick av för mig 2 gånger.. Vad jag förstår så har duke III liknande teknik och utrustning som min superduke bara att det är LC4 motorn istället va?

Duke II fick hydraulisk koppling efter (2003 kanske?), det är dock alltid manuell choke. På 690 Duken har du automatisk choke och även hydraulisk koppling. :yoparty
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Duke II fick hydraulisk koppling efter (2003 kanske?), det är dock alltid manuell choke. På 690 Duken har du automatisk choke och även hydraulisk koppling. :yoparty

Insprutning = inte choke alls !
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Då har man sålt hojen! Nu väntar jag bara på att en svart/vit Duke till rätt pris ska dyka upp!!!
 

NFGreen

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
KTM 690 DUKE -08
Jo jag vet! Ringde honom idag efter att jag sålt hojen. Självklart är det nån jävel som kommer på torsdag och kollar. Men han hör av sig om han inte köper den...:huvet

Först till kvarn... Om du säger att du vill ha den och är redo att betala omgående så borde väl hojen vara din? Så funkar det i alla fall i min bilhall.
 

Hansi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Märsta
Hoj
Ktm 690 Duke -08
Tjena!
Här är jävlen som ska komma på torsdag :) Tyvärr så var ju jag först till kvarn denna gång;) har redan köpt den över telefon.. Men lycka till med ditt letande!
Det är grymma hojar.

Mvh
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Först till kvarn... Om du säger att du vill ha den och är redo att betala omgående så borde väl hojen vara din? Så funkar det i alla fall i min bilhall.

Nej, han ville inte göra så... Jag hade gärna åkt och hämtat den.

Tjena!
Här är jävlen som ska komma på torsdag :) Tyvärr så var ju jag först till kvarn denna gång;) har redan köpt den över telefon.. Men lycka till med ditt letande!
Det är grymma hojar.

Mvh

GRRRRR!!! :mad: Den var ju så gott som min!!!! Nä jag hittar nog en så småningom...
 
Last edited:

Hansi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Märsta
Hoj
Ktm 690 Duke -08
Nej, han ville inte göra så... Jag hade gärna åkt och hämtat den.



GRRRRR!!! :mad: Den var ju så gott som min!!!! Nä jag hittar nog en så småningom...

heheh ja det hoppas jag. såg att det kommit ut en ny i uppsala nu, lite dyrare men med helsystem larm m.m kanske vore nått?
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
heheh ja det hoppas jag. såg att det kommit ut en ny i uppsala nu, lite dyrare men med helsystem larm m.m kanske vore nått?

Nja jag tyckte den var lite dyr. Låg en likvärdig ute för en månad sen för 62000 kr men då hade jag inte sålt min. Jag väntar tills han sänker priset!
 

Hansi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Märsta
Hoj
Ktm 690 Duke -08
Nja jag tyckte den var lite dyr. Låg en likvärdig ute för en månad sen för 62000 kr men då hade jag inte sålt min. Jag väntar tills han sänker priset!

Ja jag håller med om att den kändes lite dyr men det kommer han nog också på snart:). Du har ingen aning om vad det skulle kosta att byta ut alla orange detaljer till vita?
 
Last edited:

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Ja jag håller med om att den kändes lite dyr men det kommer han nog också på snart:). Du har ingen aning om vad det skulle kosta att byta ut alla orange detaljer till vita?

Nej men den tanken har slagit mig också!
 

NFGreen

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
KTM 690 DUKE -08
Tjena!
Här är jävlen som ska komma på torsdag :) Tyvärr så var ju jag först till kvarn denna gång;) har redan köpt den över telefon.. Men lycka till med ditt letande!
Det är grymma hojar.

Mvh

Jasså, du hade redan sagt att du skulle ha den över telefon så var det ju en annan femma. Trodde du bara sagt att du skulle komma och kolla på den. Grattis till nya hojen! Hoppas du blir nöjd (vilket inte är så svårt att bli).

Btw NFgreen snyggaste duken jag sett på bild, cleant som det ska va :)

Det bugar och tackar jag för! :Bugar Jag håller med dig, det ska vara cleant men ändå ballt :yoparty
 
Last edited:

Hansi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Märsta
Hoj
Ktm 690 Duke -08
Jasså, du hade redan sagt att du skulle ha den över telefon så var det ju en annan femma. Trodde du bara sagt att du skulle komma och kolla på den. Grattis till nya hojen! Hoppas du blir nöjd (vilket inte är så svårt att bli).



Det bugar och tackar jag för! :Bugar Jag håller med dig, det ska vara cleant men ändå ballt :yoparty

Tackar tackar! Igår var det premiärtur även fast vi gjort 116 mil i bilen innan :)
Första intrycket var mycket bra, härlig hoj.
Nu måste jag köpa en "fender-eliminator" någonstans, men den finns alltså inte att få tag på i sverige?
 

NFGreen

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
KTM 690 DUKE -08
Tackar tackar! Igår var det premiärtur även fast vi gjort 116 mil i bilen innan :)
Första intrycket var mycket bra, härlig hoj.
Nu måste jag köpa en "fender-eliminator" någonstans, men den finns alltså inte att få tag på i sverige?

Jag hittade ingen i Sverige, jag letade iof inte så noga, men det gick smidigt från Ebay.
Se till att köpa lite nya drev också. Jag drevade ner min ett kugg i fram, men vill nog dreva upp ett par i bak också.
 

Hansi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Märsta
Hoj
Ktm 690 Duke -08
Jag hittade ingen i Sverige, jag letade iof inte så noga, men det gick smidigt från Ebay.
Se till att köpa lite nya drev också. Jag drevade ner min ett kugg i fram, men vill nog dreva upp ett par i bak också.

Okej, ja jag ska höra med lelles om dom har något annars beställer jag från ebay! Ok , det blir nog något jag kommer göra under vintern isf.
Beställde just tid för 100mils service, 1900 spänn tyckte det lät lite saftigt. Jag hoppas dom gör något mer än att byta olja och filter. :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top