KTM 690 Smc 2008

jeric72

de e bra så...
Gick med
22 Feb 2008
Hoj
Ktm 690 SM - 07 , Honda CRF 450 - 09 , Honda XR 600 - 86 , BMX Cykleproo - 99
Skruvdubbarna jag drog i bakdäcket nu sist verkar klara asfalten utan några problem. Fram verkar det räcka bra med härdad skruv då dom inte får i närheten så mycket stryk som de på bakdäcket.

Vad använder du för skruvdubb?

/Jocke

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Någon som vet hur och med vad baksvingen är behandlad med, för att undvika korrosion av aluminiumen??

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
BILTEMA
Avgasbandage
Tillverkat av starkt och flexibelt glasfibergarn.
För montering på grenrör, avgasrör och rör vid turboaggregat.
Ger minskad värmestrålning.
Rätt avgastemperatur förbättrar gasväxlingen och kan därmed gynna motorstyrkan.
Avgasbandaget lindas runt röret.
Ändarna låses fast med slangklämmor eller ståltråd.
Längd: 15 m.
Bredd: 52 mm.
Tjocklek: 1,6 mm.
Värmetålighet: 1100 °C, tillfälligt ända upp till 1700 °C.

OBS: Vissa sportflygplan får värme till kabinen från avgassystemet.
Genom att värmeisolera grenrören ökas temperaturen i ljuddämparna, vilket ger bättre kabinvärme.
BILTEMA 249 eller 299 kr.

Vet ej hur det ser ut den dagen man tar bort det,om det typ bränner i röret eller vad?
Vad tror ni annars om det? Verkar ju vara till fördel.

ett tips för att bespara en onödig utgift,så här såg ett grenrör ut på en superenduro efter avgasbandage

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=328571&highlight=exhaust+wrap

Bifogat

• 275229294_mqzCa-S.jpg
    275229294_mqzCa-S.jpg
    39.5 KB · Visningar: 137

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Med andra ord såg det inte så trevligt ut med avgasbandage.
Skulle dock inte behövas att klä så omfattande utan bara en liten bit just där byxor kan komma åt och brännas hål.
Men klart det ser kanske heller inte så snyggt ut efter att man tar bort det.
Glasfibergarn bränner väl i röret och blir väl lite putsjobb därefter eller ?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Iridiumstift

Någon som vet vad det är för stift i 690 E/SMC ?
Vanliga?
Och vad isåfall motsvarar det i tex Denso iridium stift?
Gör det eller kan göra nån nytta att byta till sådant stift,påstås vara bättre gnista,förbränning :)

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
blir säkert 1,2 hästar mer vid 6800rpm.... slänger du sen på en sån bhp boostExtremePower till stiftet så kan du lugnt räkna med 74hk @ 6800rpm och 120nm @ 3400rpm:tummenupp

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
blir säkert 1,2 hästar mer vid 6800rpm.... slänger du sen på en sån bhp boostExtremePower till stiftet så kan du lugnt räkna med 74hk @ 6800rpm och 120nm @ 3400rpm:tummenupp

Jo den är klockren den,läst tråden på soe.se om BHP boost extreme power.
Rena rama mirakel produkten.......säkert något lyckorus bringande :hihi
På ren svenska rent ut sagt bluff.

Och inte heller kan man kanske räkna med någon effektökning eller märkbar sådan tror jag på iridiumstift.
Dock är där de som monterat sådana stift på andra hojar som noterat lite jämnare gång och finare förbränning när de kollat stiften.

Sen om där är eller skall vara någon skillnad kan inte jag svara på,priset talar också för sig då sådana iridiumstift kostar kring 200 kr och strax där över.

Last edited:

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD

e du hemma redan din kuk å så ringer du inte.. ja har skittråkigt här hemma ju...:banana

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Nu så grabbar... var ute me herr mjood ida å busa lite, fan nu har ja fått nytt habegär.. ja vill ha en enduro.. satan va kul de va å köra runt i grustaget me den jämfört me min egen då.. är livrädd på min men med hans 690 enduro så va de ju rena kärleken å gazza runt där.. värsta greppet ju..

Så om nån råkar läsa detta som har en Enduro å vill byta så skicka pm för fan... ja bara måste ha, i värsta fall får ja köpa mig en cross å busa med iställe... de va mina små ord för idag... puss å kram å gonatt..

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Nu så grabbar... var ute me herr mjood ida å busa lite, fan nu har ja fått nytt habegär.. ja vill ha en enduro.. satan va kul de va å köra runt i grustaget me den jämfört me min egen då.. är livrädd på min men med hans 690 enduro så va de ju rena kärleken å gazza runt där.. värsta greppet ju..

Så om nån råkar läsa detta som har en Enduro å vill byta så skicka pm för fan... ja bara måste ha, i värsta fall får ja köpa mig en cross å busa med iställe... de va mina små ord för idag... puss å kram å gonatt..

Du kan ha 2 i 1 :tummenupp
Det går att fixa om smc och få på offroadfälgar.
Kostnad: 1 pare excelfälgar,finns nya att köpa för kring strax över 6000 kr.
Sen eventuellt skivor och så däck såklart och lite tillpassning med distanser osv.
Själv sugen på det :banana

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Du kan ha 2 i 1 :tummenupp
Det går att fixa om smc och få på offroadfälgar.
Kostnad: 1 pare excelfälgar,finns nya att köpa för kring strax över 6000 kr.
Sen eventuellt skivor och så däck såklart och lite tillpassning med distanser osv.
Själv sugen på det :banana

nya fälgar för 6000?? de va billigt ju.. när ja fråga jonte så va de 10-15000 de handla om.. jo ja vet att man kan fixa om den, ja va sugen på de i början me när ja köpte den, men då verkade va sånt klydd å få till de på ett bra sätt...

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
nya fälgar för 6000?? de va billigt ju.. när ja fråga jonte så va de 10-15000 de handla om.. jo ja vet att man kan fixa om den, ja va sugen på de i början me när ja köpte den, men då verkade va sånt klydd å få till de på ett bra sätt...

Okej då lite mer än 6000 kr såg jag nu men inte 10-15 tusen.

6965 kr så får du ett par svarta excel fälgar.

8499 kr ingår Bromsskivor,Däcklås,Fälgband,Drev,Alla skruvar till drev och skivor. Släta bromsskivor från CC. Vid beställning skriv i kommentar rutan vilken storlek på drevet ni vill ha.

http://hojbutiken.e-butik.se/

Gå in på KTM delar - hjul.

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM
Då va första turen för året avklarad då:banana
-5 å Sol i Oslo, kunde inte låtbli Blev ca 1h körning med lite värmning av fingrarna i mellanåt....:yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati