KTM 690 Smc 2008

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Mera bling-bling har anlänt:Bugar

Bifogat

• P5070102.JPG
    P5070102.JPG
    230 KB · Visningar: 133

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Vet inte om det varit uppe innan men frågar här om ngn kört både ktm 690 smc och husaberg 650 som kan ge lite info hur man upplever dem i förhållande till varandra? Körde ju husa 650 innan med akra hel och tyckte om den men ligger smc:n långt efter, den känns ju betydligt större men kanske inte upplevs så när man kör? Pratar inte bankörning nu ska tilläggas.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Vet inte om det varit uppe innan men frågar här om ngn kört både ktm 690 smc och husaberg 650 som kan ge lite info hur man upplever dem i förhållande till varandra? Körde ju husa 650 innan med akra hel och tyckte om den men ligger smc:n långt efter, den känns ju betydligt större men kanske inte upplevs så när man kör? Pratar inte bankörning nu ska tilläggas.

Husa 650 är där något mer klipp eller annat effektregister.
SMC ,bättre service intervaller,bekvämare att även köra längre sträckor.
Fullt tillräckligt effektregister även om man alltid kommer att sträva efter mer.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.

Jag hade ju både och under en tid, rättare sagt 2 husa och en 690 Enduro.

Kommer att tänka på en körning. Hade kört 690E under någon vecka och satte mig på husan.
Det var som att bli kär på nytt! Var ett satans drag och när jag bromsade så fick man styret i magen :D
Det är stor skillnad på dom hojarna, men nu har jag sålt bägge Husorna och är nöjd med min 690E, nu är jag van med min 690E och tycker att den går bra.
Så jag kommer att akta mig från att pröva en rejs motard :gnissla
För då är man snart fast i träsket med att byta olja, ställa ventiler, och serva allt för ofta.

Summan av det hela, för min körning så är jag mera nöjd med 690 för man slipper att meka så mkt, ca ett oljebyte var 500 mil på verkstad, är ju så att man får skämmas...

Så var det jag upplevde skillnaden när jag hade bägge.

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Håller med nilzz! Hade Husa 650 innan min nuvarande 690 SMC. Husan är bättre på allt utom möjligtvis komforten. Sen ska man palla med att serva, inte svårt men det ska likförbannat göras. Tyckte det var ett jävla straff då... Det är dock lustigt såhär efteråt, hur man bara kommer ihåg det som var bra, har börjat snegla på Husa 570 igen, med motardkit... :tummenupp

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Håller med nilzz! Hade Husa 650 innan min nuvarande 690 SMC. Husan är bättre på allt utom möjligtvis komforten. Sen ska man palla med att serva, inte svårt men det ska likförbannat göras. Tyckte det var ett jävla straff då... Det är dock lustigt såhär efteråt, hur man bara kommer ihåg det som var bra, har börjat snegla på Husa 570 igen, med motardkit... :tummenupp

Ja jag tror jag kommer att tycka samma, saknar husan för dem små vägarna runt om kring här även om HM:n egentligen är mkt starkare o snabbare .. Byta olja/filter o ställa ventiler är väl inget särskilt men när motorn ska klyvas för genomkoll och lagerbyte blir det lite värre. Får väl se när jag sålt crossen men lite sugen är jag på en motard o en sporthoj - det hade varit perfekt :tuttar

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
KTM 690 SMC blev nästan 690 Enduro

Kom över ett pare orginal offroadfälgar till en 690 E.

Lite små pill så blev min 690 smc en 690 enduro med fälgbyte.

Inte helt klart,lite små justeringar som ger myror i huvudet kvar.

Bifogat

• KTM 690 smc-enduro 001.jpg
    KTM 690 smc-enduro 001.jpg
    248.6 KB · Visningar: 130
  • KTM 690 smc-enduro 002.jpg
    KTM 690 smc-enduro 002.jpg
    249.8 KB · Visningar: 117
  • KTM 690 smc-enduro 005.jpg
    KTM 690 smc-enduro 005.jpg
    248.3 KB · Visningar: 119
Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
DEN BLEV LITE HÖGRE NU VA, MÅSTE FÖRLÄNGA STÖDET:tungan:arsele

Nejdå behövdes inte något längre stöd,fast man får nog tänka efter två gånger vilket underlag man ställer den på.
Även kylaren behövs inte flyttas och byta till enduroskärm som där var en firma som påstod (som komverterat om smc med offroadfälgar,dock av andra icke orginal fälgar)
Ride AB ,tyvärr jädra hemlighetsmakeri om vilka distanser och lösningar och nä de vill inte sälja lösa komverteringskit.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!