KTM 690 Smc 2008

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Vad tror ni man får hojjen..

Funderar på att sälja hojjen då mina polare skall byta till "storebror" 990 SM, nu har jag & mina polare olika hojjar(alla kör såklart KTM) så alla vill köra på olika ställen & dom börjar snacka om långturer i Norge mm så då känns tyvärr en SMC inte riktigt rätt... :(

Så nu börjar vi snacka om att skaffa likadana hojjar & då är det 990 SM som gäller, så vad tror ni att man kan få för en 08:a med acra & svart plast som gått 600 mil???
Den är nyservad, har utbytt hastighetsmätare, är mappad, neddrevad & i fint skick(orginalplasten är aldrig använd)...

Vad tror ni, vad ska man ta för hojjen...

Mvh / Sladdfantomen

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Funderar på att sälja hojjen då mina polare skall byta till "storebror" 990 SM, nu har jag & mina polare olika hojjar(alla kör såklart KTM) så alla vill köra på olika ställen & dom börjar snacka om långturer i Norge mm så då känns tyvärr en SMC inte riktigt rätt... :(

Så nu börjar vi snacka om att skaffa likadana hojjar & då är det 990 SM som gäller, så vad tror ni att man kan få för en 08:a med acra & svart plast som gått 600 mil???
Den är nyservad, har utbytt hastighetsmätare, är mappad, neddrevad & i fint skick(orginalplasten är aldrig använd)...

Vad tror ni, vad ska man ta för hojjen...

Mvh / Sladdfantomen

stå på dig, köp en komfortsadel för längre turer, Bättre dom byter hoj i stället
:arsele

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Funderar på att sälja min 450 som jag tänkt köpa motardkit till och istället skaffa en 690 smc. Tror ni jag förlorar mycket "lekbarhet" i ett sånt byte? Skulle vilja ha lite mer kräm, och samtidigt mindre service. Dessutom är min rätt skakig och knackig på väg, beror väl i och för sig en hel del på att jag fortfarande har endurodäck.

Men vad säger ni, motardfälgar till min 450 exc eller byte till 690 smc?

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Har blivit en del hojjar på sistone men detta var nytt rekord... hade min 690 SMC i 8 dagar och körde 12 mil med den sen byttes den ut mot en Superduke!
Jag tycker chassiet var kanon men noll "komfort" (ont i arslet) och motorn har ingen botten alls och all effekt mellan 5000-7500 varv.
Jag ville ha lite mer hoj som man inte bara leker med utan även kan åke en hel dag och lite längre turer.
SD:n sitter man bra på har gott mos och är lekfull:tummenupp

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Åker man vägar som svänger så har man inte tid att tänka på att de gör ont i arslet. Då tänker man bara på nästa kurva. Sen när man kommer hem så har man en brud som tar hand om röven åt en =)

Men visst superduke är ju en helt annan hoj och jag ska med byta till en superduke r nästa säsong.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
20-30 mil på en KTM 690 smc är inga problem sålänge vägarna svänger,tempot är bra och smile groparna djupa.
27 mil är väl det längsta jag avverkat än,då med enklare tankstopp.

Visst lite mer kräm i spisen skulle inte vara tokigt,men så är det väl oavsett vad man sätter sig på så tycker man att det kunde ju varit lite till kräm.

Men så är det heller ingen touring eller långfärdsmaskin,det var man införståd med när den inhandlades :)

Last edited:

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Åker man vägar som svänger så har man inte tid att tänka på att de gör ont i arslet. Då tänker man bara på nästa kurva. Sen när man kommer hem så har man en brud som tar hand om röven åt en =)

Men visst superduke är ju en helt annan hoj och jag ska med byta till en superduke r nästa säsong.

Du har så rätt i allt du säger.
Du menar att du piskar :whip brudens röv och hon pudrar din:hihi
Superduken älskar kurvor precis som 690:in.
Om du inte har provkört SD:n gör inte det...den är kraftigt beroendeframkallande.

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Bara rita av locket och fixa en egen packning. Jag har fixat en själv och det är super!

play_mad

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
supermotard
kan bara hålla med om att sd´n är beroende framkallande men sd´r rockar ju fett,måste bara ha en sån till nästa år,kan oxå tänka mig hypermotarden den är grym,vi får se

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
jaha då fick man sina motardfälgar idag :D så nu e kvällen räddad. Blir Montering och ÖL för hela slanten ikväll. :fyllisar

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha