Hej har nyss köpt en 690smc som ska komma idag
tänkte höra ni som drevat ner 1 kugg fram måste man byta kedja för det eller?
Hej har nyss köpt en 690smc som ska komma idag
tänkte höra ni som drevat ner 1 kugg fram måste man byta kedja för det eller?
Idag blev det en "ny" hoj eller två goda ting av en hoj.
Fått tag i 690 E orginal offroadfälgar så det blev en liten test runt kvarteret.
Lite små justeringar kvar,dock körbart i nuläget.
Däcken där sitter på,nån Dunlop maxis men något halvslitna.Något sliriga på hårda skånska grusvägar.Ska ordna riktiga offroaddäck istället.
Dock åker hjulen av så snart jag är klar med små justeringarna och på med motardhjulen istället.
Ca 30 min hjulbyte och vips kan man variera sig mellan "två hojar"
Var ute och tourade lite med tjejen igår (ca 25 mil kurviga vägar) så hon fick övningsköra lite.
Låg mellan 10-30 km/h över gällande hastighet (dock utan nån som helst attack i körningen) hela dagen på läge 5 på mapp-ratten. Då drog hojen 0.38 l/mil. Det tycker jag är helt grymt. Hojen blev i de läget helt jämn och fin i registret och inte alls så "av och på" som i läge 2, och ändå var det hur lätt som helst att gasa upp den på bakhjulet på 3:an.
Sicken kanonhoj. Dock så blir man rätt mör i baken när man ligger och tourar så länge.
Kör med 14 fram, du behöver inte byta/korta kedjan!
Läge 5 är det där sparläget, som man ska köra på om det är kris med bensin?
det första jag provade min på var läge 2.
Körde den hem med en del trafik i stan, å huuuua, hehe.
Lite ryckigt det var
Men på läge 3 så körde jag den på 0,5 l/mil, ganska snäll körning då.
Läge 1 är "soft" sänkt peak för bättre körbarhet.
Läge 2 är "advanced" maximal power.
Läge 3,4,5,6,7,8,9 är "standard" eller som vi i Sverige säger "lagom".
Läge 0 är ett läge som kan användas vid förhållanden med lågt oktantal (som kan före komma i vissa öst-länder bl.a.)
tack då vet man, vilket läge kör ni alla på?
Dom flesta kör på läge 2, inkl. jag tills igår när jag fick för mig att testa lite.
Läge 1 var alldeles för vekt och passar nog mest för nybörjare.
Läge 2 är väldigt mycket på/av tycker jag, och passar bäst vid aktiv körning.
Läge 3-9 är som läge 2 utan rohypnol, stark och pigg men inte alls så ursinnigt hetsig.
Läge 0 har jag inte provat eftersom det inte har behövts.
ÄNTLIGEN!!!!
Hur lång tid tog det för dig att bestämma vad du skulle ha?
okej ska prova ställa min på 3, tycker iofs den går väldigt bra som den är på läge 0 däremot. Läge 2 verkar då gå bort helt och hållet en sm ska ju inte va av/på i mitt tycke
tack för hjälpen
Har du läst instruktionsboken? Läge 0 är enbart till i för "nödläge" när soppan är av dålig kvalitet. Kraftigt sänkt effekt mao. Och ska helst inte användas mer än 1 tank soppa.
https://www.ktmdealer.net/uploads/models_tech_datasheets/9703I6_OM_EN.pdf
Att köra på läge 0 är ju som att åka omkring på en strypt hoj. Helt meningslöst i min värld iaf. Läs på soe.se nedan, bänkningen på läge 1 gav 33 hk på slangen. Kanon i skogen! Men vad ger den då på läge 0 som är ännu sämre? Gissar på under 30 iaf... Kul att lägga ner 70-90 tusen på en hoj som går som XR400!
Läs inlägg 1528 här.
Ursäkta om jag är dryg men jag har aldrig förstått varför man ska åka omkring på strypta hojar. Plus att jag har sovit för lite, småbarnspappa och skiftjobbare...
Läge 1 är "soft" sänkt peak för bättre körbarhet.
Läge 2 är "advanced" maximal power.
Läge 3,4,5,6,7,8,9 är "standard" eller som vi i Sverige säger "lagom".
Läge 0 är ett läge som kan användas vid förhållanden med lågt oktantal (som kan före komma i vissa öst-länder bl.a.)
Japp.Går det använda de olika effektlägena när man mappat om hojen?
Idag körde jag och Jensen 25 mil med bra väder, fina vägar å fin natur
Det är sjukt kul att köra ju
Härliga bilder, nån sån miljö har inte vi här borta
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |