KTM 690 Smc 2008

Hôffer

Jä ä Värmlänning
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Suzuki V-Strom 1000 -14
1:a Servicen

Så där ja, då var första servicen gjord :banana
Hade frågat flera gånger vad den första servicen skulle kosta, å 1000 kr var svaret.
Dom hade kollat ventilspelet oxå, utan att det skulle göras. Jaja, nu är det gjort oxå, hehe.
Nu blev det 1725:- Nok, hehe.
Så nästa service vill jag nog inte tänka på hur dyrt det blir :D

Hôffer

Jä ä Värmlänning
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Suzuki V-Strom 1000 -14
Fick göra en nödlösning så länge :tungan
Det j***a avgasröret äter ju byxor :huvet

Lite avgasbandage å två slangklämmor kanske hjälper.
Fint? NEJ
Trött på hål i byxorna? JA :)

Bifogat

• IMG_0527.jpg
    IMG_0527.jpg
    239.8 KB · Visningar: 167

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Jo men du har väl akra helsystem? där är väl färdiga fäste för 3 st karbon skydd ?
Vet ej om man kan sätta dit den tredje biten på ett orginal rör?

Hade glömt bort att det tredje skyddet fäst med slangklämmor runt en om avgassystemet. så det ska funka på ditt också.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Hade glömt bort att det tredje skyddet fäst med slangklämmor runt en om avgassystemet. så det ska funka på ditt också.

Ser ju inte tokigt ut på din hoj :tummenupp

Får man fråga vad alla 3 kostar ?
Verkar som de ska passa org röret med om man kollar KTM powerparts

Bifogat

• visabild.jpg
    visabild.jpg
    118.6 KB · Visningar: 153

Bruuumm

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
690 smc
Hej bois tänkte höra om nån vet om jag kan köra med akra mapp och orginal slip-on? har fått den mappad men inte fått akrat än :huvet

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Vad kostar ett sådant set med pimp klibbor ?
Beställt vart ?

Kolla KTM Powerparts. Ca 1900 kr för både dom på fälgarna och dom övriga.

Ta artiklnr. på KTM:s sida och kolla pris på Karlströms sida.:tummenupp

Snyggt:tummenupp

Men det finns saker som fattas fortfarande ju:rolleyes:

Vad tänkte du på då.

Jag är alltid öppen för förslag.

Last edited:

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09

Bifogat

• ec2bme1.jpg
    ec2bme1.jpg
    153.7 KB · Visningar: 226
  • ec2bme2.jpg
    ec2bme2.jpg
    187.3 KB · Visningar: 234

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Tja hojbröder! jag har nyss köpt mig en 690 smc 09 hos lelles mc! Känns riktigt bra detta köp!

Den skall in på 100mils service i slutet av månaden och den ska mappas med akrapovic osv. Men har läst att många moddar luftburken!? Är de något som de kan göra på mappningen? Försäljaren snacka något om att man absolut inte ska göra de för då går den för snålt osv.. Men är de en förinställd map som de stoppar in i hojen vid mappning... eller mappar de på riktigt? kör den i bänk så de ställer in luft/bränslemängd?? isf borde de inte va nå problem att modda luftburken tillsammans med bättre filter och kanske fixa snorkeln så den kan andas?? någon som kan förklara hur de ligger till?

Om de är så att man ska modda luftburken och filter, nå tips på vart man kan handla på nätet? :D

Last edited:

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Tja hojbröder! jag har nyss köpt mig en 690 smc 09 hos lelles mc! Känns riktigt bra detta köp!

Den skall in på 100mils service i slutet av månaden och den ska mappas med akrapovic osv. Men har läst att många moddar luftburken!? Är de något som de kan göra på mappningen? Försäljaren snacka något om att man absolut inte ska göra de för då går den för snålt osv.. Men är de en förinställd map som de stoppar in i hojen vid mappning... eller mappar de på riktigt? kör den i bänk så de ställer in luft/bränslemängd?? isf borde de inte va nå problem att modda luftburken tillsammans med bättre filter och kanske fixa snorkeln så den kan andas?? någon som kan förklara hur de ligger till?

Om de är så att man ska modda luftburken och filter, nå tips på vart man kan handla på nätet? :D

Min personliga åsikt, mecka INTE med luftburken, funkar inte ihop med akra mappen osv. Mkt mÄck att få till det hyfsat!! Den går tillräkligt bra iallafall. Blir du inte nöjd, är det bättre & byta Kam mm. Men fråga bla cubic, han har koll.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Finns ju massor kvar att göra:D
Hur många gröna ringar ser du:D

Du missa ju svingen, förkastligt att den inte är svart!

Nån som har koll på om det kommer en R-modell? Är bra sugen på att byta till en 690SMC men tycker den är på tok för tråkig från fabrik. Lägga ner massa pengar, igen, är inge lockande. R-maskinerna brukar ju iaf vara lite roligare från start..

Bruuumm

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
690 smc
Hej bois tänkte höra om nån vet om jag kan köra med akra mapp och orginal slip-on? har fått den mappad men inte fått akrat än.

någon? ^^

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Du missa ju svingen, förkastligt att den inte är svart!

Nån som har koll på om det kommer en R-modell? Är bra sugen på att byta till en 690SMC men tycker den är på tok för tråkig från fabrik. Lägga ner massa pengar, igen, är inge lockande. R-maskinerna brukar ju iaf vara lite roligare från start..

Vi får väl se vad dom spånar på till 2010.
Det finns lite spekulationer osv mer kan jag inte säga.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Jag hoppas inte att det kommer en "R"-modell framöver.
För jag hade ju tänkt att lacka ramen orange och diverse delar (bl.a. svingen) svart till nästa säsong.
Hur unikt blir de förmodligen om "R":en kommer?

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Hoj
Ducati Monster SP -23
Min personliga åsikt, mecka INTE med luftburken, funkar inte ihop med akra mappen osv. Mkt mÄck att få till det hyfsat!! Den går tillräkligt bra iallafall. Blir du inte nöjd, är det bättre & byta Kam mm. Men fråga bla cubic, han har koll.

Ok tack för svaret! verkar vara många som tar bort snorkeln och meckar :confused: har inte tänkt och modda och ta bort snorkeln om de blir krångligt och om hojen mår skit av de.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Det finns lite spekulationer osv mer kan jag inte säga.

Varför inte? Om du bara har har lite spekulationer är det ju inte ens befäst från högre ort inom KTM? Men jag har fått den informationen jag behöver ang. en ev. R-modell eller inte tidigare idag :tummenupp

Jag hoppas inte att det kommer en "R"-modell framöver.
För jag hade ju tänkt att lacka ramen orange och diverse delar (bl.a. svingen) svart till nästa säsong.
Hur unikt blir de förmodligen om "R":en kommer?

Självklart ska det komma en R, det är ju inte förrän då KTM's maskiner kommer till sin rätt! Lacka ram på en icke R känns ju helt fel, som 1000cc-dekaler på en 600cc :hihi

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha