KTM 690 Smc 2008

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Konstig fråga, men måste veta. I vilken hastighet gasar ni upp era hojar på bakhjulet på 2an och 3an ev 4an med , skriv gärna om det e orginaldrevning eller annat eftermonterat också.

Tack på förhand!

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Har du verkligen 180-bakdäck på din 690 SMC?

Det är inte original, och jag tror inte att det får plats heller faktiskt.

Ja håller med dig, tror inte att det får plats heller, michelin pilot road 2 som ja satte på den ja hade, var precis de fick plats, de gnabba lite på kedjeskyddet till å me..

e' du nöjd me hojen annars eller?? själv så saknar man den stundtals kan man tillägga...

Guran

Adrenalinbehov
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
KTM 690 SMC -09
Den här gummiringen som man trär på ljuddämparen för att skydda om man slår ikull, var finner man sådana?

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Ja håller med dig, tror inte att det får plats heller, michelin pilot road 2 som ja satte på den ja hade, var precis de fick plats, de gnabba lite på kedjeskyddet till å me..

e' du nöjd me hojen annars eller?? själv så saknar man den stundtals kan man tillägga...

Oh ja, mycket nöjd. Har kört 35 mil som mest på en dag och hade inte "rövskav" men däremot lite träsmak.

Nu har jag ju moddat den enligt min smak, så nu tycker jag den är grym. Funderar på en PC V:a bara, men ska snacka med dom på Bike i trollhättan i veckan och se vad dom säger om det.

2:an ca. 40-50km/h drevning 16/40 625SXC borde vara likadant på 690 SMC

Ja, eller 3:an i 65-70 km/h ungefär.

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Funderar på en PC V:a bara, men ska snacka med dom på Bike i trollhättan i veckan och se vad dom säger om det.

Finns den till 690'n? Jag var riktigt sugen på en PC V i vintras men då var KTM långt ner på deras prioriteringslista tydligen. Annars har du TuneBoy också, mycket roligare men svårt att hitta nån som kan arbeta med det tyvärr.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Det där gillar jag, blir helt galen på att jag inte kan dra upp superduken på 3an under ca 85 km/h. medan 2an går från 40-45. Och då har jag ändå drevat om -1 fram och +2 bak.

Jag har provat att gasa upp den på 3:an i 85 km/h också, och de gick alldeles utmärkt.

Jag gör ett litet knick med gasen och rycker till i styret så kommer den så fint så.:banana

På 2:an gasar man bara till lite oförsiktigt så går den upp med en himla fart.

Finns den till 690'n? Jag var riktigt sugen på en PC V i vintras men då var KTM långt ner på deras prioriteringslista tydligen. Annars har du TuneBoy också, mycket roligare men svårt att hitta nån som kan arbeta med det tyvärr.

http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_v.aspx?mk=17&mdl=274&yr=2009

Gillar Powercommandern faktiskt. Har haft sådana på ett par hojar tidigare och gillat resultatet.

Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
http://www.powercommander.com/powercommander/powercommander_v.aspx?mk=17&mdl=274&yr=2009

Gillar Powercommandern faktiskt. Har haft sådana på ett par hojar tidigare och gillat resultatet.

Tror resultat skiljer sig knappt nämnvärt sen också oavsett vad man väljer. Jag skulle då inte klara av att känna nån skillnad på +/- 2-3hk iaf :D Men Autotune-funktionen verkar riktigt tuff! Har du hört nå datum för när den kommer till 690'n? Eller är det bara coming soon som gäller?

Robin_88

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Honda CBR 600 RR
Jag var ute och körde idag och så helt plötsligt började FI lampan lysa. 1 lång ooch 3 korta. När ja kom hem en stund senare började ja undersöka vad de kunde va för fel. de visade sig va brott på kablarna som går till den kontakten i luftburken. 2 stycken kablar var rätt av. någon annan som har vatt med om detta?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Jag var ute och körde idag och så helt plötsligt började FI lampan lysa. 1 lång ooch 3 korta. När ja kom hem en stund senare började ja undersöka vad de kunde va för fel. de visade sig va brott på kablarna som går till den kontakten i luftburken. 2 stycken kablar var rätt av. någon annan som har vatt med om detta?

Japp garanti grej eller så löddar o micklar ihopa det själv.Monterar lite krympslang o vips funkar det igen.

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Hur gick det för dig/er som byggde om luftburken och satte i ett öppet luftfilter. Fick ni reda på vad det gav på bänkningen gentemot öppnad luftburk. Var länge sedan jag såg inlägget, spännande att se och höra om det gav något extra.

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Har inte skrivit ngt för att jag varit fly... På ngt sätt tog det över en månad att få KN-filtret från USA. När vi trodde att det kom var det en annan del till en annan hoj...

Hojen är helt klar nu och skall mappas idag om inte datorjäveln beslutar sig för hata usb-porten, som den alltid gör. Men går det som det ska göra så får jag hem den idag.

Ca 6 Hk extra, ingen luftburk vs luftburk utan lock... Får se vad mappningen ger.
Återkommer förhoppningsvis senare idag med ett trevligt resultat och intryck från provkörning, men lovar inget, vis av tidigare strul...

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Har inte skrivit ngt för att jag varit fly... På ngt sätt tog det över en månad att få KN-filtret från USA. När vi trodde att det kom var det en annan del till en annan hoj...

Hojen är helt klar nu och skall mappas idag om inte datorjäveln beslutar sig för hata usb-porten, som den alltid gör. Men går det som det ska göra så får jag hem den idag.

Ca 6 Hk extra, ingen luftburk vs luftburk utan lock... Får se vad mappningen ger.
Återkommer förhoppningsvis senare idag med ett trevligt resultat och intryck från provkörning, men lovar inget, vis av tidigare strul...

Väntar med spänning :tummenupp

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fråga: 690 Endurofälgar på en SMC eller tvärtom SMC-fälgar på en Enduro?

Vilket passar bäst? Vad behöver man ändra på (distanser o dyl?)

Funderar på att vinterfynda en...

/ Jens

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92

Visst är väll motorn identisk på SMC och SM? Råkade gå o köpa en SM igår nämligen och den skulle må bra av lite mer hk... Blir intressant o höra vad ni får för resultat :tummenupp

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Luderdatorn bestämde sig för blådumpa efter tredje körningen... Ingen hoj idag alltså.
Men det ser bra ut så här långt i alla fall, är inte alls sugen på att köra nu :rolleyes:

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka