KTM 690 Smc 2008

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Åsen(SKÅNE)
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Som sagt det är själva burken som är den största begränsningen, hålet längst bak mot insuget är svinlitet... Det gjorde ngn Hk att plocka bort locket och filtret och typ 5-6 Hk att ta bort burken... Så man får väl lite mer insugsljud och en lättare plånbok med ett sånt filter...

Min hoj lever igen, men fortfarande strul att få över trim-mappen från Tuneboy till hojen.
Ska se om jag kan hjälpa till att felsöka eftersom jag jobbar med "data" :D
Tuneboy verkar emulera en COM-port via USB, vilket kan vara ett jävla straff...
Om inte annat åker jag dit, sliter av sadeln och vrålar "ETT NOLL NOLL ETT" i kontakten, Voice tuning :tummenupp

Ha,ha voice tuning. Det e rätt visa den jäklen bara.
Väntar med spänning på resultatet, om det är lönt att riva ut burken till vintern.

Lycka till med data helv...:tummenupp
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Vad är det för orginaldrevning bak på 690:in?
Funderar på att gå upp ett par kugg bak, har 15 fram just nu. Nån som har en drevning att rekomondera?
 

SMC

__________
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
ktm 690 SMC
Är 16 orginal fram, har 15 just nu, men man kanske skulle testa med 14 fram. Hade för mig att jag läste att någon i tråden hade det:va

Jag har 14 fram och orginal bak, passar bra för mej iafl på gokart banor, i stan, på 70 vägar. Max är dock ~130-140.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Min hoj lever igen, men fortfarande strul att få över trim-mappen från Tuneboy till hojen.

Vista eller XP? Hade vansinniga problem med Vista när min fick massage. Men eftersom du skriver trim-mappen så antar jag att ni redan har kontakt med hojen?
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Vista fungerade inte alls, så XP är det som används.
En bra trim-map är skapad, men det går inte att överföra den till hojen.
Hojen svarar med ID o så men själva överföringen fungerar inte längre,
felsökning pågår...
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Vista fungerade inte alls, så XP är det som används.
En bra trim-map är skapad, men det går inte att överföra den till hojen.
Hojen svarar med ID o så men själva överföringen fungerar inte längre,
felsökning pågår...


Hur långt kommer ni? Tycker jag känner igen problemet :D Blir knappen inte gul eller är det när den horisontala stapeln rör sig som det blir fel? Min knapp ville inte bli gul vissa gånger efter vi kört några "pulls" och justerat. Då funka det med att slå av och på tändingen några gånger och sen connecta via menyn igen.
 

pharoz

Medlem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
F.n. Hojlös
Vad är det för orginaldrevning bak på 690:in?
Funderar på att gå upp ett par kugg bak, har 15 fram just nu. Nån som har en drevning att rekomondera?

Original där bak är 42. Man kan dessutom köpa ett 40 drev vilket kanske inte är så aktuellt :gnissla

Men till enduron finns ett 45 drev som jag satt på (samma hoj liksom), dvs 3 kuggar till för den okunnige matematikern ;D

Jag tycker det funkar asbra :tummenupp
 

KarlzZ

Hemsnickrad Bromsskiva & Bromskiveskydd
Gick med
29 Jun 2006
Ort
Köping
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Vart nånstans står serviceintervallerna?
Hittar inget i serviceboken?
Ska man in på andra service vid 500 eller 600 Mil?

Karl Karpf
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
500 mil...
Sen står det i användarmanualen och inte i servicehäftet.
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Och sen ventiler vid 1000 mil...
Då kör ni en 400mila-sväng efter er 600mil-service då eller?:rolleyes:

Ni får gärna förklara er logik...:confused:
 

no_brakes

Sökande
Gick med
5 May 2005
Ort
Skepplanda
Hoj
Kawa zx9r -99
Och sen ventiler vid 1000 mil...
Då kör ni en 400mila-sväng efter er 600mil-service då eller?:rolleyes:

Ni får gärna förklara er logik...:confused:
Bra fråga min börjar närma sig 500 strecket och jag har tolkat serviceboken som att nästa är vid 500 och inte efter 500 och sen var 500mil.
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Bra fråga min börjar närma sig 500 strecket och jag har tolkat serviceboken som att nästa är vid 500 och inte efter 500 och sen var 500mil.

Du har fattat rätt....:)

Efter 100 mil görs en engångs-service (K10N)
Sedan sker service vid 500 mil och 1000 mil om vartannat (K50A, K100A)
Om dessa inte inträffar varje år görs service J1A. (lika innehåll som K50A)


För att ytterligare förtydliga tankevurpan, det finns vissa punkter i 500mils servicen som inte görs vid 100mila.
Ska dessa göras vid 500 och resten som gjordes vid 100 väntas med till 600?

Då blir det alltså service vid 100, 500, 600, 1000, 1100 etc..???
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Jag kan med gott samvete köra till 600 mil innan service,när jag ändå var på garanti ärende så gjordes en service med oljebyte,filter vid 300 mil.
Skadar annars inte att göra egna mellan service med olja/filter.
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top