KTM 690 Smc 2008

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Åsen(SKÅNE)
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Hur gick det med effektregistret med orginal resp mod luftburk ?
Scanna in resultatet eller ange en säker referens.

Tacksam för svar :)


Vet bara att det blir mer ös i maskineriet med öppnad burk. Har inte det själv på papper.
Men på SOE hemsida är det nån som har lagt upp bänkningspapper med öppnad luftburk gentemot orginal
 

MC Doktorn

Guest
Vet bara att det blir mer ös i maskineriet med öppnad burk. Har inte det själv på papper.
Men på SOE hemsida är det nån som har lagt upp bänkningspapper med öppnad luftburk gentemot orginal

Jag såg det med "jag har samma nick där"
Tyvärr verkar den inte kunnat beskriva vad för förändringar som gjorts och vem som gjort det och vid vilka bränsleluftblandningar om om några andra förändringar gjorts.

Tack i alla fall
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Har idag "touring"-kört 64 mil (fram och tillbaka till Enduro-sm i Stångebro) med min hoj.
Träsmak är bara förnamnet.:näsblod
Måste skaffa en sån där Airhawk-dyna till sådan här längre turer.
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Har idag "touring"-kört 64 mil (fram och tillbaka till Enduro-sm i Stångebro) med min hoj.
Träsmak är bara förnamnet.:näsblod
Måste skaffa en sån där Airhawk-dyna till sådan här längre turer.

efter träsmak kommer monkey butt... de gör ont...
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
efter träsmak kommer monkey butt... de gör ont...
Nä, monkey butt slapp jag faktiskt. Men när jag var i Falköping så var träsmaken så påtaglig att jag faktiskt övervägde att bara stanna och lägga mig på marken och vila en timme (i ösregnet). Jag kunde knappt koncentrera mig såpass att det gick att köra. Var änna farligt där en stund. Fick stå upp och köra några kilometer, sitta 2-3 mil, för att sedan stå upp en bit till.

Men igår köpte jag en Airhawk-dyna som ska testas idag. Hoppas att den är så bra som det sägs.
 

jimzzz

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
03 Suzuki gsxr
Någon vänlig själ som kan PM:a sitt regnr till mig? Rettan är för saftig att försäkra nämligen :gnissla. Tänkte kolla vad f-bolagen tar för premier för 690 08-09.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Annars kan du kika utan regnr på tex bilsport-mc.se
 

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Ort
HereSneezeDuck
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01

Guran

Adrenalinbehov
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 SMC -09
Tyvärr så har Bilsport-MC sjuka självrisknivåer på sin offroadförsäkring. Något att beakta.
En försäkring som kostar några hundra mer per år kan det vara värt att ha 1000 istället för 10000 i självrisk.

Det har du jävligt rätt i...... fan jag måste byte till 30+ istället:huvet
 

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Tyvärr så har Bilsport-MC sjuka självrisknivåer på sin offroadförsäkring. Något att beakta.
En försäkring som kostar några hundra mer per år kan det vara värt att ha 1000 istället för 10000 i självrisk.

Räkna även in att självrisken går upp ytterligare vid mer än 1 skada per år. Stöld blir tex 15000!
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Vilka veckor! "Gamla" hojen smetad av en idiot, samma dag som jag fick tillbaka den från trimning. Fick ut en -09 i veckan, nu kit:ad med Akra-slipon och Tuneboy-map och KN-filter. Hämtade hojen igår, har kört 7 mil, den går bra, men eftersom den är ny så är det svårt att säga hur bra. Ska jämföra med en "vanlig" 690 på onsdag om vädret är bra.

Väntar fortfarande på Akra-kröken,svart plast och kraschpuckar. Ska givetvis fimpa den äckliga regskyltsläppen oxå...

Lägger upp bilder senare, så ni får se hur det blev med filter isf luftburken!
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Vilka veckor! "Gamla" hojen smetad av en idiot, samma dag som jag fick tillbaka den från trimning. Fick ut en -09 i veckan, nu kit:ad med Akra-slipon och Tuneboy-map och KN-filter. Hämtade hojen igår, har kört 7 mil, den går bra, men eftersom den är ny så är det svårt att säga hur bra. Ska jämföra med en "vanlig" 690 på onsdag om vädret är bra.

Väntar fortfarande på Akra-kröken,svart plast och kraschpuckar. Ska givetvis fimpa den äckliga regskyltsläppen oxå...

Lägger upp bilder senare, så ni får se hur det blev med filter isf luftburken!

För nyvaken nu.. Va vad har jag missat nu. Vart din 08:a stulen??
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Hehe, nä en kille satte den i ett räcke så fb löste in den, har plockat ut en -09:a...
Körde ca 15 mil igår, den går riktigt bra! Vi får bytlåna på onsdag o jämföra.
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Nä, trodde killen kunde köra, plus att man tar det väl chill med andras prylar, men tydligen inte... Bilsport o MC och Lelles skötte detta felfritt!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top