KTM 690 Smc 2008

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Ja, självrisken e inte rolig, men det drogs inte från mitt konto :tummenupp
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Fast likförbannat har du nu en anmärkning i ditt register.
"antal skadefria år......0"
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Fast likförbannat har du nu en anmärkning i ditt register.
"antal skadefria år......0"

Någon som vet hur länge anmärkningarna hänger kvar?

Har en gammal skada från 04 som lever kvar i ett bolag.
Var inga problem att teckna nytt men man vill gärna nångån bli av med sina misstag o bravader och vara prickfri.
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Någon som vet hur länge anmärkningarna hänger kvar?

Har en gammal skada från 04 som lever kvar i ett bolag.
Var inga problem att teckna nytt men man vill gärna nångån bli av med sina misstag o bravader och vara prickfri.

Gjensidiges lista sträcker sig till "över 30 år":rolleyes:
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Har fått elproblem med hojen. Samtliga blinkers + tutan har gett upp. Vad göra, jag är väldigt blond och okunnig och saknar logiskt tänkande vid sådana här grejor. Vad kan vara felet och har någon annan samma problem på sin hoj?

Visa tecken med armarna går ju alltid, men när tutan är sönder så man inte kan tuta på sliskiga, trafikfarliga typer i flashiga BMW:s så är det ju katastrof:mad:
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Har fått elproblem med hojen. Samtliga blinkers + tutan har gett upp. Vad göra, jag är väldigt blond och okunnig och saknar logiskt tänkande vid sådana här grejor. Vad kan vara felet och har någon annan samma problem på sin hoj?

Visa tecken med armarna går ju alltid, men när tutan är sönder så man inte kan tuta på sliskiga, trafikfarliga typer i flashiga BMW:s så är det ju katastrof:mad:

Kolla säkring nummer 6, enligt den ska även ditt bromsljus vara ur funktion om det är säkringen som gått.
Om den gått kanske du har en kortis nånstans, bara att börja leta i så fall....
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ingen som hittat nå spy-shots eller liknande på en kommande R-version? Fått reda på att jag står först i kö, men om det ens kommer komma nån verkar ingen kunna svara på :död
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Inga bilder, men har oxå hört rykten en R-version. Även att det ska komma motorgodis. 80 HP har man fått ur motorn, vet dock inte om det är RWHP. Framtaget med förgasare, förhandlingar pågår tydligen med ngn amerikansk firma som ska ta fram en map till insprutet. Kanske är det kit:et som ska sitta orginal på nya R-versionen. Att delarna finns vet jag men R-versionen är bara spekulationer från min sida.

Jämförde min hoj med en annan 690 SMC igår, det var större skillnad än vad jag trodde!
Min hoj har äntligen fått temprament, tvåans växel är nästan lika ettrig som ettans växel är orginal med Akra o en kugg mindre fram, i läge 2. Finns fortfarande utrymme att förbättra map:en lite. Men tror att jag sitter nöjd den här säsongen så jag får köra lite oxå. Men om kit:et med motordelarna släpps i höst/vinter så kommer jag nästan garanterat ha det monterat till nästa sommar, hehe!
 

Indigo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
690 SMC -09
Dålig koll så behöver lite hjälp:
Skulle vilja rensa upp bakdelen lite på min 690Smc -09
Ni som har gjort detta är det Tail Tidy från R&G som gäller eller finns det alternativ? Vad har ni kört med för blinkare? Behövdes det motstånd?
Tacksam för hjälp..
\\ Mathias
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Det finns smygbilder och prototyp modell på 690 SMC-R om den sedan kommer se ut så vet man ju inte och troligen är den byggd på en 690 Enduro-R ,fram lampa o orange ram och sen har den dubbla avgasrör/burkar.
Svar tycker man borde ju komma till höst/vinter över vad dom planerar för 2010
 

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Åsen(SKÅNE)
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Inga bilder, men har oxå hört rykten en R-version. Även att det ska komma motorgodis. 80 HP har man fått ur motorn, vet dock inte om det är RWHP. Framtaget med förgasare, förhandlingar pågår tydligen med ngn amerikansk firma som ska ta fram en map till insprutet. Kanske är det kit:et som ska sitta orginal på nya R-versionen. Att delarna finns vet jag men R-versionen är bara spekulationer från min sida.

Jämförde min hoj med en annan 690 SMC igår, det var större skillnad än vad jag trodde!
Min hoj har äntligen fått temprament, tvåans växel är nästan lika ettrig som ettans växel är orginal med Akra o en kugg mindre fram, i läge 2. Finns fortfarande utrymme att förbättra map:en lite. Men tror att jag sitter nöjd den här säsongen så jag får köra lite oxå. Men om kit:et med motordelarna släpps i höst/vinter så kommer jag nästan garanterat ha det monterat till nästa sommar, hehe!

Roligt som fan att det blev bra resultat i slutet.
Upp med bilder, så man kan beskåda muskedundret:D
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Jepp det är prototyp och rykten. Inte så mycket olik dagens 690 smc mer än dubbla blås,annan lampa.Säkert lite smått o gott ändrat och lite mer kräm i spisen.

Oxå hört om nåt rykte om att där var nån (fransman,ej säkert på det) som lyckats skrämma upp en smc med lite justeringar/modifieringar osv till 80 HP eller RWHP.
Dock inte hittat infon eller nån bilder på om det finns på nätet.
 
Last edited:

Guran

Adrenalinbehov
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 SMC -09
Ja lite mer mos skulle verkligen va nice, efter ha gått ifrån en R1:a till 690:n.

Va och körde lite bana på Sviestad igår och det är lite frustrerande när man tar radfyrerna i inbromsningar och i kurvor men att sedan bli omkörd på rakorna så det dammar om det :) Inte för att man skulle ha en chans ändå om skrämmde upp 690:n till 80 bhp.... men ändå.
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Hojbyte?

Hej allesammans!

Har ända sedan slutet på förra sommaren då jag i princip helt slutade köra på större vägar och bara på de kurvigaste jag kunde hitta varit sugen på en lättare hoj. Droppen blev väll när jag i vår och somras började köra på gocartbanor också. Således undrar jag nu om någon här kanske gått åt det andra hållet och vill ha en buse som funkar lite mera allsidigt och vill byta sin 690 smc emot min Superduke?

Har en Superduke 2006a i väldigt fint skick med lite allt möjligt godis på som Akra EVO slipon, KTM crashpuckar i sving och gaffel, R&G motorcrashpuckar, orangea aluminium lock på kopplings-och bromsvätske behållarna, upprensad bakdel med Kellerman skylthållare och Kellerman Rhombus miniblinkers samt att det sitter på 16-40 drev just nu (original finns kvar).

Miltalet ligger i denna stund på 1750. Såklart servad som den ska, med extra olje och filterbyte var 250 mil.

PM:a eller ring (0708 99 59 01) vid intresse eller om du har några andra frågor.

Trevlig sommar / John
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
Hallå guys.
Tänkte dra till med en egen liten "service" mellan 1000km och 5000km på cykeln.

Någon som vet produkt nummer på de oljefilter som behövs, tror det är 2st?
Vad kör ni med för olja?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top