KTM 690 Smc 2008

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Ort
HereSneezeDuck
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Varför sålde du pärlan:confused:

För att jag inte har råd att ha två motorcyklar? :huvet

Nog för att jag tycker min 690 SMC har varit en helt fantastisk maskin på många sett. :yoparty
Men jag har uppenbarligen en liten böjelse för längre resor mellan varven och det är inte smc:n direkt lämpad till.

Visst, i en perfekt tillvaro har man en motorcykel för varje humör. Men jag lever inte i en perfekt värld utan som låginkomsttagare? i ett krisdrabbat sverige. :pangihuve

Jag inbillar mig alltså att en 990 SM/SMR skall kunna tillgodose mina behov lite bättre än min fd. SMC. Vi får se... :va

Till alla som inte har någon direkt böjelse åt lite långåka ibland utan däremot har dragningar åt det fakirmässiga hållet kan jag inte annat än varmt rekommendera en KTM 690 SMC! :yoparty:yoparty
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Jag var grymt nöjd med min SMC, dock så var mina hojpolare inne på 990SM så jag provade en på KTM:s roadshow & blev förvånad över hur smidig den var så det blev en SMR & det har jag inte behövt ångra... :)
Den väger visserligen 50kg mer men man får ju 53 kusar till, ännu grymmare bromsar & en hoj som man lätt kör 50-mila turer med utan att man får babianröv... :D
Dock skulle jag oxå behållt min SMC om jag haft råd med 2 hojjar...

/ Sladdfantomen
 

FLeXible

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
Aprilia RS 660 -21
Aha, du har köpt den!
Grattis till en kanon hoj :tummenupp

Tackar :)
Jag är även mycket glad att jag inte körde ner hojen från Härnösand(ca 42 mil). Körde ca 7-8 mil söndags och började få redigt ont i skrevet. Dock väldigt ovan. Nu bränner man runt och skrämmer folk i stan :yoparty

Passar på att ställa en fråga till Stockholmarna:
Jag har kollat igenom den här tråden, men funderar fortfarande.
Finns det någonstans i Stockholm man kan serva hojen(samt fixa garantiförfarande) eller är det Lelles i Uppsala som gäller?

edit: Har bokat service hos Hammarströms motor(MC Sport, Arlanda).

//Christian
 
Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Då har hojen fått smaka asfalt:död

KTM690SMC078.jpg
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Hur gick det med dig/hojen då. Har själv haft marksyn med min 2 ggr på grus, men det blev ingen större åverkan på hojen eller mig.

sliponet är, som du ser på bilen, skrot mer eller mindre. Fotbromspinnen blev lite sne, främmre bromshandtag gick av. Själv så e jag lite öm i kroppen annars klarade jag mig med en skavsår på knät. Hade otrolig tur får jag säga. Landade hårdare när man hoppade höjdhopp på idrotten i högstadiet.
 

Bruuumm

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
asdasdf
Hoj
690 smc
Hojjen går ju alltid att fixa, bra att du klara dig iaf:tummenupp vart hittar man sånndärra ring som man drar runt sliponet föresten? :rolleyes:
 

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Åsen(SKÅNE)
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
Fy fan vad tradigt, dyra pengar. Tur att du inte skadade dig. Typ fastnade i vajerräcken eller kom kasande mot någon bil.

Jag har satt på passagerafot pinnarna på hojen och dom har tagit de mesta av smällarna då jag marksynat, speciellt skyddade dom blåset. Satte på en extra ring på blåset längre ner också som gjorde en jäkla nytta.
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Iom att mitt acra e demolerat o jag inte kan skaffat nytt på några dagar än, så undrar jag hur bra/dåligt det är för motorn att köra med orginalröret, med tanke på mappningen?:gnissla
 

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Vara
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Vad är bästa mappningsalternativet?

Många verkar åka med färdig "Acra" map men det bästa bör väl vara en specialdesignad?

Om man t.ex. moddar luftburk mm så räcker ju inte en dussinmap..

Behöver man då ha Powercommander eller Tuneboy?
Vilken är bäst?

Eller kan de flesta firmorna lägga in programvara direkt i ECU? (Varför ska man då ha PC eller Tuneboy? :va)

Aldrig hört Tuneboy förut, kan tuningfirmorna dom?

Tacksam för svar :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top