Tack Silverjonten för bra respons och intressanta bilder med info
Monsterstuket är jag svag för och ska kolla ev handla O´neal monsterkläder imon och som nämnt tidigare har jag beställt svarta kåpor med lite framtida monsterbehandling
Gillar din hoj skarpt.
Lite konfunderad dock över en sak. Du nämner org motardhjul men menar du då SMChjul eftersom det i "princip" inte finns org motardhjul till enduron?
Du köper org 17" smc hjul. Funkar utmärkt rätt på.
Du skriver att hjul till KTM efter -04 kräver modifiering, menar du då hjul till KTM förutom 690 eller samtliga förutom (org) SMC hjul till KTM690?
Nää, hjul till 625/640/660 osv passar nästan... De med 26mm axel på framhjulet passar rakt på fram. Bak e det lite stökigare.
Där får man köpa:
Finns på :
http://www.rally-raidproducts.co.uk...rts/ktm-690-enduro-lc4-rear-wheel-adaptor-kit
Jag tror jag införskaffar hjul denna säsong om det är bult-on. Fick pris på 9k för 2 st nya smchjul på johans mc då jag köpt 2 hojar av dem.
Ring o kolla med Bergmans i Borås o se vad de ska ha. Både jag o Rick har köpt våra där.
Är inte orgskiva 300mm? Räcker den gott för vanlig gatåka eller banåka för grönisar
Fixar ni stoppies med orgskiva och den svampbroms som är på Enduro?
Det e 310mm skiva fram på min i alla fall o jag upplever inte frambromsen som svampig direkt, men det e ju inte ett 6kolvsok iofs men..
Var har du köpt kedjeskyddet, inte fel med tanke på att en del kedjor kollapsat verkar det som?
http://www.rally-raidproducts.co.uk/store/KTM-690-Enduro-R-SMC/Billet-Parts/Billet-Sprocket-Guard
Vad gillar du DNA Filtret? Har du/kan man yxa luftburken något med det? Kör du Enduro med det filtret med?
Hur menar du yxa? E ju bara o lägga i o sen på med antigen org lock, powerparts lock eller den där ramen som är på bilden.
Enduro... Tja lyckades få in lite vatten den vägen när jag körde genom 1m djup vattendrag så man får tänka sig för lite om man ska i vatten o bröta. Jag trivs med filtret, ger lite mer insugsljud o så kanske lite mer botten men fan vet. När jag ut i skogen o gröta eller köra dammig grusväg sätter jag på org. lock som jag öppnat upp o kör.
Undrar om det funkar att Twinair/ konvertera smidigt och med effektvinsten av att slippa luftburken
Twinairvarianten gillar inte jag, hatar det där jävla kladdet som blir med inoljade filter. Hade det i min 250 o det dreglar ju filterolja jämt..
Kolla 690 tråden på soe.se. Var nån snubbe där som tagit bort luftburken o ersatt med en tank istället. Jag ser ingen poäng med att ta bort burken. Den eventuella vinst man skulle göra är i mina ögon helt värdelös med tanke på allt som man drabbas av istället. Tänker då på utsatt läge för filter när man kör i gegga elelr i vatten som kommer in o upp där samt att insprutningen sitter uppfäst i luftburken osv osv
Mycket frågor nu men det är ju så
Mvh Jimmy