Tack igen SilverJonten. Jag har lagt ett mail till Borås så får vi se om dem kan matcha Gbg![]()
Kör du org drev 45kugg bak 15 fram? Org kedja?
Angående skivan kanske du har en eftermarknads, specen säger 300mm org ?
DNA filtret verkar riktigt grymt och det lockar delvis att beställa men när jag kör sand, grus säger de lärda att bomull inte filtrerar tillräckligt, det jag tänkte på. Ett skumpodfilter rätt på insuget kanske inte är helt dumt?
Ahoy!
Hämtade precis ut min nya mätare på Posten - garanti!![]()
Den gamla var, som så många andra, fuktskadad och dessutom hade den nån form av löskontakt så den funkade lite si som så. Den mätaren jag fick idag ser ju "nyare" ut. Men vetefan om den är vattentät, killen som tog hand om ärendet kunde inte säga ifall den är tätare än den förra men de hade väl inte haft problem med den nya mätaren. Funderade på att dra ett lager svart silikon mellan halvorna på mätaren, just in case. Det kan ju inte skada, eller?
Starta min idag för första gången en ktm 690 2010, tycker den tickar rätt hårt från maskin på tomgång mot min yamaha ttr 600.
lelles starta den hos dem (15 minuter standard) och han sa när jag hämta den att allt låter som det ska, har inte snackat med dom nu efter starten.
När man får upp varvet blir den tyst och fin.
Kanske är normalt?
Kanske är bortskämd med min tysta japs hoj.
mvh Robban
http://www.rg-racing.com/browseBike/KTM/690_SMC/2008.aspxHej
Sitter o letar krashpuckar till motorn men tyvär utan framgång....nån som har några idér var man kan hitta dylikt....o gärna några priser....
tack på förhand....
Har fått ett litet problem med min 690, den har börjat att slira. Samma fenomen hände tidigare i sommras men ett oljebyte+filter strax innan midsommar gjorde susen, nu har den som sagt börjat igen... vad kan detta bero på?Lameller, kopplingsfjädrar?
någon som har en länk till hur man tar bort strypningarna på de första växlarna?
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |