KTM 690 Smc 2008

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
2 frågor, ber om ursäkt för att jag inte hittar dem när jag söker.

Vilken drevning föredrar ni för gata och vad är original?
Vilken luftfilterlock mod kör de flesta med? Hålsåg?

Momentbegränsarmodden har jag hittat!

Edit: har beställt ett 15t hoppas att det blev rätt :)
 
Last edited:

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Tänkte satsa på en ren enduro istället, har ju även en SDR för ban/gat-körning...

Det var verkligen impuls eller?
Var det inte roligare :va

Vad ska du ha för dina fälgar vid snabb affär? :D

Blir det ren grussprättare nu istället?

Hm jag skulle inte sålt fälgarna kanske,de är nu det är väder för bökande i jordmassorna.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Det var verkligen impuls eller?
Var det inte roligare :va

Vad ska du ha för dina fälgar vid snabb affär? :D

Blir det ren grussprättare nu istället?

Hm jag skulle inte sålt fälgarna kanske,de är nu det är väder för bökande i jordmassorna.

ta å kolla "visa svar" knappen. hur gick det med wings burken? :7peta


lust å sälja endurofälgarna separat?
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
2 frågor, ber om ursäkt för att jag inte hittar dem när jag söker.

Vilken drevning föredrar ni för gata och vad är original?
Vilken luftfilterlock mod kör de flesta med? Hålsåg?

Momentbegränsarmodden har jag hittat!

Edit: har beställt ett 15t hoppas att det blev rätt :)

16:42 är orginal. ser ingen mening med att byta. är ju sjukt lättslangad.
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Är det någon som har hört talas om DNA luftfilter?

Jag fick tips av en av mekarna på Din MC att det var bra skit. Filtret ska tydligen passa i orig skruvhålen.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Är det någon som har hört talas om DNA luftfilter?

Jag fick tips av en av mekarna på Din MC att det var bra skit. Filtret ska tydligen passa i orig skruvhålen.

Polaren har det på sin hoj och är nöjd.
(Silverjonten här på SH)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Ingen som har allvarligare problem med sin 690 SMC ?
Sitter och lusläser endel på 690 tråden på soe.se , endel som får en och annan motor överaskning att tacklas med.
Kan vägval och bruk vara en faktor?
Eller ren tur osv,det är ju annars samma motorer där sitter på 690 SMC och 690 Enduro.
Peppar peppar ta i trä man får hoppas man slipper överaskningar.
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Ingen som har allvarligare problem med sin 690 SMC ?
Sitter och lusläser endel på 690 tråden på soe.se , endel som får en och annan motor överaskning att tacklas med.
Kan vägval och bruk vara en faktor?
Eller ren tur osv,det är ju annars samma motorer där sitter på 690 SMC och 690 Enduro.
Peppar peppar ta i trä man får hoppas man slipper överaskningar.

Jag har också läst större delen av soe.se + den här tråden (4500+ inlägg) men de felen de har på soe verkar inte finnas här i samma utsträckning. Så jag tror att de faktum att man kör bland stockar och sten samt tippar ikull oftare sliter mer på hojen. Läckande kyl och konstiga elfel (dåligt lindad och upphängd kabelstam) verkar förkomma mer på E-versionerna. Är det någon som haft en trilskande dekomp-funktion på sporthoj.com? Minst två har haft det på soe.se
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Den orangea ramen måste man köpa extra, den medföljer inte.

Jag mailade företaget och frågade om jag behövde något annat och fick då detta som svar:
"Hello,
Only remove the original filter and use the DNA instead. You don´t need any other parts.
Best regards"
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Jag har också läst större delen av soe.se + den här tråden (4500+ inlägg) men de felen de har på soe verkar inte finnas här i samma utsträckning. Så jag tror att de faktum att man kör bland stockar och sten samt tippar ikull oftare sliter mer på hojen. Läckande kyl och konstiga elfel (dåligt lindad och upphängd kabelstam) verkar förkomma mer på E-versionerna. Är det någon som haft en trilskande dekomp-funktion på sporthoj.com? Minst två har haft det på soe.se

har också läst igenom soe tråden.

i mottorads 5k mila test fick dom byta hela kabelstammen pga icke "kappslade" kontakter. (var visserligen 690 sm men elsystemet på smcn har det också varit problem med) 2010års modell skall ha "uppdaterad" kabelstam.

Dom som kör enduron bör spola av hojen med högryck oftare än vad vi gör. kanske kan vara en anledning till "spökfel"

skall ta å kolla min kyl i vinter iaf. så inte kontakten till el-fläkten gnager hål på kylaren.

Ingen som har allvarligare problem med sin 690 SMC ?
Sitter och lusläser endel på 690 tråden på soe.se , endel som får en och annan motor överaskning att tacklas med.
Kan vägval och bruk vara en faktor?
Eller ren tur osv,det är ju annars samma motorer där sitter på 690 SMC och 690 Enduro.
Peppar peppar ta i trä man får hoppas man slipper överaskningar.

Vem på sh har mest mil på sin 690 SMC? jag hade 1670 mil på min 690 sm innan jag sålde den. den fungera klockrent. upplever dock att den motorn skrammlade mer än motorn på min 690 smc.
 
Last edited:

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Jag mailade företaget och frågade om jag behövde något annat och fick då detta som svar:
"Hello,
Only remove the original filter and use the DNA instead. You don´t need any other parts.
Best regards"

Antar att dom menar att du ska använda luftburken för att hålla fast filtret i så fall. Annars kan du ju bara sätta fast DNA-filtret med tejp eller nåt. Men ska du ha filtret utan luftburken "måste" du ha deras orangea ram för att hålla fast det.
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Antar att dom menar att du ska använda luftburken för att hålla fast filtret i så fall. Annars kan du ju bara sätta fast DNA-filtret med tejp eller nåt. Men ska du ha filtret utan luftburken "måste" du ha deras orangea ram för att hålla fast det.

Vad gav du för din ram?
Och vad hette den?
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Kedjebrott

Många på soe som har problem att kedjan går åt skogen innan 1000mil. Några här som varit med om det på sin SMC?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top