KTM 690 Smc 2008

KarlzZ

Hemsnickrad Bromsskiva & Bromskiveskydd
Gick med
29 Jun 2006
Ort
Köping
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Är marknaden helt dö?

Har inte ens fått ett skambud på min.
Ändå är den tredje billigaste på blocket?

Är de ingen som vill ha begagnad hoj längre? :confused:
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
Har inte ens fått ett skambud på min.
Ändå är den tredje billigaste på blocket?

Är de ingen som vill ha begagnad hoj längre? :confused:

Ja det är inte läge att sälja nu kanske. Liksom vinter snart. Har du kollat vad du får i inbyte på firma mot en 530 då? Jag fick lika mkt som jag skulle få privat för min gamla hoj när jag skulle köpa min SMC.
Då orkade jag inte med snack och prut privat.
Bara åka upp, ställa den gamla och åka SMC hem.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Har inte ens fått ett skambud på min.
Ändå är den tredje billigaste på blocket?

Är de ingen som vill ha begagnad hoj längre? :confused:

verkar vara svårsålda, har själv funderat på att köpa en 690 enduro så jag har haft koll på annonserna ett bra tag, var bla en som ville ha 61000 för en -09 som gått 44mil, annonsen låg ute länge men han fick ändå inte sålt hojen, skulle få köpa den för 60 vid mailkontakt men när jag väl bestämde mig så fick han tillslut sålt den.
Nu är det snart 2011 så jag väntar på nån 2010 ska dyka upp istället, fler kanske tänker som jag
 

KarlzZ

Hemsnickrad Bromsskiva & Bromskiveskydd
Gick med
29 Jun 2006
Ort
Köping
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Jag kan skambuda lite om det känns bättre. 50k så hämtar jag den i helgen :hihi

hehe nej de är lite för dåligt.

Man kanske ska lasta hojen o dra iväg o kolla vad dom bjuder som inbyte.
Har haft tron att firmor bjuder sämre än dom sämsta skambuden man får.
 

Mäki1

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki SV1000S -04. Kawasaki ER6F -07
hehe nej de är lite för dåligt.

Man kanske ska lasta hojen o dra iväg o kolla vad dom bjuder som inbyte.
Har haft tron att firmor bjuder sämre än dom sämsta skambuden man får.

Jag har en bit till DinMc där SMC:n stod. Så jag ringde innan och kollade ungefär vad jag skulle få för min Sukka 1400. Jag blev nöjd med svaret med tanke på privatmarknaden. Sen ville dom SE den innan såklart.

Tyckte det var värt dom få tusenlappar mindre att bara ställa dit den.
Sen är Ragnar på DinMc mkt trevlig och ger bra service, plus i kanten.
 
Last edited:

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Enduro

Jag fick äntligen monterat endurohjulen i helgen, har inte kört så mycket grus innan så man har mycket kvar att lära, men kul var det!

Bild tagen i Svartedalen,
 

Bifogat

  • endmont.jpg
    endmont.jpg
    122.8 KB · Visningar: 209

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Har inte ens fått ett skambud på min.
Ändå är den tredje billigaste på blocket?

Är de ingen som vill ha begagnad hoj längre? :confused:

Jag får bara bytes förslag på allt möjligt konstigt + alla utlänska skumma förslag. De går man dock givetvis inte på. Undra om dessa utlänska typer skickar typ på alla annonser som dyker upp på blocket? Verkar nästan så iallafall........

Man vet ju att denna tid är & brukar vara nästan helt dött. Om ingen vill köpa nu får man sälja till våren istället.
 

KarlzZ

Hemsnickrad Bromsskiva & Bromskiveskydd
Gick med
29 Jun 2006
Ort
Köping
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Jag får bara bytes förslag på allt möjligt konstigt + alla utlänska skumma förslag. De går man dock givetvis inte på. Undra om dessa utlänska typer skickar typ på alla annonser som dyker upp på blocket? Verkar nästan så iallafall........

Man vet ju att denna tid är & brukar vara nästan helt dött. Om ingen vill köpa nu får man sälja till våren istället.

Jo ja har med fått lite olika bytesförslag.
Men nu verkar de som den försvinner till helgen.
Men de har man ju hört förut så vi får väl se.
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Avundsjuk...
Verkar vara omöjligt att hitta beg enduro fälgar till 690 och nya kostar 15k enl en offert jag fick :gnissla

Jag fick äntligen monterat endurohjulen i helgen, har inte kört så mycket grus innan så man har mycket kvar att lära, men kul var det!

Bild tagen i Svartedalen,
 

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Söderort
Hoj
ingen direkt körbar
Jag får bara bytes förslag på allt möjligt konstigt + alla utlänska skumma förslag.

Inte för att verka dryg men vad hade du förväntat dig när du under lågsäsong begär 71k P&K för en 690 som gått 800 mil?

Det är ingen svårsåld hoj, bara man begär rätt pris. Varför skulle man vilja lägga ut 50k+ för nåt man inte kan använda på ett halvår om man nu inte fick det till ett mycket bättre pris nu än då?

Och ja, konstiga erbjudanden och automatutskick från utländska aktörer får man alltid när man lägger ut saker på blocket.
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Nice! :tummenupp
Haka på nästa gång vi sticker ut o kör!

Tackar! :) Väldigt speciella att köra med på asfalt... undrade ett tag vad in i h-e jag gett mig in på men när jag kom fram till grusvägarna och framförallt de små vägarna med mycket löst grus på så klarnade det. :D :yoparty Jupp, har tänkt att hänga på! :)


Avundsjuk...
Verkar vara omöjligt att hitta beg enduro fälgar till 690 och nya kostar 15k enl en offert jag fick :gnissla

Ja det är inte ofta de dyker upp... jag letade rätt så länge men till slut så, köpte dem av Paser. Nytt för 15k är för saftigt, var också inne på det spåret ett tag men, nej.
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Avundsjuk...
Verkar vara omöjligt att hitta beg enduro fälgar till 690 och nya kostar 15k enl en offert jag fick :gnissla

Kostar de verkligen så mkt?
Rick, Paser och jag har köpt 17" fälgar av Bergmans motor i Borås och de fälgarna kostar runt 8,500 har jag för mig exkl däck o skivor o så där. Kan ju inte tro att 21/18" skulle vara nästan dubbelt upp?
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Någon som vet nåt än om 2011 års KTM modell program?

Jag ligger och ruvar på ett par KTM 690 E orginal fälgar , de tycks ha guldvärde nu.
De ligger iallafall troligen inte och minskar mer i värde.
Har inte bestämt mig om de ska säljas eller inte,lite beroende också vad som kommer till nästa år.
Sjukt kul är det iallafall att ha möjligheten att kitta om hojen efter kör humör.
Inte omöjlig om jag får lockande bud.
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Enl rapporteringen från Intermot mässan verkar det som uppdateringarna 2011 endast är:

125 Duke
990 SMT nu med ABS
RC8R banracer

Enduro modellerna presenterade sen tidigare (mig veterligen ingen ändring av 690 modellerna).

Ang lockande bud så har du pm (igen :)

Någon som vet nåt än om 2011 års KTM modell program?

Jag ligger och ruvar på ett par KTM 690 E orginal fälgar , de tycks ha guldvärde nu.
De ligger iallafall troligen inte och minskar mer i värde.
Har inte bestämt mig om de ska säljas eller inte,lite beroende också vad som kommer till nästa år.
Sjukt kul är det iallafall att ha möjligheten att kitta om hojen efter kör humör.
Inte omöjlig om jag får lockande bud.
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
Ktmlogg

Finns det? Hör och läser att det ska finnas en "logg" som registrerar gångtid alt körsträcka på 690 smc. Meken som servade hojen sade ngt om en logg i förbifarten och sedan läste jag om det i ngn tråd här på forumet?
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Varning!!!

Låt er inte luras av dom som säljer "Powercommander V" på ebay. Fick ett svarsmail igår ifrån tillverkarna att den fortfarande är under utveckling, och således inte finns att köpa ännu.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top