Det är inga problem på garanti, nästa gång det händer måste jag åka kvickt till beviks och visa upp, annars kunde de ha hojen stå där och ösa vatten på mätaren i omgångar.
Robban:Vad har en japan hoj att komma emot en KTM 690 ? Vilken modell piskar KTM på allt. Tänkte du på din ttr då eller ? För det vill jag nog säga att det är en stendålders hoj som liknar inget enligt mitt tycke.
alla ni som får fukt i mätaren. låter ni hojarna stå ute under natten eller i ett fuktigt garage? spolarna ni massor med vatten över mätaren när ni tvättar? eller kommer fukten krypande av sig självt?
Utan och tuffat lite nu, fått dit sportluftfilter och lock och det blev en rätt stor skillnad på svaret.
Den bara hoppar upp på 3:an vid rätt varv, kör orginal drevat.
Faan vad de går =)
vilket filter och lock kör du med?
har varit å provkört en smc 2010a idag. fyfan vad lätt den gick upp på slangen på 2an mot min 690 sm.
nu måste jag byta till en smc![]()
tjena!
jag har ett par 690Enduro hjul till salu,passar även på 690 Smc.bra skick både på fälg och däck,väldigt lite använda.
skicka ett pm vid intresse eller kolla anonns på blocket.
Mail skickat...
Nån annan som har endurofälgar över och vill sälja? Endast intresserad av kompletta fälgar med distanser etc dvs bolt-on utan strul. Hör av er via PM isf.
Sen att det är uselt från ktm att inte bara skicka en ny då det tydligen inte räckte med att jag fotat fukten på insidan av mätaren, nej nu var även beviks tvungna att fota detta
Jag skulle tippa på att det är så att verkstaden fotar mätaren och skickar in bilden till KTM som programmerar in din mätarställning i en ny mätare och skickar den nya mätaren för att unvika att folk får mätare med fel mätarställning.
Min hoj är inne för displaybyte för andra gången nu och de fotade och förfrågade en ny mätare från KTM i fredags och den skickades från österrike idag, känns lite surt att behöva vänta en vecka med hojen ståendes på verkstad för att displayen krånglar :-/ Min hade dock stundtals slutat fungera och bara visa ett flimrande 88 som hastighet, men det blir väl så efter man kört för länge med imma i displayen kanske.
För andra gången!!!, alltså har du fått den nya modellen att läcka in också eller är det 2 nya?
det där med att ktm måste programera in milen på mätaren känns som en jäkla miss. hojen blir stående pga väntetid med posthantering osv![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |