KTM 690 Smc 2008

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Det är inga problem på garanti, nästa gång det händer måste jag åka kvickt till beviks och visa upp, annars kunde de ha hojen stå där och ösa vatten på mätaren i omgångar.
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Det är inga problem på garanti, nästa gång det händer måste jag åka kvickt till beviks och visa upp, annars kunde de ha hojen stå där och ösa vatten på mätaren i omgångar.

Sen att det är uselt från ktm att inte bara skicka en ny då det tydligen inte räckte med att jag fotat fukten på insidan av mätaren, nej nu var även beviks tvungna att fota detta, som att jag vill byta mätare i onödan på en sprillans 2010.
De påstod att det inte ska gå att få in fukt!!! jyst inställning men alla som mekar brukar veta att mekaniska grejor falierar ibland, något som ktm inte kan förstå:confused:
Sen att hjulen var halvvinda och obalans(beviks fixa detta vid 100 mila service), barkbusters och styre satt snett och framhjulet låste innan bromsljus tände, det är väl sånt man får vänja sig vid när man handlar en ny ktm för 90 papp.:mad:

Ktm har alltid haft fina komponenter men sämre mekaniker som plockar ihop det verkar det som.

Jag tycker annars hojen är jävligt rolig, synd bara att det drar ner kvalitéts känslan när de klantar sig med sånt här.
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
alla ni som får fukt i mätaren. låter ni hojarna stå ute under natten eller i ett fuktigt garage? spolarna ni massor med vatten över mätaren när ni tvättar? eller kommer fukten krypande av sig självt?
 

_nylander_

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Ort
ö-vik
Hoj
690 smc
tjena!
jag har ett par 690Enduro hjul till salu,passar även på 690 Smc.bra skick både på fälg och däck,väldigt lite använda.
skicka ett pm vid intresse eller kolla anonns på blocket.
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Robban:Vad har en japan hoj att komma emot en KTM 690 ? Vilken modell piskar KTM på allt. Tänkte du på din ttr då eller ? För det vill jag nog säga att det är en stendålders hoj som liknar inget enligt mitt tycke.
 
Last edited:

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Robban:Vad har en japan hoj att komma emot en KTM 690 ? Vilken modell piskar KTM på allt. Tänkte du på din ttr då eller ? För det vill jag nog säga att det är en stendålders hoj som liknar inget enligt mitt tycke.

Jag tycker japanska hojar har högre kvalité, men sen hur roliga de är att köra har inget med det jag skrivit.
Ktm 690 smc är bättre på nästan det mesta mot ttr även utseende, och är den roligaste hoj jag kört utan konkurrens. det är inte det som är problemet.

Jag är ingen sån person som bara för att jag köpt en pryl tycker den är världens bästa, jag skriver vad som kommer upp på hojen, kan vara bra att veta för intresserade eventuella köpare på en sådan hoj.
 
Last edited:

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
alla ni som får fukt i mätaren. låter ni hojarna stå ute under natten eller i ett fuktigt garage? spolarna ni massor med vatten över mätaren när ni tvättar? eller kommer fukten krypande av sig självt?

Jag körde i lite regn, tvätta den och ställde den i garaget. tog ut den på morogonen och började åka.
Sen kom fukten upp på glaset på insidan efter ett tag antagligen pga att instrumentet började bli varmt och då kondenserade vattnet upp från mätaren.
mvh
 

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Ort
hörby
Hoj
Ktm 690 smc R
Utan och tuffat lite nu, fått dit sportluftfilter och lock och det blev en rätt stor skillnad på svaret.
Den bara hoppar upp på 3:an vid rätt varv, kör orginal drevat.
Faan vad de går =)

vilket filter och lock kör du med?
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Utan och tuffat lite nu, fått dit sportluftfilter och lock och det blev en rätt stor skillnad på svaret.
Den bara hoppar upp på 3:an vid rätt varv, kör orginal drevat.
Faan vad de går =)

vilket filter och lock kör du med?

Grejorna från powerpart katalogen, finns nog bara ett lock, sen skumfiltret.
mvh
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
har varit å provkört en smc 2010a idag. fyfan vad lätt den gick upp på slangen på 2an mot min 690 sm.

nu måste jag byta till en smc :D
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Ute och smiskat lite idag och man glömmer allt skit som strular för tillfället för den är underbar att köra, ett jätte smile hela vägen =)
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Robban: Den hojen får man sällan tråkiga stunder med. Är på jakt efter en själv, men vill åka skogen oxå. Bästa kanske ändå är att köpa en smc och köpa lösa hjul till sen.
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Mail skickat...

Nån annan som har endurofälgar över och vill sälja? Endast intresserad av kompletta fälgar med distanser etc dvs bolt-on utan strul. Hör av er via PM isf.

tjena!
jag har ett par 690Enduro hjul till salu,passar även på 690 Smc.bra skick både på fälg och däck,väldigt lite använda.
skicka ett pm vid intresse eller kolla anonns på blocket.
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Mail skickat...

Nån annan som har endurofälgar över och vill sälja? Endast intresserad av kompletta fälgar med distanser etc dvs bolt-on utan strul. Hör av er via PM isf.

Paser här på forumet har ett par fina till salu.
 

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Söderort
Hoj
ingen direkt körbar
Sen att det är uselt från ktm att inte bara skicka en ny då det tydligen inte räckte med att jag fotat fukten på insidan av mätaren, nej nu var även beviks tvungna att fota detta

Jag skulle tippa på att det är så att verkstaden fotar mätaren och skickar in bilden till KTM som programmerar in din mätarställning i en ny mätare och skickar den nya mätaren för att unvika att folk får mätare med fel mätarställning.
Min hoj är inne för displaybyte för andra gången nu och de fotade och förfrågade en ny mätare från KTM i fredags och den skickades från österrike idag, känns lite surt att behöva vänta en vecka med hojen ståendes på verkstad för att displayen krånglar :-/ Min hade dock stundtals slutat fungera och bara visa ett flimrande 88 som hastighet, men det blir väl så efter man kört för länge med imma i displayen kanske.
 

Robban F

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
mårn
Hoj
Ktm 690 smc 2010 och yamaha ttr 600 motard.
Jag skulle tippa på att det är så att verkstaden fotar mätaren och skickar in bilden till KTM som programmerar in din mätarställning i en ny mätare och skickar den nya mätaren för att unvika att folk får mätare med fel mätarställning.
Min hoj är inne för displaybyte för andra gången nu och de fotade och förfrågade en ny mätare från KTM i fredags och den skickades från österrike idag, känns lite surt att behöva vänta en vecka med hojen ståendes på verkstad för att displayen krånglar :-/ Min hade dock stundtals slutat fungera och bara visa ett flimrande 88 som hastighet, men det blir väl så efter man kört för länge med imma i displayen kanske.


För andra gången!!!, alltså har du fått den nya modellen att läcka in också eller är det 2 nya?
Alltid kul att höra att ingen annan har haft problem enligt ktm:confused:

Jo jag ringde upp huvudkontoret och förklara läget att när man köper en ny hoj ska man inte strula med sånt här mm mm då jag har bildbevis.
Det slutade med att jag fick ringa beviks och be de beställa en ny på garanti givetvis.
Skulle ta 20 min att byta den, missade ett samtal ifrån beviks nyss så mätaren är antagligen hemma.
fortsättning följer.
Känns som att man ska förlänga garantin om man kan på denna "husabergare" he he
mvh
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
det där med att ktm måste programera in milen på mätaren känns som en jäkla miss. hojen blir stående pga väntetid med posthantering osv :(
 

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Ort
Söderort
Hoj
ingen direkt körbar
För andra gången!!!, alltså har du fått den nya modellen att läcka in också eller är det 2 nya?

Jag har en 08:a så först fick jag 09:ans mätare (som var lika kass den) och nu får jag 10:ans som förhoppningsvis kommer överleva med tanke på att garantin är slut nu.

EDIT: Näh, de fick inte mätaren idag heller och eftersom jag måste köra i helgen så får jag nu hämta ut hojen efter en vecka på verkstaden i exakt samma skick som när jag lämnade in den. Kul att vara utan hoj en vecka och gå tidigare två dagar från jobbet utan nån nytta. Yay! :huvet
 
Last edited:

Hôffer

Jä ä Värmlänning
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Trondheim Norge
Hoj
Suzuki V-Strom 1000 -14
det där med att ktm måste programera in milen på mätaren känns som en jäkla miss. hojen blir stående pga väntetid med posthantering osv :(

Jag hade då inga problem när jag bytte. Han såg hur många mil jag hade kört, så +:ade vi på tex 20 mil, så att jag kunde köra tills den nya mätaren kom. Han sände alltså inte in mätaren före den nya hade kommit. Har gjort samma sak båda gångerna. Men nu har jag äntligen fått 2010:ans mätare, å den håller tätt som det ser ut.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top