KTM 690 Smc 2008

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Grattis till hojen Hinkas! :tummenupp Hon ser inte bara bra ut, hon spinner fint också! :)

Äh, släng inte ut pengar på tailtidy... borra 2 nya hål och flytta upp blinkers, skylten skruvas fast i befintliga hål. Det är bara plast och inte dyrt att byta om någon skulle bry sig. Nästa ägare vill nog ändå inte ha den i original, jag skulle iaf inte bry mig. :)
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Grattis till hojen Hinkas! :tummenupp Hon ser inte bara bra ut, hon spinner fint också! :)

Äh, släng inte ut pengar på tailtidy... borra 2 nya hål och flytta upp blinkers, skylten skruvas fast i befintliga hål. Det är bara plast och inte dyrt att byta om någon skulle bry sig. Nästa ägare vill nog ändå inte ha den i original, jag skulle iaf inte bry mig. :)

Ska kika på det, vemodigt att gå ut i garaget nu när man vet att den står där och man inte får använda den :huvet
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Nu är vi hemma, Katie och jag.
Ricken for från Östersund vid 02:00 och plockade upp mig här 04:00 i morse. Kändes lite konstigt att lasta hoj i -30ºC...
10:30 rullade vi in på MC-Kompaniet i väring och plockade upp hojen, 1.5h tidigare än vad eniro trodde. Dom kör nog inte VW-buss med KTM-klistermärken när dom gör sina tidsuppskattningar.
20:00 var vi här hemma igen, så här är hon, Katie:

Heeeelvete vilket ljud det var i akra-pipan. Kommer nog dra igång ett par billarm i sommar :tungan

Åhhh, den hojen har jag suktat efter sedan i julas när priserna gick ner men jag har inte fått sålt min 600RR än! Jag väntar på att våren skall kännas närmare och alla köpsugna börjar titta fram ur snön. Ja det är bara att gratulera till en ny -10 till ett bra pris. Det är få handlare som matchar det priset.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Åhhh, den hojen har jag suktat efter sedan i julas när priserna gick ner men jag har inte fått sålt min 600RR än! Jag väntar på att våren skall kännas närmare och alla köpsugna börjar titta fram ur snön. Ja det är bara att gratulera till en ny -10 till ett bra pris. Det är få handlare som matchar det priset.

Mmm, sett handlare som tar 20k mer för en -10 :D
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Mmm, sett handlare som tar 20k mer för en -10 :D

Ja vet, både Marin & Fritid i Örebro och Bike i Thn tog 90K ett bra tag efter att de nya priset för -11orna släptes. Det finns en 62 mils -10 DEMO i Luleå för 75K, fri frakt inom Sverige! Men den har kanske 1 års förbrukad garanti med i köpet. Osäker vad som gäller där.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Ja vet, både Marin & Fritid i Örebro och Bike i Thn tog 90K ett bra tag efter att de nya priset för -11orna släptes. Det finns en 62 mils -10 DEMO i Luleå för 75K, fri frakt inom Sverige! Men den har kanske 1 års förbrukad garanti med i köpet. Osäker vad som gäller där.

Det är dyrare än vad jag gav för min okörda...
Kan bli så att jag får åka ner en vända igen till MC-Kompaniet... Sambon har blivit lite sugen på en 690 Duke R... Vi får väl se.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Fyfan, 600-700 mil, dags att börja se över kedjan då:brinnerup:D

Tack för svaren:tummenupp

Problemet är att kedjan kan se hel och fin ut men ändå helt plötsligt ge upp. Hör med Rick.

När du väl har bytt bort orginalkedjan bör ett drivpaket hålla ca 1500mil om man sköter det korrekt.
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Problemet är att kedjan kan se hel och fin ut men ändå helt plötsligt ge upp. Hör med Rick.

När du väl har bytt bort orginalkedjan bör ett drivpaket hålla ca 1500mil om man sköter det korrekt.

Vad köpte du för eftermarknadskedja?
Kostade?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
på soe i 690 tråder säger dom max 1000mil på orginalkedjan.
Jag slet upp en kedja förra säsongen på runt 3-400 mil motardåka. Tror inte den var riktigt riktig :gnissla

______________________________________________________________________


Är det någon som kört/haft både Xr65r och 690 smc? Hur stora är egentligen skillnaderna? Prestanda rakt fram, chassie, "känsla" osv?

Börjar nästa bli lite sugen på en 690 nämnligen, dom börjar ju komma ner i lagom pris plus att det skulle vara skoj att börja köra i 690-cupen :)
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Vad köpte du för eftermarknadskedja?
Kostade?

Eftersom KTM har bytt leverantör till DID så köpte jag orginalkedja, kommer dock inte ihåg vad den kostade...

Jag slet upp en kedja förra säsongen på runt 3-400 mil motardåka. Tror inte den var riktigt riktig :gnissla

______________________________________________________________________


Är det någon som kört/haft både Xr65r och 690 smc? Hur stora är egentligen skillnaderna? Prestanda rakt fram, chassie, "känsla" osv?

Börjar nästa bli lite sugen på en 690 nämnligen, dom börjar ju komma ner i lagom pris plus att det skulle vara skoj att börja köra i 690-cupen :)

Dra iväg ett PM till Silverjonten om han inte svarar här i tråden, han hade en xr650r tidigare :)
 
Last edited:

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Det är dyrare än vad jag gav för min okörda...
Kan bli så att jag får åka ner en vända igen till MC-Kompaniet... Sambon har blivit lite sugen på en 690 Duke R... Vi får väl se.

Duke R har en potent motor, den skulle sitta i en SMC!:D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top