KTM 690 Smc 2008

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Är det någon som kört/haft både Xr65r och 690 smc? Hur stora är egentligen skillnaderna?

Börjar nästa bli lite sugen på en 690 nämnligen, dom börjar ju komma ner i lagom pris plus att det skulle vara skoj att börja köra i 690-cupen :)

Går knappt att jämföra, 90-talsteknik med en modern hoj, allt är väl bättre på en 690.
Jag är inte färgad, har haft 3 XR650R och kört säkert 4000 mil på dom.

690-Cupen, har man möjlighet ska man nog prova en sommar, verkar kanonkul.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Går knappt att jämföra, 90-talsteknik med en modern hoj, allt är väl bättre på en 690.
Jag är inte färgad, har haft 3 XR650R och kört säkert 4000 mil på dom.

690-Cupen, har man möjlighet ska man nog prova en sommar, verkar kanonkul.

njae allt är kanske inte bättre ,är ioförsig en smaksak men snöspår/brötiga spår i skog är faktiskt hondan trevligare i uppträdandet kotten är nervösare trots släppt fjäderspänning bak för flackare gaffel och styrdämpare är hyndan trevligare,kör båda 50/50 och jämför ibland.

insprutet hade jag svårt för i början men läge 2 o 1 funkar ok 3an är inte användbar vid knixkörning blir för ryckigt . allt är självklart nyare och modernare på kotten .
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Fick hem följande saker från wings (ett par månader senare) efter att jag klagat på passformen på den bakre värmeskölden.

mailade han och fråga vad prylarna är till för (eftersom han inte mailat å sagt att han skickat något) han sa att jag skulle lägga brickorna bakom för att flytta ut värmeskölden samt använda den längre skruven.

Någon som känner igen dom stora svarta brickorna? tänker om han skickat med något som fattades till mitt kitt. :confused:
 

Bifogat

  • IMG_1226.jpg
    IMG_1226.jpg
    236.9 KB · Visningar: 95

Hôffer

Jä ä Värmlänning
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Trondheim Norge
Hoj
Suzuki V-Strom 1000 -14
Fick hem följande saker från wings (ett par månader senare) efter att jag klagat på passformen på den bakre värmeskölden.

mailade han och fråga vad prylarna är till för (eftersom han inte mailat å sagt att han skickat något) han sa att jag skulle lägga brickorna bakom för att flytta ut värmeskölden samt använda den längre skruven.

Någon som känner igen dom stora svarta brickorna? tänker om han skickat med något som fattades till mitt kitt. :confused:


Ska se om jag får med dom, skrev in en bestællning igår.
Eller så kanske dom har fixat problemet på dom nya, så att man slipper brickorna.
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Tjo!
Är det någon som vill bli av med sina skjutspinnar?

Äoch vart kan man få bästa pris på slipon?
Hade bra
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Bästa pris får man genom att lyfta luren och ringa runt,kolla nätet osv.
Det är inte alltid så enkelt att luta sig tillbaka i soffan och få serverat :)

Har allt kollat runt på nätet men det finns inte så många ställer som har slipon till ktm smc vad jag har hittat :/
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Har allt kollat runt på nätet men det finns inte så många ställer som har slipon till ktm smc vad jag har hittat :/

billigast kommer du nogundan med leo vince om du ska ha nytt ,leta på ebay , gav runt 2000 till dörren för mitt om jag inte minns helt fel
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
billigast kommer du nogundan med leo vince om du ska ha nytt ,leta på ebay , gav runt 2000 till dörren för mitt om jag inte minns helt fel

Låter ju fint! Hur tycker du att det funkar är det fint ljud i den?
Nästan mer ute efter skönt ljud än effekt :)
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
Låter ju fint! Hur tycker du att det funkar är det fint ljud i den?
Nästan mer ute efter skönt ljud än effekt :)

Jag kör med leo och är hur nöjd som helst! :tummenupp

Den brölar på fint och priset är på snudd oslagbart, se till att mappa om hojen efteråt bara.

Jag köpte mitt på ebay och fick hem det på några dagar. Får inte fram den affären jag köpte hos men det finns många som säljer. Det är bara ta en ur högen;
http://viewitem.eim.ebay.se/AUSPUFF-LEOVINCE-ALU-KTM-690-SMC--690-ENDURO-BJ0810/380319809739/item
 

Alekto

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Blocket
Hoj
Ktm 690 smc / Speed Triple
Jag kör med leo och är hur nöjd som helst! :tummenupp

Den brölar på fint och priset är på snudd oslagbart, se till att mappa om hojen efteråt bara.

Jag köpte mitt på ebay och fick hem det på några dagar. Får inte fram den affären jag köpte hos men det finns många som säljer. Det är bara ta en ur högen;
http://viewitem.eim.ebay.se/AUSPUFF-LEOVINCE-ALU-KTM-690-SMC--690-ENDURO-BJ0810/380319809739/item

Sånt får det nog bli!
tack för tipset!
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Godis

Såja nu har jag fått hem lite godis :D
 

Bifogat

  • enduro1.jpg
    enduro1.jpg
    241 KB · Visningar: 148
  • enduro2.jpg
    enduro2.jpg
    242.7 KB · Visningar: 126
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top