Under min profil och "garage" har jag bilder på min hoj.
Där finns en bild på hur den ser ut med 2010 års plast utan dekaler..
För mig blir det nog att trycka upp egna om jag får tummen ur nån gång
Mmm köpedekaler trycks visst på något rymdmaterial om man tittar på prislappen för dom! Dyrare än plasten nästan!
Ingen som testat en duke framskärm till smc?
http://img852.imageshack.us/i/ktm690smcduke.jpg/
Bra grejer kostar!
Jag har köpt dyra dekaler från Sverige och billiga från USA. Klar skillnad!
Hejsan gubber! Har letat hoj nu ett bra tag då jag tar kortet snart.. Har varit inne på xr650 länge men börjar bli mer o mer sugen på en 690 nu.. Ja ni förstår väl varför, vem vill inte ha en!? Läst tråden en bra bit utan resultat såg att r1racer undrade detsamma.. Om man kör väldigt blandat grussmisk och gata, och vill byta hjul titt som tätt vilket blir skönaste alternativet? 690 smc och inskaffa offroad kit eller vice versa? Förstår såklart att dom båda är bäst på sina respektive uppgifter men vilket skulle bli det bästa alternativet för en som mig? Skiljer väl utväxling och fjädring iaf, ngt mer? Sen vilka fälgar osv som kommer billigare efter spelar ingen roll. Sen kollade jag upp min försäkring, skulle hamna på ca8k halv/året det låter väl ganska rimligt för en 22:åring? Fyller detta år så offroad försäkring kan man väl teckna efter detta året är avklarat om jag förstått allt rätt? Borde då sjunka dramatiskt. Har den i låst förråd osv.
Ingen som testat en duke framskärm till smc?
http://img852.imageshack.us/i/ktm690smcduke.jpg/
men varför... håller med Paser, det är nog fan det vidrigaste jag sett på en SMC!
Var kommer du köra mest? Gata eller grus offrad? E är billigare i inköp än SMC. SMC har grymmare bromsar. Lättare att hitta SM fälgar till E modellen än tvärtom vad jag kan se. Utväxling ändrar man ändå! Själv kör jag 15-42 just nu men siktar på 15-45 i sommar.
Tror det kommer bli mest grus till slut, fasst i början me ny lapp så kommer det väl vara kul att lalla runt i traktens byar.. Byter man inte sj till värre bromsar när man sätter på motardhjulen sen? Hur pass mkt skillnad är det mellan bromsarna? Ren nyfikenhet. Tack för svar
Bak är det same same.
Fram har enduron en 310mm skiva med 2kolvsok, SMCn har 320mm skiva och radielt monterat 4kolvsok.
Jag har en enduro, kör med orginalbromsarna med motardhjul och märker inte alls stor skillnad mot SMCn.
Okok tack för svaret. Men ingen som har en synpunkt på vilken som skulle blivit bästa kompromissen? Tänker tex om smc blir på tok för hård för skogen eller enduron alldeles för mjuk för gatan.. Om man hade som test att me båda köra 50/50, vilken hade spöat vilken?
Någon som vet om det finns vit plast att få tag till 690'n? eller är det bara orange eller svart som gäller?
Har du läst lite längre upp på sidan?
Jag hade satsat på enduron, och kört med orginal bromsskiva fram när jag körde motard. Tror att den stora skivan (smc) lätt tar stryck i skogen..
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |