Jag tycker jag fått en väldigt ojämn tomgång på hojen efter första servicen + montering av akkra och nya mappen. När hojen står på tomgång pendlar varvtalet mellan 1500 och 2500 varv, när man sedan rör gasen så sjunker varvtalet till ca 500 varv och det låter som hojen nästan ska dö för att sedan stiga och hoppa mellan 1500-2500 varv.
Detta har ju medfört att hojen dött under inbromsning med kopplingen inne ett par gånger.
Någon mer som märkt av detta?
Hej hej!! Vet inte o du råkat ut för samma problem som jag fick när jag mappa om min hoj och bytte till akra. För sista mappen som akra har gjort trasslar. Så jag fick åka tillbaka o lägga in den lite äldre mappen från 2010. Då försvann problemet med att den stannade under inbromsning mot ett rödljus tillex. Min handlare har även vart i kontakt med KTM själv. O dom är medvetna om problemet.
Men sen när jag slapp detta problem så tyckte jag ändå att den ryckte mycket o pendlade i varv under åkning. Men då uppdaterad vi till en annan mapp. Finns typ två olika mappar i hojen som styr olika saker? Då äntligen så gick min hoj bra Hoppas detta. Kan vara till någon nytta? Jo detta gjorde jag om förra helgen så det är färskt;-)
//Mange