KTM 690 Smc 2008

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Aha, men gör nog ett försök med den, kostar ju bara 300:-. Får uppgradera sen om det blir alltför burkigt.

Alla lösningar som inte är med snorkel blir lite burkigt, därför går många till pod-filter.
Jag har lärt mig leva med det, dock slängde jag det locket och satte dit rally raids filter kit istället.
Är man kräsen kan man väll klippa upp en pet-flaska och böja över så inte ljudet kommer rakt i ansiktet.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Hur lång "garanti" är det när man köper ktm 690 smc? Och den garantin gäller fastän den byter ägare antar jag?
Vad kostar servicarna som ska göras ungefär?

Två år från den reggades tror jag det är, sen kan den som det skrivs nedan förlängas mot en avgift.
 

razor_razor

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Ort
-
Hoj
ktm 690 smc 2011
Tänkte på blinkers.. Behövs det inga baktill ? Såg rätt många som ser ut att vara utan det?
Och hur långt kommer man ungefär på en tank?

Och vad är det för mått på hojjen? Måste veta om den får plats :)

Sen ser jag att det snackas om strypningar osv.. Försvann sånt vid mappning?
Mappning gör man också bara om man bytt till helsystem eller gäller det på slipon också?
 
Last edited:

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Tänkte på blinkers.. Behövs det inga baktill ? Såg rätt många som ser ut att vara utan det?
Och hur långt kommer man ungefär på en tank?

Och vad är det för mått på hojjen? Måste veta om den får plats :)

Sen ser jag att det snackas om strypningar osv.. Försvann sånt vid mappning?
Mappning gör man också bara om man bytt till helsystem eller gäller det på slipon också?

Blinkers : ja
Distans : ca 20
Mått : enklast att Googla för att få fram det du vill ha svar på höjd/längd etc.
Strypning : akra mapp tar bort strypning. Räcker med slipon
 

razor_razor

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Ort
-
Hoj
ktm 690 smc 2011
Förstod inte blinkers svaret :) Behövs det inte?
Ska googla lite mer på måtten.. hittade inget förut

Blinkers : ja
Distans : ca 20
Mått : enklast att Googla för att få fram det du vill ha svar på höjd/längd etc.
Strypning : akra mapp tar bort strypning. Räcker med slipon
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Förstod inte blinkers svaret :) Behövs det inte?
Ska googla lite mer på måtten.. hittade inget förut

självklart blinkers.
finns riktigt små mini blinkers.

Lagom stora :)
IMAG2002-1.jpg
 

razor_razor

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Ort
-
Hoj
ktm 690 smc 2011
Dom blinkeserna var snygga!

Var och köpte mig en 690 smc igår.. 2011. Men killen innan hade flyttat upp regskylten och han hade inga blinkers överhuvudtaget.. Så nu måste jag snabbt komma på en lösning så jag hinner åka nån sväng innan snön börjar ramla ner här =)

Har ni gjort egna hål i skärmen och fäst dom så eller hur har ni gjort? Eller har ni köpt sån där tail tidy och det är fästen på den!?
 
Last edited:

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
perfekt.
då kan du køra med oss.




Dom blinkeserna var snygga!

Var och köpte mig en 690 smc igår.. 2011. Men killen innan hade flyttat upp regskylten och han hade inga blinkers överhuvudtaget.. Så nu måste jag snabbt komma på en lösning så jag hinner åka nån sväng innan snön börjar ramla ner här =)

Har ni gjort egna hål i skärmen och fäst dom så eller hur har ni gjort? Eller har ni köpt sån där tail tidy och det är fästen på den!?
 

razor_razor

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Ort
-
Hoj
ktm 690 smc 2011
Kommer inte fram till alviks :/

Jag funderar på att göra hål i plasten och sätta blinkers där.. Och som det är nu har jag ingen skyltbelsyning heller. Kommer polisen bli galen ?
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Har ni gjort egna hål i skärmen och fäst dom så eller hur har ni gjort? Eller har ni köpt sån där tail tidy och det är fästen på den!?

Hoppas du såg att det är den undra svarta delen (reghållaren) du ska göra hål i för blinkers och inte bakskärmen.

Skyltbelysning måste man ju ha men jag tror det är ganska lugnt att köra utan, speciellt på dagtid.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
Kommer inte fram till alviks :/

Jag funderar på att göra hål i plasten och sätta blinkers där.. Och som det är nu har jag ingen skyltbelsyning heller. Kommer polisen bli galen ?
vet inte vad länsman säger, har ineg nskyltbelysning jag heller för tillfället. men fic´xar det i vinter.
ta en tur till alviks dom är trevlig där.
 

stockis89

Medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Söderköping, Emmaboda
Hoj
Yamaha MT07
Någon som haft problem med glapp i mätarhuset ? Alltså inte fukt problem som är känt, utan dom digitala siffrorna som inte lirar riktigt. Haft borta huset och kollat kablar osv. Hittar inge fel där. Det hjälper stund vis att knacka på mätarhuset, men återkommer efter några minuter.

Någon som har en ide hur jag fixar detta ?
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Någon som haft problem med glapp i mätarhuset ? Alltså inte fukt problem som är känt, utan dom digitala siffrorna som inte lirar riktigt. Haft borta huset och kollat kablar osv. Hittar inge fel där. Det hjälper stund vis att knacka på mätarhuset, men återkommer efter några minuter.

Någon som har en ide hur jag fixar detta ?

Har du öppnat upp huset?
Kolla metallpinnarna så att de inte är av och glappar.

Lade upp fix på wiki: https://sites.google.com/site/690wiki/home/690smc/display
 
Last edited:

razor_razor

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Ort
-
Hoj
ktm 690 smc 2011
Är väl inte helt bra som jag gjorde idag med blinkers.. Skulle behövt köpa både skylthållare + mindre blinkers bak.
Var så jävla sugen på att få åka idag så kanske gick lite förhastat fram när jag fixa blinkeserna :p

Men hur som helst. Tail tidy är ju så dyrt? Måste finnas andra alternativ?

Vart köper man små blinkers som inte bränns upp av rykarn och nån snygg skylthållare för rimliga priser? :)

husse: jag åker ut till alviks imorron å snackar med dom. Men vill ha mer tips så man kan kolla lite mer innan man bestämmer sig!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top