KTM 690 Smc 2008

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Va?
Shit!
Tråkigt att höra.
Varsel på g?
Tror absolut du kan få 75', tycker Selin sålde sin för billigt.
Är det inte lika bra & sätta ut en annons nu? Jag menar om det börjar knipa ordentligt med "cashflow" ju längre tiden går?

Det var alldeles för billigt tycker jag också, men och andra sidan så har jag annonserat sedan i höstas från och till. Killen som köpte den nu var den andra som ringde på hela tiden, fick ett bud i höstas på 75 som jag inte tog. Annars har det bara vart mailkompisar som undrade hur fort den gick och hur jag monterat fälgstripen.

Det har vart en ovanligt svårsåld hoj faktiskt. Sen är det ju lite stiltje i all ekonomi just nu och det påverkar säkert. 70-75 känns realistiskt.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Lite trist: villa - vove - volvo - barnvagn och en sambo med ide flöde.Så är det slut med det roliga,verkar bli så för många.
Hoppas det löser sig med jobbet.

Hur långt har hojen?
Vad extra tillbehör följer med?

Ja tyvärr är det köparens marknad och konjukturen som styr endel :(
Men 75 tycker man borde vara skälligt för denna modell.

Last edited:

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Lite trist: villa - vove - volvo - barnvagn och en sambo med ide flöde.Så är det slut med det roliga,verkar bli så för många.
Hoppas det löser sig med jobbet.

Hur långt har hojen?
Vad extra tillbehör följer med?

Ja tyvärr är det köparens marknad och konjukturen som styr endel :(
Men 75 tycker man borde vara skälligt för denna modell.

så illa som det låter behöver de ju inte bli...
hoj kan man köpa igen sen ju, ja har alltid velat ha hus, bor i en sleden lägenhet nu å betalar mer än man gör i ett stort hus nästan...

sen ja tycker me de blir sjukt trist å sälja hojen, men ska man bygga själv finns inte tid till hojen, då e' det en onödig utgift..

sen när allt e' klart kan man köpa hoj igen ju...

får som sagt se hur allt slutar...

den har gått 600 ca å har slipon på den å den e' jäkligt snygg...:fyllisar

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Durfus om du säljer den,ett tips kanske är att skriva ut hur fort det går osv puckad info så slipper man kanske några mail.
Ja tyvärr är det så när man ska sälja att man drar till sej många underliga "mail vänner"

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
En hoj är en förbruknings vara och det är bara skaffa en sen igen. 75000kr borde du få tycker man...men folk har ont om cash som sagt... Men jag önskar dig all lycka iaf :)

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
En hoj är en förbruknings vara och det är bara skaffa en sen igen. 75000kr borde du få tycker man...men folk har ont om cash som sagt... Men jag önskar dig all lycka iaf :)

vettigt svar...

får la se hur de blir.. e' sjukt sugen på å ha ett eget hus, men med tanke på krisen e' de inte säkert man får lån heller å då behåller ja moppen...:yoparty

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Nä så illa e' de inte me stålarna, å uppsagd e' jag redan och slutade i december...

men ja kanske ska bygga hus nu i vår å därför kan ja inte ha kvar hojen för ja hinner inte..

ja behåller den om de inte blir aktuellt, å de blir bara aktuellt den dagen ja får tillbaka jobbet som chefen lovat mig i mitten på februari mars...

därför sätter ja inte ut den nu...

bara kollar läget lite ju...

men ja håller väl med om 75, men de va min åsikt, ville höra andras....

:krama

Vet inte om folk har så ont om cash... De betalar ju fortfarande 10 miljoner för ett radhus i Hammarby sjöstad i alla fall. Så länge folk inte blivit portade från jobbet så verkar ju lånekarusellen snurra vidare.

Att man förlorar 10 loppor bara man tar ut hojen från handlarn är däremot rätt normalt. Det är de 10 man som köpare betalar för att få uppleva nyhojsdoften...Med bilar är det ju ännu värre. Men med tanke på att 2009 är exakt samma som 2008 års modell så är 72-74 rimligt en vacker vårdag. Sälja på hösten/vintern är aldrig någon höjdare.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Bytte plats på hojen idag, mycket snyggare än orange:yoparty

KTM690SMCBlackEdition006.jpg

En fråga, hur får man loss denna metallringen? Måste fästa den på den nya kåpan för att skriven/skruvarna skall passa, och är inte direkt sugen på att dra av dekalen som sitter på plasten.
Hur gjorde ni för att få loss den, det vill säga om någon av er har lyckats med att avlägsna den:gnissla

Bifogat

• KTM 690 SMC Black Edition 005.jpg
    KTM 690 SMC Black Edition 005.jpg
    88.9 KB · Visningar: 84
Last edited:

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
KTM

En fråga, hur får man loss denna metallringen? Måste fästa den på den nya kåpan för att skriven/skruvarna skall passa, och är inte direkt sugen på att dra av dekalen som sitter på plasten.
Hur gjorde ni för att få loss den, det vill säga om någon av er har lyckats med att avlägsna den:gnissla

De är bara till å jucka lite med en mejseln....

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD

bytte plats???:banana håller med, svart e' snyggare.. men skärmen måste du göra nått åt... sen var har du din skylt?? å blinkare bak??

sen som en redan svarat dig, bara pressa ut dem eller ta en skruvmejsel å trixa ut den.. du har väl fått göra de på alla skärmarna väl??

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
bytte plats???:banana håller med, svart e' snyggare.. men skärmen måste du göra nått åt... sen var har du din skylt?? å blinkare bak??

sen som en redan svarat dig, bara pressa ut dem eller ta en skruvmejsel å trixa ut den.. du har väl fått göra de på alla skärmarna väl??

Bytte plast skall det ju vara:yoparty

Plockade av bakstänkskärmen i samband med att jag bytte plasten, man var väl tvungen att få av bakstänkan för att kunna lossa bakskrämen, eller är det jag som har ett minne som en guldfisk:va Skall köpa nya blinkers och montera på skylten på den lilla bakskärmen (som syns på bilden) någon dag:tummenupp

Nej, det behövdes inte göras med alla skärmar, bara sidoplasten tydligen:va
Men tack för tipsen:tummenupp

När jag ändå är igång, observerade denna repan på framskärmen. Är det bara jag som är lite kräsen, eller är det fler som hade sådana här fula märken på sin svarta plast?:gnissla

Bifogat

• KTM 690 SMC Black Edition 004.jpg
    KTM 690 SMC Black Edition 004.jpg
    104.1 KB · Visningar: 111

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Märke på plasten är lite svår att undvika.
Undvik att spilla bensin,när du tvättar hojen använd milda medel som inte angriper plasten.

KarlzZ

Hemsnickrad Bromsskiva & Bromskiveskydd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Hej.
Du har ingen bild på dragningen.
Har börjat pilla dit xenon på min med, men de verkar trångt.

MvH Karl Karpf

Jag köpte och fick monterat hos www.sodermontage.se
"dosorna" är ju riktigt små . så de får lätt plats
Allt original cablage sitter kvar så det är bara att koppla loss från batteriet
och stoppa i original lampan
voila = original
Skall försöka fixa bilder så att man ser skillnaden mellan orig/xenon

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Bytte plast skall det ju vara:yoparty

Plockade av bakstänkskärmen i samband med att jag bytte plasten, man var väl tvungen att få av bakstänkan för att kunna lossa bakskrämen, eller är det jag som har ett minne som en guldfisk:va Skall köpa nya blinkers och montera på skylten på den lilla bakskärmen (som syns på bilden) någon dag:tummenupp

Nej, det behövdes inte göras med alla skärmar, bara sidoplasten tydligen:va
Men tack för tipsen:tummenupp

När jag ändå är igång, observerade denna repan på framskärmen. Är det bara jag som är lite kräsen, eller är det fler som hade sådana här fula märken på sin svarta plast?:gnissla

du e' inte kräsen å du e' inte den ända.. när ja fick min plast så skicka jag tillbaka 2 skärmar direkt, fullt med repor, sen när ja fick de nya så var de lika dant men de va inte så många å de var där ja tänkte sätta dekal så ja fick acceptera de.. tydligen ktm som inte vet hur man packar ömtålig plast, för crossåkare skiter i vilket om deras plats är repig ju.. ktm å gatåkare har inte riktigt samma syn på saker... trist men sant.

å som r1 räcern sa, var försiktig, jag måla min vit för den hade tusen små repor av att man lyfte benet över så råka man kasa emot platsen m.m. bensin som rann ut när man wheela å liknande som vart kass mot plasten...

Lycka till iaf...:krama

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Hej.Du har ingen bild på dragningen.Har börjat pilla dit xenon på min med, men de verkar trångt.MvH Karl Karpf

Tyvärr inga bilder
Skoja inte det är ett elände. Vi var två när vi gjorde det.
Jag gick på höger sida i kabelhärvan och la ballasten mellan luftburk/expansonskärl och sen in i lamphuset
Inte helt optimalt kanske lite varmt där .mmmmm
Men det beror ju självklart på storlek på allt
Kan finnas plats på höger sida ovan tändspolen oxå
Om kabeln till lampan är lång nog
Jag har ett tidigare inlägg om en lös kontakt till höger vid
insuget har du en lös sådan oxå ???

KarlzZ

Hemsnickrad Bromsskiva & Bromskiveskydd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
Ktm 530 EXC-R
Tyvärr inga bilder
Skoja inte det är ett elände. Vi var två när vi gjorde det.
Jag gick på höger sida i kabelhärvan och la ballasten mellan luftburk/expansonskärl och sen in i lamphuset
Inte helt optimalt kanske lite varmt där .mmmmm
Men det beror ju självklart på storlek på allt
Kan finnas plats på höger sida ovan tändspolen oxå
Om kabeln till lampan är lång nog
Jag har ett tidigare inlägg om en lös kontakt till höger vid
insuget har du en lös sådan oxå ???

Okey.
Ska kolla lite sen var den får plats.
Japps de hänger en kontakt där.
ingen aning vad den är till.

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
du e' inte kräsen å du e' inte den ända.. när ja fick min plast så skicka jag tillbaka 2 skärmar direkt, fullt med repor, sen när ja fick de nya så var de lika dant men de va inte så många å de var där ja tänkte sätta dekal så ja fick acceptera de.. tydligen ktm som inte vet hur man packar ömtålig plast, för crossåkare skiter i vilket om deras plats är repig ju.. ktm å gatåkare har inte riktigt samma syn på saker... trist men sant.

å som r1 räcern sa, var försiktig, jag måla min vit för den hade tusen små repor av att man lyfte benet över så råka man kasa emot platsen m.m. bensin som rann ut när man wheela å liknande som vart kass mot plasten...

Lycka till iaf...:krama

Gött att höra:yoparty Lite repor kan man ju leva med:rolleyes:
Råkade dock dra skon mot sidoplasten det första jag gjorde när jag hade monterat klart plasten, vilket resulterade i ytterligare en repa:gnissla

Men jag är inte bitter, blev mycket snyggare än jag trodde (ja, den svarta plasten alltså, inte repan:D):banana

Last edited:

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Vad tycker ni om denna?

Bifogat

• img747.jpg
    img747.jpg
    11.4 KB · Visningar: 107