Fick greppet idag och det passade finfint. Så antingen kan man köpa från en KTM-återförsäljare för 513:- eller från ebay för 180:- (inkl frakt). De ser exakt likadana ut (samma size även om kameravinkeln gjorde bilden lite missvisande):
Samma grepp ska finnas på ett gäng olika hojar med brembo, greppet jag köpte var för en Ducati 748 S (årsmodell 95-98 tror jag). Tänk på att kopplingsgreppet för Ducatin inte passar 690:n.
Pärlan! Tvungen att dela med mig av en bild, för omväxling är svart plast och dekaler beställda (tillsammans med lite carbon och annat tjafs)
Pärlan! Tvungen att dela med mig av en bild, för omväxling är svart plast och dekaler beställda (tillsammans med lite carbon och annat tjafs)
NIce.. Vad kostar plast och dekaler?
ringde mitt lokala ktm serviceställe (lindroths luleå) då det snart börjar vara dags för 100mila sevice, är 3200:- ett skäligt pris för den?
sedär.. ringde även för skojs skull till görans mc i karlstad där jag köpte hojen, dom skulle ha 1800:- nästan halva priset motför snåltarmarna i luleå.
Mycket bra att ha att göra med dessutom så dom kan jag rekommendera till ni andra som bor söderut!
ringde mitt lokala ktm serviceställe (lindroths luleå) då det snart börjar vara dags för 100mila sevice, är 3200:- ett skäligt pris för den?
Dom är snåla som fan. Var dit med en kompis som hade tänkt köpa en 690 av dom. En 09 som var ny,dom ville ha 75k för den och vägrade gå ner en enda krona! Han hade med sig pengar och tänkte ta den om han fick den för 72k.
Har en SMC 2010, och när ja startar den så flimrar hastighetsmätaren, men när man har kört 5-10 min så är den som normalt! Är de normalt att de är så eller va kan de bero på ?
Dom är snåla som fan. Var dit med en kompis som hade tänkt köpa en 690 av dom. En 09 som var ny,dom ville ha 75k för den och vägrade gå ner en enda krona! Han hade med sig pengar och tänkte ta den om han fick den för 72k.
Eftersom att felkoderna är samma så tänkte jag att jag ställer min fråga även här.
FI blinkar 8ggr vilket tydligen är:
Throttle position sensor - input signal to high/low
någon som vet vad detta innebär eller hur man löser det?
den blinkar när jag står still och när jag körde med den (var tvungen att komma hem) så lyste FI konstant vilket jag inte hittat vad det innebär.
ladda ner service manualen för 690e här: http://dl.dropbox.com/u/5487874/690e08 repair manual.pdf
sök på Throttle position sensor i manualen.
om du inte har garanti på hojen blir det säkert biligare att beställa en ny TPS och testa om det löser problemet än att lämna in hojen på felsökning/reparation
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|