Ktm 690 smc-r

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
Någon som vet om det går och ha 17 kuggars framdrev :va

Äntligen en som ledsnat på att åka moped och drevar åt rätt håll :yoparty Jag funderar själv på en kugge större fram och det finns ju 17 att köpa så då borde det inte vara några problem :tummenupp

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Nu har jag byttbromsvätska och luftat frambromsen i 2,5timme. Fortfarande är trycket kasst. Kan få in greppet till styret om jag tar i ordentligt. Beläggen är bytte även dom.

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Någon som vet vad felet är? Allting ser torrt ut. Inga synliga läckage.

En luftficka som vägrar ge med sig, kass slang som flexar, bromspump som läcker.
Om det är det sistnämnda så borde trycket försvinna om du håller kvar så att säga.
Har du fått in luft i en "topp" som gärna ligger i vinkel så är det ett rent helvete att få bort den. Får typ skruva loss oket och hålla det uppåt så att all luft verkligen letar sig till nippeln, annars puttar du bara fram bubblan en bit och sen åker den tillbaka i pausen innan nästa tryck kommer.

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
En luftficka som vägrar ge med sig, kass slang som flexar, bromspump som läcker.
Om det är det sistnämnda så borde trycket försvinna om du håller kvar så att säga.
Har du fått in luft i en "topp" som gärna ligger i vinkel så är det ett rent helvete att få bort den. Får typ skruva loss oket och hålla det uppåt så att all luft verkligen letar sig till nippeln, annars puttar du bara fram bubblan en bit och sen åker den tillbaka i pausen innan nästa tryck kommer.

Jag fick ett tips att vrida styret så att högsta punkten blev bromsvätskebehållaren. Det hjälpte inte heller. Så fick ett annat tips, att köpa en bromsluftare från biltema. Så det får väl bli så. Beställde även ett rep.kit för pumpen, men sitter just nu och kollar ebay. Frågan är om man inte ska byta till en radialpump när man ändå håller på och skitar ner sig?

Daban

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Hoj
KTM 690 SMC-R
Tjena

Är en strypt KTM 690 smc-r mindre värd än en ostrypt? Strypningen tas bort på 10-15 min, men den är registrerad som mellanhoj. Borde väl snarare vara mer eftertraktad, då strypningen har kostat en hel del?

Snowman89

Guest
Tjena

Är en strypt KTM 690 smc-r mindre värd än en ostrypt? Strypningen tas bort på 10-15 min, men den är registrerad som mellanhoj. Borde väl snarare vara mer eftertraktad, då strypningen har kostat en hel del?
Nackdelen med en sån hoj är att man måste lämna in den på firma för att få strypningen borttagen, vilket säkert kostar pengar.
Dessutom har man besväret vid en ev olycka att hojen inte har den effekt som står i papprena.

Fördelen är ju som du säger att fler kan vara intresserad av den.

Hade jag bara haft det kortet som den är klassad för hade jag nog värderat den högre än andra.
Däremot om man har tungt kort så blir det mest omständigt.
Så i det fallet hade jag nog inte valt din hoj om den inte var billigare än motsvarande SMC-R hojar eller om din har något mer roligt då.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ok, facit på däckslitage;

Orginaldäck ContiAttack SM.

3 heldagar snabb grupp på Gotland.
Samma helg, 3 heldagar lugn grupp Gotland.
En kvällskörning på Falkenberg.
En heldag racegruppen på Kinnekulle.
Samma dag, en heldag på Kinnekulle.
Strax under 300 vägmil.

Men nu är det dött. Men vilken osannolik milage på det där! Nu skall jag bara få hem ett par nya innan falkenberg.

Tilläggas kan att Kinnekulle och smc-r är en ganska hyffsad kombination.

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Kan man fråga vad du har för däckstryck på dessa däck?
Skall också köra på Falkenberg den 24 :yoparty

Ok, facit på däckslitage;

Orginaldäck ContiAttack SM.

3 heldagar snabb grupp på Gotland.
Samma helg, 3 heldagar lugn grupp Gotland.
En kvällskörning på Falkenberg.
En heldag racegruppen på Kinnekulle.
Samma dag, en heldag på Kinnekulle.
Strax under 300 vägmil.

Men nu är det dött. Men vilken osannolik milage på det där! Nu skall jag bara få hem ett par nya innan falkenberg.

Tilläggas kan att Kinnekulle och smc-r är en ganska hyffsad kombination.

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Hoj
Husqvarna 701 SM
Ni som har bytt till LED-blinkers på era hojar, vilket relä har har ni köpt? Kör helst med relä då det känns enklare än motstånd!?

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Ni som har bytt till LED-blinkers på era hojar, vilket relä har har ni köpt? Kör helst med relä då det känns enklare än motstånd!?

http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-690-R...orcycle_Parts_Accessories&hash=item35d5e096c6
(Funkar även till SMC R -13 i alla fall)

Bara att koppla in istället för original (som sitter bakom framlampan). Enklare än så blir det inte :) Vill dock minnas att det tog ca tre veckor att få hem det. Värt att vänta på i alla fall så man slipper hålla på och mecka med kontakter, jorda kablar m.m. vilket jag gjorde tidigare med ett relä från Biltema (som dessutom var så stort att det inte fick plats utan fick hänga lite vid sidan).

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Hoj
Husqvarna 701 SM
http://www.ebay.co.uk/itm/KTM-690-R...orcycle_Parts_Accessories&hash=item35d5e096c6
(Funkar även till SMC R -13 i alla fall)

Bara att koppla in istället för original (som sitter bakom framlampan). Enklare än så blir det inte :) Vill dock minnas att det tog ca tre veckor att få hem det. Värt att vänta på i alla fall så man slipper hålla på och mecka med kontakter, jorda kablar m.m. vilket jag gjorde tidigare med ett relä från Biltema (som dessutom var så stort att det inte fick plats utan fick hänga lite vid sidan).

Får bli ett sånt då, lite lång väntetid men men... :)

Men du kör LED både fram och bak med detta relä då?! Har sett många som bara bytt bak annars.

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Idag har jag inhandlat en radialpump från en 690 DUKE. Denna pump har ju en luftnippel även på pumpen. När jag fyller på vätska och luftar. Börjar jag vid oket då? Och jobbar mig uppåt till pumpen?
Jag använder en bromsluftare från biltema, modellen man kopplar till en kompressor.

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Får bli ett sånt då, lite lång väntetid men men... :)

Men du kör LED både fram och bak med detta relä då?! Har sett många som bara bytt bak annars.

Japp, både fram och bak. Det enda "problemet" är att indikatorn i instrumenteringen lyser när blinkersen är på, den blinkar alltså inte i takt med blinkersen längre. Ska dock inte vara något problem på ev. besiktning vill jag minnas, då man ser att blinkersen faktiskt blinkar när man sitter på hojen.

Det här borde ju gå lika bra?! Kontakterna ser likadana ut alla fall.
http://www.ebay.com/itm/LED-FLASHER-RELAY-KTM-690-SMC-990-SUPER-DUKE-/291153526692

Ja det borde det ju göra. Ser mer eller mindre likadant ut och det står även 690 SMC i rubriken.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...