Hej!
Har kikat lite på SMC-R. Noterat att det finns en hel del hojar av årsm -13 ute till försäljning med
bara 200-400 mil på hojen. Har även noterat via forumet att många haft lite mindre strul med hojarna.
Många som säljer pga detta??
Är det främst i samband med Evo konvertering/mappning m.m som dessa strul (hojarna dör m.m) sker?
Dvs är dom lite känsliga för extra "fine tuning" - rätt så tufft effektuttag från början menar jag...
Hur ser Ni på det?
Stäng av o2 sensorn i tuneecu så är problemet löst med att den tjuvdör. O2 sensorn gör att soppan tunnas ur....
Hur blir hojen då? O2sensorn borde ju fylla någon funktion för bränsletillförseln?
Jag har evo1 kit med evo1 mapp. Efter att ha läst en del verkar det som att även denna mapp skulle må bra av lite extra soppa över hela registret. Stämmer det?
Någon som vet om TuneEcu funkar på 2014 års smc?
Nej,det gör det inte.
Nej,det gör det inte.
Ja det var synd. Ni som har 2014 års modell och har öppnare system och evo 1 lock. Hur har ni gjort, kör ni evo 1 mappen? Funkar det bra? Eller ska man köra med en powercommander, kanske inte funkar på -14 heller?
Japp, evo 1 mappen och den går som ett skott, stor skillnad mot orginal.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |