Ktm 690 smc-r

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Någon som sitter på en moddad map som passar till evo 2 filtret och ackra? (Ingen kam)?

Eller vet hur man ökar soppa %?

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Hej!
Har kikat lite på SMC-R. Noterat att det finns en hel del hojar av årsm -13 ute till försäljning med
bara 200-400 mil på hojen. Har även noterat via forumet att många haft lite mindre strul med hojarna.
Många som säljer pga detta??

Är det främst i samband med Evo konvertering/mappning m.m som dessa strul (hojarna dör m.m) sker?
Dvs är dom lite känsliga för extra "fine tuning" - rätt så tufft effektuttag från början menar jag...
Hur ser Ni på det?

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Teppas, jag har haft tur med min -12. Dör inte och går som ett spjut. Dock har jag fått byta kontakten till airtemp sensor. 3ggr. Men denna sista gång har jag gjort om kabeln. Vattentät krympslang, vulktejp och lite silikon i.

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
Hej!
Har kikat lite på SMC-R. Noterat att det finns en hel del hojar av årsm -13 ute till försäljning med
bara 200-400 mil på hojen. Har även noterat via forumet att många haft lite mindre strul med hojarna.
Många som säljer pga detta??

Är det främst i samband med Evo konvertering/mappning m.m som dessa strul (hojarna dör m.m) sker?
Dvs är dom lite känsliga för extra "fine tuning" - rätt så tufft effektuttag från början menar jag...
Hur ser Ni på det?

man brukar få öka soppan med någon procent eftersom mapparna är så snålt inställda (miljövänliga)

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Teppas.
Har själv en 2013 smc-r som är evo-2 kittad med race kam.
Inga problem alls.
Problemet är tiden att använda denna ur trevliga och potenta hoj.
Där av att det ibland blir få mil.
Dock tycker jag inte du ska oroa dig, är bra och trevliga hojar.

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Stäng av o2 sensorn i tuneecu så är problemet löst med att den tjuvdör. O2 sensorn gör att soppan tunnas ur....

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Stäng av o2 sensorn i tuneecu så är problemet löst med att den tjuvdör. O2 sensorn gör att soppan tunnas ur....

Hur blir hojen då? O2sensorn borde ju fylla någon funktion för bränsletillförseln?

Jag har evo1 kit med evo1 mapp. Efter att ha läst en del verkar det som att även denna mapp skulle må bra av lite extra soppa över hela registret. Stämmer det?

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Hur blir hojen då? O2sensorn borde ju fylla någon funktion för bränsletillförseln?

Jag har evo1 kit med evo1 mapp. Efter att ha läst en del verkar det som att även denna mapp skulle må bra av lite extra soppa över hela registret. Stämmer det?

O2 sensorn tunnar ut på låga varv, därav hojen tjuvdör. Stäng av skiten. Den finns endast där för miljökrav.... Spelar ingen roll hur mycket soppa du höjer upp. Den dör iaf om du har o2 på.....

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Okej. Blir till att leta rätt på
Någon i GBG-området med tuneEcu som fixar.
Är det någon som har tips så är det välkommet!

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Jag har TuneEcu, men får inte rätt på att den går lite ryckigt runt 50km/h.. Antar att jag måste öka på soppan, men vet inte hur. Antar att jag får boka en tid, så får vi köra den i bänk och se var den går snålt.. Men jag är också intresserad av en fetare mapp om någon har lagt på några % soppa på lägre varv :)

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC -10
Nej,det gör det inte.

Det är väldigt synd. Funderar på att byta upp mig, just för ABS:ens skull och allra helst om MSC kommer på 690 2015.
Men TuneECU vill jag inte vara utan. Ett mycket bra verktyg. Hoppas det löser sig.

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Ja det var synd. Ni som har 2014 års modell och har öppnare system och evo 1 lock. Hur har ni gjort, kör ni evo 1 mappen? Funkar det bra? Eller ska man köra med en powercommander, kanske inte funkar på -14 heller?

Japp, evo 1 mappen och den går som ett skott:banana:banana, stor skillnad mot orginal.

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Hoj
Husqvarna 701 SM
Japp, evo 1 mappen och den går som ett skott:banana:banana, stor skillnad mot orginal.

Najs! Har du akra då eller något annat system? Måste man byta själva filtret till typ KN eller DNA eller räcker det med EVO 1 "locket"? Har du gjort något annat än öppnare system, luftburk och mappning?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati