irish
Full gas spar tid
2014 kom ABS, och ecu'n går inte att mappa om mha tuneboy längre.
Är det nån årsmodel man ska se upp med? vilka är skillnaderna på de olika årsmodellerna?.. jag har kollat på de mellan 2009-2014
Har ställt frågan på mekforumet, men de är så sega där. För att få flammor ur utblåset, måste man modifiera motorn, eller räcker det med ett helsystem?
- - - Updated - - -
Om du vill få flammor så öka soppan i mappen. Men du tappar effekt då hojen går fetare än vad den ska. Men inget farligt, den får mer kylning men kommer gå sämre....
Får inte KTM-febern dämpad...
Var och provkörde en helt orginal 690 smc-r i somras, blev lite besviken på effekten/råheten måste jag säga, men febern släpper ta fan ändå inte. Körde 640 i 2 somrar tidigare och kört Speed Triple denna sommar, vill gå tillbaka till SM men pålitlighet är en viktig sak för mig.
Ni som kört mera och ägt era längre, men låg prioritet på komfort utan mest på pålitlighet, hur är dessa att dels köra 2 på och dels längre sträckor inklusive motorväg ibland? Saken är den att jag "reser" en del med farsgubben och 2 cyklar kommer inte på fråga. Kan man ha en 690 till sådant bruk på sidan om busåkandet? Vad säger motorn om 130-140km/h i 200km?
Hur är de att skjutsa på damen? Är det ett rent helvete för båda parterna? Min sambo gillade dock att åka 640an mera än Speedyn men sen åkte hon 640 jämt en gång för ja tyckte de var astråkigt att skjutsa....
Och detdär med effekten, hur stor är igentligen skillnaden när du plockar slip-on på? Alternativt Evo1 eller Evo2?
Vad tror ni gamla rävar kommer ändra men 690an inom 2015-2016? Helt ny modell borde väl småningom vara inom planering? 2008-2014 med samma grunder börjar bli rätt så länge...
Körde 9500km i somras och det blir ganska snabbt ganska mycket kilometrar med den takten, är den seriöst så slitstark som folk vill påvisa?
Mvh. Kim
Får inte KTM-febern dämpad...
Mvh. Kim
Får inte KTM-febern dämpad...
Var och provkörde en helt orginal 690 smc-r i somras, blev lite besviken på effekten/råheten måste jag säga, men febern släpper ta fan ändå inte. Körde 640 i 2 somrar tidigare och kört Speed Triple denna sommar, vill gå tillbaka till SM men pålitlighet är en viktig sak för mig.
Ni som kört mera och ägt era längre, men låg prioritet på komfort utan mest på pålitlighet, hur är dessa att dels köra 2 på och dels längre sträckor inklusive motorväg ibland? Saken är den att jag "reser" en del med farsgubben och 2 cyklar kommer inte på fråga. Kan man ha en 690 till sådant bruk på sidan om busåkandet? Vad säger motorn om 130-140km/h i 200km?
Hur är de att skjutsa på damen? Är det ett rent helvete för båda parterna? Min sambo gillade dock att åka 640an mera än Speedyn men sen åkte hon 640 jämt en gång för ja tyckte de var astråkigt att skjutsa....
Och detdär med effekten, hur stor är igentligen skillnaden när du plockar slip-on på? Alternativt Evo1 eller Evo2?
Vad tror ni gamla rävar kommer ändra men 690an inom 2015-2016? Helt ny modell borde väl småningom vara inom planering? 2008-2014 med samma grunder börjar bli rätt så länge...
Körde 9500km i somras och det blir ganska snabbt ganska mycket kilometrar med den takten, är den seriöst så slitstark som folk vill påvisa?
Mvh. Kim
Finns det ingen som provat skjutsa mera än en gång faktiskt?
Flera säger att med Evo1 kitet blir det som en helt ny hoj effektmässigt... ingen som kan styrka hur mycket råare den blir jämtemot helt orginal?
När är det planerat att Husqvarna ska släppa sin 701? Kommer den vara en race-maskin med service intervall i timmar måntro?
Finns det ingen som provat skjutsa mera än en gång faktiskt?
Flera säger att med Evo1 kitet blir det som en helt ny hoj effektmässigt... ingen som kan styrka hur mycket råare den blir jämtemot helt orginal?
När är det planerat att Husqvarna ska släppa sin 701? Kommer den vara en race-maskin med service intervall i timmar måntro?
Sålde min street triple -13 och köpte en 690 -14 för några månader sen, ångrar det inte en sekund. Men det är just för att SM tilltalar mig mer än sporthoj. Det är inte jättebehagligt att ligga i 130-140 på motorvägen och komforten är inte lika hög. Men mångsidigheten den här hojen ger mig, slår allt! Funkar lika bra, om inte bättre på kurviga vägar som street trippeln, kan köra enklare skogsväg/grusväg, ner/upp för trappor etc. och jag får inte ont i kroppen för att jag sitter som en fällkniv när det går lite långsammare. Man har helt enkelt roligt hela tiden på en SM, inte bara när det går fort.
Blev ett EVO-1 kit för mig vid första servicen, är nästan ett måste tycker jag. Går bra mycket bättre och får ett sjukt skönt ljud både från insug och avgas Var inte fasligt dyrt heller, köpte wings ljuddämpare för 3200:- med frakt, luftfilterlock för 300:- och sen mappning för 800:-.
Rulle, vem mappade din 2014? Enligt flera (bla Johans MC) så mappas inte motorn om trots akra slipon och öppnare luftburk. Låter konstigt i mina öron.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |