Ktm 690 smc-r

blade_997

lord
Gick med
4 Jan 2007
Hoj
ktm 690 smc
Tips. På SOE finns det en redig mastodont-tråd om just 690 och alla tänkbara och otänkbara egenheter och dylikt. Jag har själv gjort en tråd om en fattigmans EVO1 modifiering, med podfilter som motsvarar evo2 filtret med batterilåda. Skillnaden ligger i tratten.

http://forum.soe.se/showthread.php?54966-KTM-690-quot-Evo1-p%E5-l%E5g-budget-quot& :yoparty
riktigt bra tråd!
bara synd jag redan har lagt på "vanligt" kn filter...
men kanske i framtiden man gör nåt sånt

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
Husaberg FS570, 10
Firar in att våren äntligen är någorlunda här med en liten film ifrån förra måndagen då vi var ett gäng från Örebro trakten som var ute och åkte.
Jag är långt ifrån duktig på att redigera men övning ger färdighet och jag planerar att göra ett antal filmer till den här säsongen.

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Bromsad 68 hk på bakhulet. Gott att veta att trim för ca 19
:fyllisar000 som akra helsystem. Mapp till det och öppen luftbox och kn filter gör hela 2hk :p fast kurvan va fin som fan iaf ��

zzoink

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Hoj
Ktm 690 smc-r 2014
Firar in att våren äntligen är någorlunda här med en liten film ifrån förra måndagen då vi var ett gäng från Örebro trakten som var ute och åkte.
Jag är långt ifrån duktig på att redigera men övning ger färdighet och jag planerar att göra ett antal filmer till den här säsongen.

Jag hänger gärna med ut nån gång och åker! Är från askersund och har sett er där några gånger :)

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
Husaberg FS570, 10
Någon här som vet ett bra ställe (Nära Örebro) som kan bänka och ställa in en 690 -13 med original ECU (Carlbarks kan inte)

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Hur funkar originaldäcken contiattack sm på bana (snabb grupp)?

Inga problem med vanligs däckvärmare?

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
Hej

Nu har jag äntligen kommit till skott och köpte mig en ktm 690 smc -15 igår :banana:banana
Bara hunnit köra 14mil i både regn och kyla:yoparty, visste inte om jag skulle gilla körstilen eller karaktären men fan va jag är glad att jag vågade och tog steget från att bara kört sport både gata och mycket bana tidigare. roligaste hojen jag kört än så länge :kär:kär

jag behöver få lite tips från er alla. varken tid eller lust att läsa igenom alla 76 sidor:rolleyes:
vad behöver jag tänka på gällande hojen?
vad rekomenderas att göra trimmässigt?
modifieringar? mm..
dela gärna era idéer samt vad ni har gjort för att optimera denna fina cykel?
Dessa jävla 100 mil inkörning kommer bli väldigt svårt med en sådan rolig hoj som bara vill åkas på ett hjul:smasha

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
Husaberg FS570, 10
Hej

Nu har jag äntligen kommit till skott och köpte mig en ktm 690 smc -15 igår :banana:banana
Bara hunnit köra 14mil i både regn och kyla:yoparty, visste inte om jag skulle gilla körstilen eller karaktären men fan va jag är glad att jag vågade och tog steget från att bara kört sport både gata och mycket bana tidigare. roligaste hojen jag kört än så länge :kär:kär

jag behöver få lite tips från er alla. varken tid eller lust att läsa igenom alla 76 sidor:rolleyes:
modifieringar? mm..
Dessa jävla 100 mil inkörning kommer bli väldigt svårt med en sådan rolig hoj som bara vill åkas på ett hjul:smasha

Så fort du ä klar med inkörningen så är en ny Slipon från Wings ett måste, låter lätt bäst och kostar hälften så mycket som ett akra.

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Hej

modifieringar? mm..

Det hänger på plånboken skulle jag säga. Har Evo 2 kit i min och herre jävlar så underbar den är. Sen har jag moddat lite överallt. Skulle rekommendera o byta bakfjäder till nått grövre även om du är 75kg pojk.

:tummenupp

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC -10
:huvet
Hej

modifieringar? mm..

En kugg ner fram tycker jag var bra. Lättare att köra här och där. Både på Kinnekulle och Gelleråsen funkade det hyffsat.

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
Det hänger på plånboken skulle jag säga. Har Evo 2 kit i min och herre jävlar så underbar den är. Sen har jag moddat lite överallt. Skulle rekommendera o byta bakfjäder till nått grövre även om du är 75kg pojk.

:tummenupp

tack för svar

Vad ingår i Evo 2 kittet samt vad gör den? om du har lust att förklara:näsblod
Väger 98kg än så länge, tycker original fjärdringen jobbar på bra, Blir nog bara till att sänka hojen någon cm

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
:huvet

En kugg ner fram tycker jag var bra. Lättare att köra här och där. Både på Kinnekulle och Gelleråsen funkade det hyffsat.

kommer nog hålla mig till mer buskörning på gata. dock undrar jag om man behöver drevningen för att lättare få upp den på 3an. har ej provat koppla upp den än men av ren kraft verkar den inte palla.
kanske bara jag som inte vågat riktigt:glömdet

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
Husaberg FS570, 10
kommer nog hålla mig till mer buskörning på gata. dock undrar jag om man behöver drevningen för att lättare få upp den på 3an. har ej provat koppla upp den än men av ren kraft verkar den inte palla.
kanske bara jag som inte vågat riktigt:glömdet

Jag kör -1 fram å +2 bak och det gör det svin enkelt att koppla upp på 3 an. 4k varv koppla och ett litet ryck i styret så kommer fronten upp så snällt så.

Jag kör då bara gata och tror det kan bli lite jobbigt på bana men då är det bara att dreva om till den dagen.

Last edited:

zzoink

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Hoj
Ktm 690 smc-r 2014
Tjena! Startade hojen igår efter kanske 2 veckors stillastående, tycker den är sjukt svårstartad och startmotorn slutar dra ibland.. Nån gång tände den till men sköt bara till i systemet innan den dog igen.. Till slut fick jag igång den och den gick normalt efter det! Hojen har ju bara gått 60 mil.. Är det vanligt att dom är svårstartade eller bör jag uppsöka läkare? :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati