Ktm 690 smc-r

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Det finns bot mot den ryckiga gången :) Jag har lagt in den throttel mappen men inte hunnit testa alltför mycket. Men med det lilla jag kört så tycker jag att det märks skillnad.

edit: Om någon som har problem med ryckig gång bor nära Linköping samt vill testa att få bort den pma mig. Vore kul att se ifall ni märker skillnad med den fixade mappen. Jag hade inga direkta problem med det tidigare men jag tycker den blivit lite mjukare på lägre varv iallafall samt att den rycker mindre när man åker transportsträckor.

Är det bara trottelfix med akra mapp du kör då?

Jag kör trottel och evo1, tänkte dock lägga på org locket samt låta insats vara i så funderar på akra mappen igen.

Svårt att veta utan bänk men trottelfix var sjuk skillnad mot org :)
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Igår hände det... Jag fick äntligen hämta ut min baby efter mycket strul.

Jag skulle behöva info om hur man tar bort spärren på växlarna?

Sitter på jobbet och tänkte köpa med mig ett nytt drev hem. Jag velar mellan 14 och 15 kugg i fram. Är det någon av er som bytt till 14? Ni som har bytt till 15 skulle ni kunna tänka er att dreva ner den ytterligare?

Jag har hunnit åka 2 mil med den just nu så jag har inte riktigt hunnit skaffa mig en egen uppfattning ännu mer än att jag måste dreva ner den och ställa om fjädringen. Och att jag vägrar åka en meter till utan att jag fått på helsystemet och KN filtret. Hör bara insugsljud och motorskrammel.
Jag testa 14-kugg först, men jag föredrar 15-kugg. Det beror ju mycket på hur du tänkt använda hojen?
 

Snowman89

Guest
Är det bara trottelfix med akra mapp du kör då?

Jag kör trottel och evo1, tänkte dock lägga på org locket samt låta insats vara i så funderar på akra mappen igen.

Svårt att veta utan bänk men trottelfix var sjuk skillnad mot org :)
Vilket trottelfix menar du? 100%-fixen?

Mjae jag kör en moddad akramapp med ökad tändning/soppa samt avstängda sensorer. Dock kör jag akra samt pod filtret.
 

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg
Det finns bot mot den ryckiga gången :) Jag har lagt in den throttel mappen men inte hunnit testa alltför mycket. Men med det lilla jag kört så tycker jag att det märks skillnad.

edit: Om någon som har problem med ryckig gång bor nära Linköping samt vill testa att få bort den pma mig. Vore kul att se ifall ni märker skillnad med den fixade mappen. Jag hade inga direkta problem med det tidigare men jag tycker den blivit lite mjukare på lägre varv iallafall samt att den rycker mindre när man åker transportsträckor.

Coolt.
Nu kör ju jag på Standard-läget, har inte testat Advanced efter mappning, men upplevde den ännu ryckigare i det läget innan mappning. Hjälper din mapp även i advanced-läget?
 

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg
Igår hände det... Jag fick äntligen hämta ut min baby efter mycket strul.

Jag skulle behöva info om hur man tar bort spärren på växlarna?

Sitter på jobbet och tänkte köpa med mig ett nytt drev hem. Jag velar mellan 14 och 15 kugg i fram. Är det någon av er som bytt till 14? Ni som har bytt till 15 skulle ni kunna tänka er att dreva ner den ytterligare?

Jag har hunnit åka 2 mil med den just nu så jag har inte riktigt hunnit skaffa mig en egen uppfattning ännu mer än att jag måste dreva ner den och ställa om fjädringen. Och att jag vägrar åka en meter till utan att jag fått på helsystemet och KN filtret. Hör bara insugsljud och motorskrammel.


Jag bytte till 15t och vill inte ha mindre, bara kört en repa och det var kul, den blev lite hetsigare när man ska köra på bakhjulet. Garanterat en vanesak.
Men tror 14 blir onödigt. Om du inte ska köra väldigt sakta på slangen. :tummenupp
 

Snowman89

Guest
Coolt.
Nu kör ju jag på Standard-läget, har inte testat Advanced efter mappning, men upplevde den ännu ryckigare i det läget innan mappning. Hjälper din mapp även i advanced-läget?


Det själva mappningen gör är att ändra runt i throttelmappen.
Så man ersätter ett läge, tex advanced eller slow, med den "fixade" mappen.

Så hojen ska både vara rappare samt mer lättkörd än standard.
Personligen så har jag inte haft några större problem med ryckig gång varken före eller efter fixen. Just därför vore det intressant om någon som upplever sig ha dessa problem testar den.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Vilket trottelfix menar du? 100%-fixen?

Mjae jag kör en moddad akramapp med ökad tändning/soppa samt avstängda sensorer. Dock kör jag akra samt pod filtret.

Precis, 100% fix.
Tror du fick min e-post skulle vara kul att kika lite på hur det ser ut.

Svårt att gå tillbaka från 100% trottel när man väl har testat det ;)
 

MikaelG89

SveaMoto crew
Gick med
26 Jun 2007
Ort
stockholm
Hoj
KTM 690SMC-R -12, Suzuki VZ800 -00, GasGas 280TXT -01, Gocart med Husaberg 650motor.
Lite av vad jag har hunnit gjort med hojjen

bild-3.jpgbild-4.jpgbild-5.jpgbild-2.jpgbild-6.jpg

*flyttat om tutan
*miniblinkers runt om dem främre är uppflyttade dessutom.
*rensad bakdel
*crashpuckar fram och bakhjul
*bobbiner
*crashpuckar/pegs till ramen.
*FMF Powerbomb pipa
*LeoVince slip on
*K&N luftfilter
*luftburk ombyggd till förvaringsfack
*vevhusventfilter monterat.
*Sliders
*Gummiskydd för ljuddämparen
 

Migesson

Guest
Intressekoll :smasha Skulle se om nån ev är sugen på köpa min SMC-R är sugen på en RC8R 2011 :tungan
 

Wejle

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2010
Ort
hörby
Hoj
Ktm 690 smc R
Jag har fått Fis punka på fram hjulet, hur är det med slanglösa hjul kan man stoppa i en slang? Eller måste man tejpa om fälgen?
 

Migesson

Guest
Det kommer stora planer på min i vinter. Stunta i en RC8R tills man insåg vad de kostar att försäkra :dummer
Har beställt, främre rör från Akrapovic har redan dämparen, orange styre, Ktm/ galfer waweskivor + sinterbelägg, nytt bakdäck, nya fjädertorn med fler ljusteringsmöjligheter. Sen kommer jag lämna in massa extra delar på eloxering målet, ha den värsta SMC-R i landet :D Beställt Supertech-R KTM edition stövlar med :tungan Bilder kommer när monteringen påbörjas.

Hur går det för er andra SMC förare? nöjda? inga missöden? :fyllisar
 
Last edited:

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
läckert migesson. kommer följa ditt bygge.
var köpte du wave skivorna jag kommer köpa sånna
jag med.
inga miss öden o dyligt. går som en dröm.
 

Migesson

Guest
Lägger ut en bild från en Sturup körning :tummenupp

Skivan fram är KTM org men fick leta i USA för hitta en som passa. Finns ju ej i powerparts katalogen :) Bakskivan tar jag från Galfer :kär Husse skulle inte du sälja eller du gilla den för mycket :D

Kommer väl inte bli så mycket mer meck nu innan vintern. Mycket som ska på, är inte lönt från jag fått tillbacka alla delarna som ska eloxeras :yoparty

Men håller tråden vid liv sen :smasha

Vad gör ni andra för nått på era, här är väldigt dött :(

Vill ha mitt Akra rör det är så porrigt :musik




7727224436_b55aa72124_o.jpg


_DSC0091 (2).jpg
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top