Ktm 690 smc-r

Snowman89

Guest
ingen fara att dden blir varm då?

Nej det ska inte vara någon fara. Fläkten startar ifall den blir för varm.
Ifall du ser att den trycker ur sig vatten och börjar koka kan du bli orolig, men det SKA inte vara någon fara ifall allting fungerar som det ska.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
Nej det ska inte vara någon fara. Fläkten startar ifall den blir för varm.
Ifall du ser att den trycker ur sig vatten och börjar koka kan du bli orolig, men det SKA inte vara någon fara ifall allting fungerar som det ska.

ja sen så behöver man ju inte göra det en riktigt varma sommar dag när det är som varmast heller.
tack för svar!
 

Snowman89

Guest
ja sen så behöver man ju inte göra det en riktigt varma sommar dag när det är som varmast heller.
tack för svar!
Nej precis. Men hojen ska ju klara av att hålla temperaturen under kontroll även under varma sommardagar.
Så det är väl ett perfekt tillfälle att kontrollera så allting fungerar som det ska, istället för att du står där vid ett rödljus en varm sommardag och hojen kokar för fullt. Håll ett öga på temperaturmätaren också så får du reda på när fläkten hoppar igång, kan väl vara intressant att veta.
 

Snowman89

Guest
Ni som lämnat in hojen och fått akra mappen eller liknande inladdad. Vad fick ni betala för det?
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
Skönt att ni hittade felet på era hojar!
Hoppas det inte är något mer än trottelbodys och oljetrycksgivare som håller kinakvalitét på dessa hojar.

Var och hämtade min från service/mappning nyss.
Fick allt gratis av verkstaden som plåster på såren för tidigare strul, vilket jag tackar ödmjukast för.

Helt annat insugningsljud i den med filterlock och K&N. Mycket trevligt.
Får se om den går lika trevligt.

nå hur tycker du den går?
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
Ni som har tagit bort luftburken helt och hållet och istället kör med K&N:s konfilter, vad kör ni med för mappning? Har någon kollat på stiftet hur motorn verkar gå (torrt eller fett) med den modifieringen?

Funderar på om jag vågar chansa på att göra det innan jag har skaffat en PC5:a nämligen.

kommer att satsa på pc5 tilll hösten vintern....ska köpa K&N konfilter kittet oxå,
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Det är när man får testa andra hojar som man inser vilken fantastiskt underbar hoj man har själv. Fick låna en Yamaha XT 660 R 2012 nu när jag hade min inne på kontroll. Den var så tung, så otroligt trött, hade så dåliga bromsar och var så vinglig i kurvorna att man inte trodde att det var sant. Det är ju ändå deras motsvarighet till min hoj (dock i offroad-variant), och ändå är skillnaden som mellan "korpen" och landslaget.*

JAG ÄLSKAR MIN HOJ!!!
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Min återförsäljare sa att hojen går bättre med db killer i än utan. Någon som kan bekräfta?

tänkte rycka ut dbkillern i acra pipan imorn.
har hört att man ska låta hojen stå på tomgång
en kvart för att den ska kalibrera sig mot pipan?
för att den blir lite öppnare.
stämmer det?
 

Snowman89

Guest
Min återförsäljare sa att hojen går bättre med db killer i än utan. Någon som kan bekräfta?

Kan tänka mig att det blir lite som när man monterar kn ru filtret. Tappar effekt i mellanregistret men får mer toppeffekt, speciellt med rätt mapp.
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Kan tänka mig att det blir lite som när man monterar kn ru filtret. Tappar effekt i mellanregistret men får mer toppeffekt, speciellt med rätt mapp.

Det är säkert något sådant, sen så lär det handla om så lite man vinner på det ena eller andra, var mest nyfiken på om någon mer kände till det.
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Min återförsäljare sa att hojen går bättre med db killer i än utan. Någon som kan bekräfta?

Samma sak sades till mig när jag hämtade min Enduro R -12 med luft och Acra. Man vinner tydligen mer i mellanregistret.... Bara kört 11 mil än men satan vilket drag! Ikväll Knixkörning och imorgon gruskörning!!
 

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg
nå hur tycker du den går?

Tycker den går skitbra! Rent och fint, bra drag över hela registret. ¨
Känns som den går som den borde gå från fabrik. :)
Om jag ska anmärka på nåt så är den lite ryckig på jämn gas i stadstrafik, men det var den innan också.
 

Snowman89

Guest
Tycker den går skitbra! Rent och fint, bra drag över hela registret. ¨
Känns som den går som den borde gå från fabrik. :)
Om jag ska anmärka på nåt så är den lite ryckig på jämn gas i stadstrafik, men det var den innan också.

Det finns bot mot den ryckiga gången :) Jag har lagt in den throttel mappen men inte hunnit testa alltför mycket. Men med det lilla jag kört så tycker jag att det märks skillnad.

edit: Om någon som har problem med ryckig gång bor nära Linköping samt vill testa att få bort den pma mig. Vore kul att se ifall ni märker skillnad med den fixade mappen. Jag hade inga direkta problem med det tidigare men jag tycker den blivit lite mjukare på lägre varv iallafall samt att den rycker mindre när man åker transportsträckor.
 
Last edited:

MikaelG89

SveaMoto crew
Gick med
26 Jun 2007
Ort
stockholm
Hoj
KTM 690SMC-R -12, Suzuki VZ800 -00, GasGas 280TXT -01, Gocart med Husaberg 650motor.
Igår hände det... Jag fick äntligen hämta ut min baby efter mycket strul.

Jag skulle behöva info om hur man tar bort spärren på växlarna?

Sitter på jobbet och tänkte köpa med mig ett nytt drev hem. Jag velar mellan 14 och 15 kugg i fram. Är det någon av er som bytt till 14? Ni som har bytt till 15 skulle ni kunna tänka er att dreva ner den ytterligare?

Jag har hunnit åka 2 mil med den just nu så jag har inte riktigt hunnit skaffa mig en egen uppfattning ännu mer än att jag måste dreva ner den och ställa om fjädringen. Och att jag vägrar åka en meter till utan att jag fått på helsystemet och KN filtret. Hör bara insugsljud och motorskrammel.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top