Ktm 690 smc-r

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Irriterande jävla problem, har pratat med ktm återförsäljaren i närheten. Han skulle kolla vad för oljetryck den ska ha vid givaren. Sen blir d å mäta. Men Husse läcker din mycket??Tyckte inte jag såg nå olja ialf.
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Ahaa då e jag med, ringde ktm Sverige, å tomtarna har semester i en vecka, helt jävla otroligt hur man kan stänga helt under sommartid!!
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Min släppte oxå genom Vid tryck, satt dit en kontakt med sladd direkt på stiftet, sen fyllde jag hela kontakstycket med k-lim, bara hem å prova sen.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
så där ja då fungerar min hoj som den ska.
det var alltså givaren som det var en liten spricka i
som släppte ut trycket.
gjorde som så att jag fyllde hela botten på givaren med snabbsuperlim.
det blir ju hårt som fan, och håller tätt.
nu väntar jag på nya givare bara så jag får dit en hel.......:banana:banana
och mappning så är jag glaad igen.
liten film.
 
Last edited:

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Härligt å höra, verkar vara ett fabrikationsfel på givarna dock, båda mina givare e sabb.
 

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg
Skönt att ni hittade felet på era hojar!
Hoppas det inte är något mer än trottelbodys och oljetrycksgivare som håller kinakvalitét på dessa hojar.

Var och hämtade min från service/mappning nyss.
Fick allt gratis av verkstaden som plåster på såren för tidigare strul, vilket jag tackar ödmjukast för.

Helt annat insugningsljud i den med filterlock och K&N. Mycket trevligt.
Får se om den går lika trevligt.
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Nu funkar min efter oljegivar strul, nästa vecka blir d mappning å nytt luftfilter/lock :tummenupp
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
härligt att höra, jag får min givare nästa vecka. snackade med hojtorget.
skönt att det ordnar sig till slut. så man kan köra och får njuta av en grym hoj.

veritas- var det din mod du har i nu?
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Ni som har tagit bort luftburken helt och hållet och istället kör med K&N:s konfilter, vad kör ni med för mappning? Har någon kollat på stiftet hur motorn verkar gå (torrt eller fett) med den modifieringen?

Funderar på om jag vågar chansa på att göra det innan jag har skaffat en PC5:a nämligen.
 

Snowman89

Guest
Ni som har tagit bort luftburken helt och hållet och istället kör med K&N:s konfilter, vad kör ni med för mappning? Har någon kollat på stiftet hur motorn verkar gå (torrt eller fett) med den modifieringen?

Funderar på om jag vågar chansa på att göra det innan jag har skaffat en PC5:a nämligen.
Varför ska du skaffa en PC5a?

Varför inte bara handla en sladd till tuneecu och manuellt justera en mapp? Finns ett antal trådar om hur folk justerat insprutningen med exakt den setupen. Jag kommer själv göra det med min 690 -08a, det kommer kosta mig ca 300kr + att man behöver en laptop. Mappen jag utgår från är akra mappen som jag sedan bara ställer på 4% soppa över hela registret då det tydligen ska bli bra enligt en som provat och kört med lambda
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Varför ska du skaffa en PC5a?

Varför inte bara handla en sladd till tuneecu och manuellt justera en mapp? Finns ett antal trådar om hur folk justerat insprutningen med exakt den setupen. Jag kommer själv göra det med min 690 -08a, det kommer kosta mig ca 300kr + att man behöver en laptop. Mappen jag utgår från är akra mappen som jag sedan bara ställer på 4% soppa över hela registret då det tydligen ska bli bra enligt en som provat och kört med lambda
Jag vill ha den optimalt inställd, så att jag ska få ut Max effekt ur en motor som mår så bra som möjligt.
 

Snowman89

Guest
Jag vill ha den optimalt inställd, så att jag ska få ut Max effekt ur en motor som mår så bra som möjligt.

Men då återstår frågan fortfarande. Varför ska du skaffa en PC5a?

Skaffar du en PC5a så kommer du fortfarande vara tvungen att bänka den och göra en egen mapp där.
Något som du ändå gör om du gör det via tuneecu. Skillnaden kommer bara vara att en PC5a kostar 3000-5000(?) och bara kan justera bränslemängden medans Tuneecu sladden kostar 300kr samt att du kan justera bränslemängden, throttelegenskaperna, tändningen mm..

Så vill du ha ut max effekt ur motorn så bör du verkligen skaffa en tuneecu sladd och få tag på någon som mappat med tuneecu.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
tänkte rycka ut dbkillern i acra pipan imorn.
har hört att man ska låta hojen stå på tomgång
en kvart för att den ska kalibrera sig mot pipan?
för att den blir lite öppnare.
stämmer det?
 

Snowman89

Guest
tänkte rycka ut dbkillern i acra pipan imorn.
har hört att man ska låta hojen stå på tomgång
en kvart för att den ska kalibrera sig mot pipan?
för att den blir lite öppnare.
stämmer det?

Det finns en reset som görs när den står på 15min och man bör göra det när man tex byter pipa eller mappar om den.
Hojen ska vara helt kall och den ska stå på tomgång 15min utan att du rör gasen.

Så jo det stämmer:)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top