Japp det är min modell jag har i nuhärligt att höra, jag får min givare nästa vecka. snackade med hojtorget.
skönt att det ordnar sig till slut. så man kan köra och får njuta av en grym hoj.
veritas- var det din mod du har i nu?
Varför ska du skaffa en PC5a?Ni som har tagit bort luftburken helt och hållet och istället kör med K&N:s konfilter, vad kör ni med för mappning? Har någon kollat på stiftet hur motorn verkar gå (torrt eller fett) med den modifieringen?
Funderar på om jag vågar chansa på att göra det innan jag har skaffat en PC5:a nämligen.
Jag vill ha den optimalt inställd, så att jag ska få ut Max effekt ur en motor som mår så bra som möjligt.Varför ska du skaffa en PC5a?
Varför inte bara handla en sladd till tuneecu och manuellt justera en mapp? Finns ett antal trådar om hur folk justerat insprutningen med exakt den setupen. Jag kommer själv göra det med min 690 -08a, det kommer kosta mig ca 300kr + att man behöver en laptop. Mappen jag utgår från är akra mappen som jag sedan bara ställer på 4% soppa över hela registret då det tydligen ska bli bra enligt en som provat och kört med lambda
Jag vill ha den optimalt inställd, så att jag ska få ut Max effekt ur en motor som mår så bra som möjligt.
tänkte rycka ut dbkillern i acra pipan imorn.
har hört att man ska låta hojen stå på tomgång
en kvart för att den ska kalibrera sig mot pipan?
för att den blir lite öppnare.
stämmer det?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati