Angående silarna, jag bytte olja/filter själv vid 95 mil eftersom jag inte kommer lämna in den på första servicen på ett par veckor och hinner säkert köra 50 mil till.
Silarna var skitiga men långt ifrån igensatta. Oljepluggen hade en del spån på magneten men inte vansinnigt mycket.
Som du säger, hade de kleggat igen helt så hade ju lampan tänds just på grund av att trycket är lågt. Och då är det inte kul längre.
Tror mer på givaren!
/R
Silarna var skitiga men långt ifrån igensatta. Oljepluggen hade en del spån på magneten men inte vansinnigt mycket.
Som du säger, hade de kleggat igen helt så hade ju lampan tänds just på grund av att trycket är lågt. Och då är det inte kul längre.
Tror mer på givaren!
/R
Har inte heller kört jättehårt, men är det som dom säger att oljan har kläggat igen, då är det nått som e jättefel, tror inte ett dugg på det faktiskt. Det skulle ju betyda att man är tvungen att serva hojen hela tiden. Vem skulle stå för den kostnaden, inte jag ialf. Men har dom skickat en givare till dig?