Ktm 690 smc-r

Snowman89

Guest
Har nu varit i kontakt med cirkus 7-8 ÅF inför 2013.

Majoriteten pratar om en prisbild på runt 82 900:- och handpenning på 3000:- som förra året. Detta pga den stora efterfrågan.

Sen är ju frågan om man som konsument kan ha lite slagkraft i och med att alla ÅF säljer under samma omständigheter. Kan man prispressa/få förmåner om man väljer just dom...
Jag var i kontakt med flera ÅF inför att SMC-R skulle släppas 2012.

Jag fick priser från 72 000 till 79 900.

Så vissa ÅF är stenhårda på priset och vägrar pruta en krona, medans andra ger ett bra pris och rabatt på tillbehör som man handlar utöver hojen.
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Jag var i kontakt med flera ÅF inför att SMC-R skulle släppas 2012.

Jag fick priser från 72 000 till 79 900.

Så vissa ÅF är stenhårda på priset och vägrar pruta en krona, medans andra ger ett bra pris och rabatt på tillbehör som man handlar utöver hojen.

Okej, men det slutgiltiga blev väl 79 900:- eller fanns det ÅF som sålde för lägre pris?

Jag har börjat svara tillbaka nu iaf och frågat vad fördelen med att just handla av Er är gentemot övriga ÅF? Vissa kommer väl att ta det som en käftsmäll och svara elakt, men jag som konsument vill ha goda skäl till varför jag ska välja just dem helt enkelt. Jag tvekar inte en sekund på att alla cyklar kommer att sälja slut och att de kan stå fast och vara stenhårt med ett pris på 82 900:- men jag känner ändå att det kan vara värt att fråga.

En fördel jag ser redan nu är location, jag åker hellre 5 mil än 40 mil, om köpet går under samma omständigheter och till samma pris såklart.

Någon som har ett par råd att ge?
 

Snowman89

Guest
Okej, men det slutgiltiga blev väl 79 900:- eller fanns det ÅF som sålde för lägre pris?

Jag har börjat svara tillbaka nu iaf och frågat vad fördelen med att just handla av Er är gentemot övriga ÅF? Vissa kommer väl att ta det som en käftsmäll och svara elakt, men jag som konsument vill ha goda skäl till varför jag ska välja just dem helt enkelt. Jag tvekar inte en sekund på att alla cyklar kommer att sälja slut och att de kan stå fast och vara stenhårt med ett pris på 82 900:- men jag känner ändå att det kan vara värt att fråga.

En fördel jag ser redan nu är location, jag åker hellre 5 mil än 40 mil, om köpet går under samma omständigheter och till samma pris såklart.

Någon som har ett par råd att ge?

Priset från KTM är 79900:- Men handlarna har ju givetvis skapliga marginaler.. Så det handlar väl mer om hur gärna de vill sälja hojen..
De flesta menade att de hade så låga marginaler så de inte kunde sälja de billigare än 79900. Samtidigt fick jag pris från 71k-76k från andra firmor. Tyvärr tog jag bort min beställning då jag ramlade över en billig beggad istället..

Som du säger så ska ju handlaren motivera varför du bör handla av just dem. Sen skulle jag absolut ringa runt och kolla lite för de bör ju absolut kunna göra några kronor på priset. Jag hörde med Karlströms motor och de gav mig ett pris på runt 75k samt att jag skulle få bra pris på alla tillbehör och kläder jag köpte. Jag bokade en där med, men då KTM aldrig kunde bekräfta ett leveransdatum så tröttnade jag och köpte en begagnad.
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Ni som har sålt era 690 nu under hösten, blev ni också nerlustade av skambud från puckon som tror att man säljer hojen för vilket skitpris som helst bara för att det inte är högsäsong, eller är det bara jag som åker på dessa nitar?:huvet :kulspruta
 

Snowman89

Guest
Ni som har sålt era 690 nu under hösten, blev ni också nerlustade av skambud från puckon som tror att man säljer hojen för vilket skitpris som helst bara för att det inte är högsäsong, eller är det bara jag som åker på dessa nitar?:huvet :kulspruta

Så är det tyvärr alla år när hösten/vintern infaller..
Vad har du fått för bud?

Skambuden är ungefär som nigeriabreven. De hoppas att någon är dum nog att gå med på det och svara på deras mail. Uppenbarligen gör väl någon det, annars skulle de ju inte orka hålla på..
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Så är det tyvärr alla år när hösten/vintern infaller..
Vad har du fått för bud?

Skambuden är ungefär som nigeriabreven. De hoppas att någon är dum nog att gå med på det och svara på deras mail. Uppenbarligen gör väl någon det, annars skulle de ju inte orka hålla på..

Fått bud mellan 61 000-67 000:dummer

Men jag väljer nog hellre att ta ledigt från jobbet och förlora inkomst för att skruva ner hojen till varenda separat skruv, plastdel etc, mala ner alltsammans till pulver och sedan äta upp det, än sälja att hojen till dessa personer:gnissla
 

Snowman89

Guest
Fått bud mellan 61 000-67 000:dummer

Men jag väljer nog hellre att ta ledigt från jobbet och förlora inkomst för att skruva ner hojen till varenda separat skruv, plastdel etc, mala ner alltsammans till pulver och sedan äta upp det, än sälja att hojen till dessa personer:gnissla
Haha jo jag känner igen det där.

Lika när jag tidigare hade en gammal bil ute på annons för ca 20k och fick bud på 7000:-.. :död
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Fått bud mellan 61 000-67 000:dummer

Men jag väljer nog hellre att ta ledigt från jobbet och förlora inkomst för att skruva ner hojen till varenda separat skruv, plastdel etc, mala ner alltsammans till pulver och sedan äta upp det, än sälja att hojen till dessa personer:gnissla
Du har haft hojen till salu ett tag, sänkt priset från 73.500 till 71.000 och fortfarande inte fått den såld.
Hur kan du i det läget påstå att ett bud på 67.000 är ett skambud?

Hade jag själv varit i det läget hade jag varit rätt nöjd med ett bud 4.000 under vad jag begär.
 

larzaforreal

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2012
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 EXC -06
Tjabba, vilka återförsäljare finns det i Västerås-området? Någon som vet? Eller åtminstonde närliggande städer :)
Sugen på en 2013 690 SMC-R nämligen..
 

Migesson

Guest
Då är Akra röret monterat :D mätte lite på det VS org och det var inte lika nånstans så Akra är bättre på alla vis :kär Så lämnar jag lite saker på lack imon och senare en låda med saker på elorxering :dummer Sen ska ett nytt bakdäck på, därefter alla andra saker jag köpt på :hihi I Februari blir det PC5 med mapp sen ska den vara den hårigaste 690 SMC-R monstet i Sverige ;) :rofl :D :tummenupp

IMG_1242.jpg

IMG_1243.jpg

IMG_1250.jpg

IMG_1253.jpg

IMG_1254.jpg
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
I Februari blir det PC5 med mapp sen ska den vara den hårigaste 690 SMC-R monstet i Sverige ;) :rofl :D :tummenupp

Hoppas inte för mycket bara, PC kan inte göra så mycket på 690. Ny ECU eller mecka med befintlig.

Kolla in 690 tråden på soe.se . Öhlinare, trimkam, portning. Dåligt med pimpning dock ;)
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
ska nog ta och beställa det sista till fälgarna inklusive däck.
förslag på bra motard däck som passar landsväg?
har äntligen hittat dekal kit som jag vill ha.

sen är det bara nummerskyltsbelysningen kvar på min.
mmen har även börjat snegla på acraavgasrör och k&n filter.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
ska nog ta och beställa det sista till fälgarna inklusive däck.
förslag på bra motard däck som passar landsväg?
har äntligen hittat dekal kit som jag vill ha.

sen är det bara nummerskyltsbelysningen kvar på min.
mmen har även börjat snegla på acraavgasrör och k&n filter.

Jag diggade Bridgestone S20!
 

Migesson

Guest
Blev lite klibbor idag ;) Nu väntar jag bara på lite lackade delar ;)

IMG_1266.jpg

IMG_1267.jpg

IMG_1268.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top