Ska bli kul att se effekt & vrid kurvor före och efter från er!
Om jag är med på noterna så har Migesson hela evo2 kitet medans Thompa har tänkt att skippa kamen?
Har själv beställt en SMC-R med Evo2 kit till säsongen
Lutar åt att installera hela kitet från mil 1 och se hur man trivs med kamen, verkar ju gå hemskt gött på högre varv! Frågan hur mycket botten man saknar..
När jag är ute på mina favoritvägar så tror jag att jag kommer gilla kamen! En sån här lätt och smidig hoj känns ju som man vill pressa rätt bra vilket resulterar i att man håller varvet uppe
Kan tänka mig att vid rent busande i stan och bakhjulskörning så funkar nog original kamen bättre.
Här är en jämförelse mellan Evo1 och Evo2 jag hittade på Supermotojunkie mellan en 08 smc och en 09 enduro (654cc motorn)
"EVO-2 graph (in red) details:
Akrapovic exhaust (no DB insert)
full EVO-2 kit (cam, pod filter)
Vortex X-10 ECU ignition map 1 w/ EVO-2 fuel map
standard cam graph (in blue) details:
Akrapovic exhaust (no DB insert)
open style airbox
Vortex X-10 ECU ignition map 1 w/fuel map for open airbox"
View attachment 376395