Mr Larsson
Va vore livet utan hojåka
Ja kan inte säga va som är rätt eller fel men jag har på den hela vintern å har inte märkt att batteriet blir dåligt
Fråga ang. batteriladdning.
Jag har min första hoj med batteri. Tog ur det igår och satte det i C-tekladdaren. Batteriet är ju i princip fullt redan, och laddaren ger ju själv pulsar när spänningen i batteriet minskar. Men behöver man ha det i konstant fram tills säsongen drar igång? eller ska man ladda det varannan vecka? läser så mkt olika.
Snart sommar igen
Tänkte kolla om någon vet vart man kan få lite prylar eloxerat i orange?
Brukar eloxera hos Ytbehandlarna i Malmö, men dom har inte orange tyvärr
Några ideer? Kan skicka iväg grejerna om de skulle vara nödvändigt
Bild på min och brorsans
View attachment 397425
Du kan ju köpa färgpulver löst och be dem göra jobbet.
Snart sommar igen
Tänkte kolla om någon vet vart man kan få lite prylar eloxerat i orange?
Brukar eloxera hos Ytbehandlarna i Malmö, men dom har inte orange tyvärr
Några ideer? Kan skicka iväg grejerna om de skulle vara nödvändigt
Bild på min och brorsans
View attachment 397425
Ser ut som ni har mini regskyltar på hojjarna vart köper ni de ifrån? "ser" dom lagliga ut haha
Monterade ny kedja och mindre framdrev i helgen
View attachment 397877
Vad händer med era hojar? Något nytt i vinter?
Monterade ny kedja och mindre framdrev i helgen
View attachment 397877
Vad händer med era hojar? Något nytt i vinter?
Bilden funkar inte Melmac. "Du angav ett ogiltigt/en ogiltig Bifogad fil."
Ang. min hoj så har jag inte fått tillbaka den sen jag lämnade in den efter att ha krockat i september. Sist jag pratade med dem i början på december så väntade de på någon del från KTM (har för mig att det var ett gaffelskydd) men men, den står rätt bra där tycker jag Synd på ett sätt eftersom vi ännu inte haft någon direkt vinter (här nere i alla fall), så man kunde ju ha kört en del. Blir väl å andra sidan ännu roligare till våren istället
Det blev alltså reparation för den som minns/undrar. Var ingen bula i ramen utan det är likadant på andra sidan så det är väl någon förstärkning. Där var dock andra märken i ramen men det var inte tillräckligt för att byta. Landade i alla fall på över 40 000 för motpartens försäkringsbolag.
1 kugg mindre än original?
Jag ska slänga på miniblinkers, tailtidy och hasplåt. Har abstinens redan... hoppas vintern går över snabbt.
Nu ska bilden fungera
Längtar också efter våren! Jag körde sista svängen den 4 december så de gick att åka bra länge i år =) Jo visst står den bra där, men de blir skönt sen när du fått hem den igen Tur att allt verkar lösa sig hyfsat ändå. Fick du någon "kompensation" för att dom inte bytar ramen? Typ nya däck eller nått?
Jajemen! Snyggt med orange kedja
Nä, ingen kompensation men verkstaden där jag lämnade den sa att där helt klart inte ska vara några märken som inte var där tidigare.
Jag har ingen aning om vad man egentligen kan kräva. Har nämligen inte helförsäkring utan endast halv, så det är motpartens trafikförsäkring som täcker skadorna på min hoj. I samband med att det hände så försökte jag hitta information om vad som gäller men hittade inget. Är lite tydligare om man har helförsäkring. T.ex. hade jag varit väldigt nära gränsen (om inte faktiskt förbi) att få en ny hoj om jag haft helförsäkring.
T.ex. mina fälgar. Är rätt övertygad om att där var mer märken i dem efter krocken än vad där var innan. Något kan såklart ha varit där tidigare men Trygg Hansa (motpartens bolag) anser att inte alla märken uppstod i samband med krocken och att det därmed inte är tillräckligt för att ersätta dem.
De meddelade att de kan sträcka sig till att betala hälften av kostnaden för nya fälgar. Frågade om de kunde byta endast bakfälgen då den såg värst ut, utan kostnad för mig eftersom det borde innebära samma kostnad för dem, men det gick de inte med på. Meddelade då att jag ska tvätta av och titta noggrannare på dem när jag får hem hojen igen.
Håller tummarna för att allt ser bra ut när jag får hem den och att det inte blir något mer problem med det hela
Ja precis, de ska bli lite rappare då säger dom som provat De kommer bli kanon! Glöm inte lägga upp lite bilder på era hojar också Så får vi hoppas att våren kommer om några veckor
Stämmer Dom är beställda från www.miniskylt.se . Ja dom ser ut som en vanlig skylt, fast mindre hade en likadan på förra hojen också.
Bild på hur den ser ut:
View attachment 397876
Okej Snyggt !
I mitt garage så pillas de lite med!
kolfiberskydd, sliders överallt, ny framskärm, dämpade styrhållare, rensad bakdel
och lite fina orangea detaljer
sen väntar ja på nya blinkers som aldrig kommer
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati