Ktm 690 smc-r

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ja kan inte säga va som är rätt eller fel men jag har på den hela vintern å har inte märkt att batteriet blir dåligt

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
Om ni kör med vanliga bly batteri så ha koll på att det inte kokar bort vatten om laddaren står på hela vintern, måste alltid vara vatten över plattorna annars tar det styggt på batteriet, ctek ska fungera att stå på hela tiden och underhållsladdar automatiskt när det behövs... om den fungerar som den ska :)

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Jag körde alltid med ctek laddaren på min när jag visste jag skulle ställa den mer än några dagar. Har alltid startat direkt och utan problem för mig:)

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Fråga ang. batteriladdning.
Jag har min första hoj med batteri. Tog ur det igår och satte det i C-tekladdaren. Batteriet är ju i princip fullt redan, och laddaren ger ju själv pulsar när spänningen i batteriet minskar. Men behöver man ha det i konstant fram tills säsongen drar igång? eller ska man ladda det varannan vecka? läser så mkt olika.

Räcker om du laddar 1 gång i månaden.

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Snart sommar igen:tummenupp

Tänkte kolla om någon vet vart man kan få lite prylar eloxerat i orange?
Brukar eloxera hos Ytbehandlarna i Malmö, men dom har inte orange tyvärr :huvet

Några ideer? Kan skicka iväg grejerna om de skulle vara nödvändigt :)

Bild på min och brorsans:banana
Iphone 1925.jpg

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

View attachment 397425

Du kan ju köpa färgpulver löst och be dem göra jobbet.

Harada

Motard
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
KTM 690 SMC R -2019, KTM EXC-F 450 2019

View attachment 397425

Ser ut som ni har mini regskyltar på hojjarna :7peta vart köper ni de ifrån? "ser" dom lagliga ut haha

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Monterade ny kedja och mindre framdrev i helgen :)

image.jpg

Vad händer med era hojar? Något nytt i vinter?

Last edited:

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Monterade ny kedja och mindre framdrev i helgen :)

View attachment 397877

Vad händer med era hojar? Något nytt i vinter?

Bilden funkar inte Melmac. "Du angav ett ogiltigt/en ogiltig Bifogad fil."

Ang. min hoj så har jag inte fått tillbaka den sen jag lämnade in den efter att ha krockat i september. Sist jag pratade med dem i början på december så väntade de på någon del från KTM (har för mig att det var ett gaffelskydd) men men, den står rätt bra där tycker jag :) Synd på ett sätt eftersom vi ännu inte haft någon direkt vinter (här nere i alla fall), så man kunde ju ha kört en del. Blir väl å andra sidan ännu roligare till våren istället :)

Det blev alltså reparation för den som minns/undrar. Var ingen bula i ramen utan det är likadant på andra sidan så det är väl någon förstärkning. Där var dock andra märken i ramen men det var inte tillräckligt för att byta. Landade i alla fall på över 40 000 för motpartens försäkringsbolag.

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Bilden funkar inte Melmac. "Du angav ett ogiltigt/en ogiltig Bifogad fil."

Ang. min hoj så har jag inte fått tillbaka den sen jag lämnade in den efter att ha krockat i september. Sist jag pratade med dem i början på december så väntade de på någon del från KTM (har för mig att det var ett gaffelskydd) men men, den står rätt bra där tycker jag :) Synd på ett sätt eftersom vi ännu inte haft någon direkt vinter (här nere i alla fall), så man kunde ju ha kört en del. Blir väl å andra sidan ännu roligare till våren istället :)

Det blev alltså reparation för den som minns/undrar. Var ingen bula i ramen utan det är likadant på andra sidan så det är väl någon förstärkning. Där var dock andra märken i ramen men det var inte tillräckligt för att byta. Landade i alla fall på över 40 000 för motpartens försäkringsbolag.

Nu ska bilden fungera :)

Längtar också efter våren! Jag körde sista svängen den 4 december så de gick att åka bra länge i år =) Jo visst står den bra där, men de blir skönt sen när du fått hem den igen :) Tur att allt verkar lösa sig hyfsat ändå. Fick du någon "kompensation" för att dom inte bytar ramen? Typ nya däck eller nått?

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
1 kugg mindre än original?

Jag ska slänga på miniblinkers, tailtidy och hasplåt. Har abstinens redan... hoppas vintern går över snabbt.

Ja precis, de ska bli lite rappare då säger dom som provat :) De kommer bli kanon! Glöm inte lägga upp lite bilder på era hojar också :) Så får vi hoppas att våren kommer om några veckor ;)

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Nu ska bilden fungera :)

Längtar också efter våren! Jag körde sista svängen den 4 december så de gick att åka bra länge i år =) Jo visst står den bra där, men de blir skönt sen när du fått hem den igen :) Tur att allt verkar lösa sig hyfsat ändå. Fick du någon "kompensation" för att dom inte bytar ramen? Typ nya däck eller nått?

Jajemen! Snyggt med orange kedja :)

Nä, ingen kompensation men verkstaden där jag lämnade den sa att där helt klart inte ska vara några märken som inte var där tidigare.

Jag har ingen aning om vad man egentligen kan kräva. Har nämligen inte helförsäkring utan endast halv, så det är motpartens trafikförsäkring som täcker skadorna på min hoj. I samband med att det hände så försökte jag hitta information om vad som gäller men hittade inget. Är lite tydligare om man har helförsäkring. T.ex. hade jag varit väldigt nära gränsen (om inte faktiskt förbi) att få en ny hoj om jag haft helförsäkring.

T.ex. mina fälgar. Är rätt övertygad om att där var mer märken i dem efter krocken än vad där var innan. Något kan såklart ha varit där tidigare men Trygg Hansa (motpartens bolag) anser att inte alla märken uppstod i samband med krocken och att det därmed inte är tillräckligt för att ersätta dem.

De meddelade att de kan sträcka sig till att betala hälften av kostnaden för nya fälgar. Frågade om de kunde byta endast bakfälgen då den såg värst ut, utan kostnad för mig eftersom det borde innebära samma kostnad för dem, men det gick de inte med på. Meddelade då att jag ska tvätta av och titta noggrannare på dem när jag får hem hojen igen.

Håller tummarna för att allt ser bra ut när jag får hem den och att det inte blir något mer problem med det hela :)

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Jajemen! Snyggt med orange kedja :)

Nä, ingen kompensation men verkstaden där jag lämnade den sa att där helt klart inte ska vara några märken som inte var där tidigare.

Jag har ingen aning om vad man egentligen kan kräva. Har nämligen inte helförsäkring utan endast halv, så det är motpartens trafikförsäkring som täcker skadorna på min hoj. I samband med att det hände så försökte jag hitta information om vad som gäller men hittade inget. Är lite tydligare om man har helförsäkring. T.ex. hade jag varit väldigt nära gränsen (om inte faktiskt förbi) att få en ny hoj om jag haft helförsäkring.

T.ex. mina fälgar. Är rätt övertygad om att där var mer märken i dem efter krocken än vad där var innan. Något kan såklart ha varit där tidigare men Trygg Hansa (motpartens bolag) anser att inte alla märken uppstod i samband med krocken och att det därmed inte är tillräckligt för att ersätta dem.

De meddelade att de kan sträcka sig till att betala hälften av kostnaden för nya fälgar. Frågade om de kunde byta endast bakfälgen då den såg värst ut, utan kostnad för mig eftersom det borde innebära samma kostnad för dem, men det gick de inte med på. Meddelade då att jag ska tvätta av och titta noggrannare på dem när jag får hem hojen igen.

Håller tummarna för att allt ser bra ut när jag får hem den och att det inte blir något mer problem med det hela :)

Riktigt tråkigt Bosse. Men de går att vara väldigt tuff! Jag vet ju att jag inte hade accepterat ens ett pyttelitet märke på min hoj som inte var där innan krocken, så jag hade bråkat som fan. De var ju inte ditt fel, de ser man ju klart och tydligt på filmen... Så va lite tuffare mot dom om du vill, de har funkat flertalet gånger för mig. Och hoppas de blir bra :)

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Ja precis, de ska bli lite rappare då säger dom som provat :) De kommer bli kanon! Glöm inte lägga upp lite bilder på era hojar också :) Så får vi hoppas att våren kommer om några veckor ;)

Jag tycker verkligen hojen är som klippt och skuren för en kugge ner. Passar perfekt för bus. Det blev grym skillnad mot org.

Harada

Motard
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
KTM 690 SMC R -2019, KTM EXC-F 450 2019
Stämmer :tummenupp Dom är beställda från www.miniskylt.se . Ja dom ser ut som en vanlig skylt, fast mindre :) hade en likadan på förra hojen också.
Bild på hur den ser ut:
View attachment 397876

Okej Snyggt ! :tuttar

I mitt garage så pillas de lite med!
kolfiberskydd, sliders överallt, ny framskärm, dämpade styrhållare, rensad bakdel
och lite fina orangea detaljer

sen väntar ja på nya blinkers som aldrig kommer :huvet
68yBpWl.jpg

Migesson

Guest
Är det org 990 SMR framskärm? :D :fyllisar

Okej Snyggt ! :tuttar

I mitt garage så pillas de lite med!
kolfiberskydd, sliders överallt, ny framskärm, dämpade styrhållare, rensad bakdel
och lite fina orangea detaljer

sen väntar ja på nya blinkers som aldrig kommer :huvet
68yBpWl.jpg

Migesson

Guest
Satt på nya däck runt om samt fixat ny tejp och den slangen inne i fälgen som gör att det är slanglöst ;) Hade läckt innan. Enkelt att byta :yoparty

Väntar på nya dekaler och ska beställa ny lycktkåpa, blir vit från 2014 års modell :kär så det matchar.
Sen blir det väl en annan brytare till min quickshift som bryter på tändningen istället för på bränslet via PC5:an. Blir fina smällar när man växlar då :dummer
Annars är den maxad ;) Om man inte vill köpa styrdämpare för 7 papp haha :smasha
Tror det finns ingen mer rolig hoj för pengarna :tungan Annars 1290 :smasha Super duke R :glömdet

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...