Ktm 690 smc-r

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
tjena, ska rensa min bakdel på hojen till våren, tänkte kolla om ni har lite tips på t.ex. miniblinkers o sånt för att snygga till den lite :Bugar

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
tjena, ska rensa min bakdel på hojen till våren, tänkte kolla om ni har lite tips på t.ex. miniblinkers o sånt för att snygga till den lite :Bugar

Jag tycker du kan börja med att läsa i tråden. Finns en uppsjö av bra och dåliga lösningar. kapa inte för mycket så att det blir instabilt för då vibrerar allt loss och LED blinkers går sönder.

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Har en smcr med wings och ktms öppnare luftburk med endurofiltret.
Verkstaden petade i evo 2 mappen.

Jag undrar vilken mapp ger mest soppa evo2 eller akra mappen? Wings vill att man kör med akra mappen.

Någon som vet skillnaden mellan dessa två?

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R

Jag undrar vilken mapp som ger mest soppa evo2 eller akra mappen? Wings vill att man kör med akra mappen.

Vet inte om jag är riktigt nöjd.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Jag undrar vilken mapp som ger mest soppa evo2 eller akra mappen? Wings vill att man kör med akra mappen.

Vet inte om jag är riktigt nöjd.

Du kan ju snabbt kolla själv.

Ladda hem både och kör map compare så ser du svart på vitt.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tack för tipset men vet tyvärr inte hur man gör. Har nada kunskap på detta

Och svaret på din fråga är att det beror på. De fettar på olika mycket i olika delar av mappen så något rakt svar på frågan som den är ställd i sin nuvarande form går inte att ge.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
compare.jpg

Såhär ser det ut om man lägger de båda mapparna över varandra i Excel. X=RPM Z=TPS 0-100% Y= fetare är uppåt magrare är nedåt.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Hoppas inte evo2 mappen ligger i din hoj, den är gjord för en annan kam och pod filter.

Menar du evo1 så är den fetare än acra.

Freddeboy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R

Lättast är att skruva bort den stora skärmen och sen skruva fast skylten i läppen som är kvar utan att kapa nått. För då kan man sätta tillbaka allt om man vill. Borra hål i skärmen som är kvar och sätt dit miniblinkers. Det hela är lätt fixat och här ser du hur det ser ut. https://plus.google.com/photos/117679273624994181552/albums/5856584082095601249?banner=pwa

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Hoppas inte evo2 mappen ligger i din hoj, den är gjord för en annan kam och pod filter.

Menar du evo1 så är den fetare än acra.

:/ Tyvärr ligger evo 2 mappen i. enligt den auktoriserade verkstaden och rutinerad ktm kille i sthlm skulle hojen gå bättre med den mappen.

har dock inte åkt så mycket på den mappen ännu, men börjar bli lite orolig med alla svar.
känns som jag ska försöka få in en annan mapp.... frågan är om evo1 eller akra mappen ska in? vilken åker folket på?
jag kan inte vara ensam med wings dämparna och ett foam filter....

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Om du är rädd för att kapa kablar, montera relä och försvåra ihopsättning av original så rekommenderar jag att du gör som jag. Nästan gratis,Enkelt,bra,nästan lagligt och i mitt tycke snyggt
Det du behöver är
2 M10 Bultar med Låsmutter
10mm metallborr
Vinkeljärn, fick ett 5pack (använde ett) för billig peng på claes ohlsson
Nån smidig såg, kontursåg, hittade en för 29kr på claes ohlsson, funkade asbra att såga plast i.
2013-08-26 14.15.02.jpg2013-08-26 14.38.11.jpg2013-08-26 14.38.22.jpg2013-08-26 14.42.19.jpg2013-08-26 14.39.24.jpg
Som du ser har jag sparat den nedersta plastbiten, bara kapat av flärpen, på så sätt skyddar jag kablarna och det ser mer clean ut . Visst, blinkersarna är original och stora men fördelen är att man faktiskt syns och dem är mjuka och klarar av vibrationerbra, inte heller i vägen för avgas, har kört 200mil så här och ingen skillnad på V eller H.
I mitt tycke, så bra det kan bli för så lite pengar och huvudbry som möjligt.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
:/ Tyvärr ligger evo 2 mappen i. enligt den auktoriserade verkstaden och rutinerad ktm kille i sthlm skulle hojen gå bättre med den mappen.

har dock inte åkt så mycket på den mappen ännu, men börjar bli lite orolig med alla svar.
känns som jag ska försöka få in en annan mapp.... frågan är om evo1 eller akra mappen ska in? vilken åker folket på?

Jag kör en moddad evo1 mapp och det funkar fint både med pod-filter och med luftboxen på!
Kör Evo1

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Har ett evo 1 lock över som jag skulle vilja byta mot standard lock om det är någon som är intresserad

Migesson

Guest
Intressekoll :smasha

Skulle se om nån av er här är sugen på min 690 SMC-R 2012 typ 700mil

Ska flytta till tjejen i Holland inom tid så då får hojen säljas :gråta

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT

Evo2 mappen går inte ens bra med hela Evo2 kittet på! :gnissla Evo1 fungerar bra med dämpare & filter men säkert även akra mappen, allt utom evo2 skulle jag vilja påstå :D iaf på min :)

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Fråga ang. batteriladdning.
Jag har min första hoj med batteri. Tog ur det igår och satte det i C-tekladdaren. Batteriet är ju i princip fullt redan, och laddaren ger ju själv pulsar när spänningen i batteriet minskar. Men behöver man ha det i konstant fram tills säsongen drar igång? eller ska man ladda det varannan vecka? läser så mkt olika.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept