Ktm 690 smc-r

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Nu tänkte jag va lite Wild ň Crazy. Har alltid tyckt framlyktan är grymt mesig och är sugen på att sätta på en från de nya EXC modellerna som är bra mkt aggresivare till utseendet.
har någon koll på varför detta skulle fungera alt. Inte fungera?

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Nu tänkte jag va lite Wild ň Crazy. Har alltid tyckt framlyktan är grymt mesig och är sugen på att sätta på en från de nya EXC modellerna som är bra mkt aggresivare till utseendet.
har någon koll på varför detta skulle fungera alt. Inte fungera?

Skoj :) Har du någon bild på hur den ser ut?

Three O'Clock

Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Vart Köpte ni era oranga bobbins? :hojsmilie

Edit: vart handlar alla sin grejjer till hojjarna? fins de någon bra sida med mycket godis?

Jag brukar handla på lelles. Alltså ktmshop.se helt ok priser. Snabba leveranser och så har dem hela powerparts sortimentet. Orangeeloxerade bobbins kan du hitta där i powerparts till din hoj. Jonte engdahl har också börjat med samma /liknande grej, dock ser det lite rörigare ut i mitt tycke just nu. Ser mer ut som deras egna system. Je68.se

D.G

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2014
Hoj
inget just nu
Hej,

Någon som är intresserad eller tänkt sälja sin årsm -13 690 SMC-R ?
Jag va väl nästan i hamn med ett köp utav en som fanns på blocket, men efter en oseriös säljare så sket det sig.

Tänkte jag testar min lycka här, någon kanske går i tankarna på ny MC till sommarn, men inte annonserat sin ännu?

Jag bor i Jönköping, så gärna inte norr om Sthlm! Pengar finns redo för rätt hoj!

Dra gärna ett PM om ni har någon.

Mvh

Last edited:

Harada

Motard
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
KTM 690 SMC R -2019, KTM EXC-F 450 2019
Så här blir 2014år look om någon är intresserad :yoparty:smasha:crash

Qbx6VIZ.jpg

mZgCcf7.jpg

:fyllisar

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Hoj
SMC-R -14
Ingen som har bokat en 14:a (fjortis...?)? Jag sålde precis min 640 och mejlade Hojcenter för att kolla vad som gäller angående bokning. Varit sugen på en 690 sedan jag var typ 17. Provred min polares -10:a några gånger i somras. Känns som att det är dags i år. :banana

Halvdålig koll på försäkringspremien bara, 21 bast i Södertälje. 30k/år?

john_soad

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
07 yamaha xt660x
Vet någon om leo vince systemet passar till alla årsmodeller?
Har beställt en 2014. Första ktm:en :)
Fan va bra det känns

Three O'Clock

Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Vet någon om leo vince systemet passar till alla årsmodeller?
Har beställt en 2014. Första ktm:en :)
Fan va bra det känns
http://www.leovince.com/en/search.php?marca=KTM&modello=690%20SMC%20R%20i.e.%20%282012%29&parole_chiave= Denna du menar? det verkar iaf så. Enda skillnaden mellan -12,13 mot 2014 års mod som påverkar auspuffen är Toppen och mappningen. Hårdvarumässigt bör den till 100% passa. frågan är bara ifall det finns en EVO 1 mapp som passar den redo. Akra är inte lika öppet och inte anpassat för öppen luftbox som du med fördel bör ha till det slip-on, En sak är iaf klar, du lär inte bli besviken på ljudet. rätt mkt knalligare än Akra. Kör jälv med det

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Ingen som har bokat en 14:a (fjortis...?)? Jag sålde precis min 640 och mejlade Hojcenter för att kolla vad som gäller angående bokning. Varit sugen på en 690 sedan jag var typ 17. Provred min polares -10:a några gånger i somras. Känns som att det är dags i år. :banana

Halvdålig koll på försäkringspremien bara, 21 bast i Södertälje. 30k/år?

Jag har också bokat en 2014, SMC-R. Billigast premie fick jag av Trygghansa (10k hel/hel), fördelen är att försäkringen är avtällningsbar. Bor i Göteborg, 27 år gammal.

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Jag har också bokat en 2014, SMC-R. Billigast premie fick jag av Trygghansa (10k hel/hel), fördelen är att försäkringen är avtällningsbar. Bor i Göteborg, 27 år gammal.

Fan va nice!!! tycker den är riktigt snygg i vitt, hade varit kul att jämföra prestanda med fjolårets modell. Se om det finns några märkbara skillnader.
För övrigt har jag också Trygghansa, 7800 hel/hel avställningsbar, nyss fyllda 30 och bor i centrala gbg.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Harada - DET BLEV SKIT SNYGGT!

D.G Inget jag riktigt till 100 % har funderat på. 2013 med EVO 2 kam, akra slip on,ner drevad 1 kugg fram. 200 nåt mil
Kolfiberskydd för avgasröret. Lite lull lull orange detaljer (som går bytas).

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
Fan va nice!!! tycker den är riktigt snygg i vitt, hade varit kul att jämföra prestanda med fjolårets modell. Se om det finns några märkbara skillnader.
För övrigt har jag också Trygghansa, 7800 hel/hel avställningsbar, nyss fyllda 30 och bor i centrala gbg.

Gött! Jag är också nyfiken på det faktiskt. Om jag inte har uppfattat det fel så är det samma motor i 2014 års modell av SMC-R som fjolårets 690 Duke. Så i teorin borde toppen ge 1 hk mer? Detta är dock en obekräftat påstående från min sida. Men efter att ha pratat med säljaren så påstod han att det var samma motor, och kollar du på KTM's hemsida ger Duken ca 1 hk mer.:crash:crash

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Gött! Jag är också nyfiken på det faktiskt. Om jag inte har uppfattat det fel så är det samma motor i 2014 års modell av SMC-R som fjolårets 690 Duke. Så i teorin borde toppen ge 1 hk mer? Detta är dock en obekräftat påstående från min sida. Men efter att ha pratat med säljaren så påstod han att det var samma motor, och kollar du på KTM's hemsida ger Duken ca 1 hk mer.:crash:crash

Jasså, det visste jag inte.. Vad var det mer än toppen och dubbla tändstift som skiljer motormässigt från tidigare smc r?
När väntas du få hem den?

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
Maskinellt ska det inte vara mer än så, däremot borde det vara annat tändsystem. Men som sagt, jag är inte säker, det är vad jag tror utifrån information som jag fick från min återförsäljare. Något som jag är osäker på är om SMC-R, EVO 1 mappen fungerar, ska försöka kolla upp diverse frågetecken.

Jag får hojen någon gång i slutet mars :yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...