Ktm 690 smc-r

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Fick betala 1100kr för mitt och brorsans (de på bilden x2) Dom gör tyvärr inte orange i Malmö, så jag fick skicka upp de till Jönköping istället. Annars har dom riktigt bra priser hos Ytbehandlarna i Malmö, typ 100kr för en låda med små saker :)

Daban

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Hoj
KTM 690 SMC-R
Tjena!
Letar efter en KTM smc-r 2012, skicka gärna iväg ett pm om ni känner någon som ska sälja sitt :)
En begagnat 2013 går också bra, har en sträng budget.

Mvh

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Jag har en vän som har hittat en SMC-R 2012 med nästan 2400 pendlarmil på mätaren. Full servicehistorik och skicket på motorcykeln är bra! Han är som många andra i detta avlånga land lite bortskämd när det kommer till antalet mil.

Hur är kvaliteten på KTM's Lc4 motor? Håller dem för låt oss säga 5000 mil om vi utgår ifrån att den inte är allt för hårt körd och välservad? Är det någon här som har, eller känner någon som har dragit på sig många mil på sin hoj?

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jag vet en kille som kört 7000mil med en 2008.
Han har fått byta lite små saker så som vipparmslager , regulatorn inga större saker.
Men tyvärr har folk noja mot många mil i detta land...
Vad är begär killen med 2400 mil?

Last edited:

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
Jag vet en kille som kört 7000mil med en 2008.
Han har fått byta lite små saker så som vipparmslager , regulatorn inga större saker.
Men tyvärr har folk noja mot många mil i detta land...
Vad är begär killen med 2400 mil?

Okej, då är 2400 mil nästan ingenting alls. Småsaker får man alltid byta, det kommer man inte ifrån. Priset är satt till ungefär 50 000:-, men då levereras hojen nyservad och med nya däck.

Det tycker jag är ett riktigt bra pris för en SMC-R!

Last edited:

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Jag har en vän som har hittat en SMC-R 2012 med nästan 2400 pendlarmil på mätaren. Full servicehistorik och skicket på motorcykeln är bra! Han är som många andra i detta avlånga land lite bortskämd när det kommer till antalet mil.

Hur är kvaliteten på KTM's Lc4 motor? Håller dem för låt oss säga 5000 mil om vi utgår ifrån att den inte är allt för hårt körd och välservad? Är det någon här som har, eller känner någon som har dragit på sig många mil på sin hoj?

Det enda är väl att det kan vara svårt att sälja sen då andra också är tveksamma till många mil. 50 000:- låter ju dock som ett rimligt pris tycker jag. Är det bara en ägare, servicehistorik finns och den dessutom är fin så verkar ju den ju ägas av någon som bryr sig. Då ska det väl inte vara några problem :)
Jag hade nog fortsatt att sköta service på firma (om det nu är gjort tills nu) så blir det nog enklare att sälja sen med men det är bara en tanke. Kostar ju inte hiskeligt mycket pengar och det är bara en gång om året om man nu inte kör mer än 1000 mil per år.

Var det inte någon tidning som gjorde ett 5000-milatest med en 690? Har för mig att de delade motorn och var förvånade över hur bra den hållit ihop (även överlag i övrigt). Dock var det nog en 07 tror jag (654cc) men det är ju LC4 ändå.

Edit: Motorrad var det och jag hittade testet på 690wiki:n. Bifogar här.

5000-test 000.jpg5000-test 001.jpg
5000-test 002.jpg5000-test 003.jpg
5000-test 004.jpg5000-test 005.jpg
5000-test 006.jpg

Last edited:

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Det enda är väl att det kan vara svårt att sälja sen då andra också är tveksamma till många mil. 50 000:- låter ju dock som ett rimligt pris tycker jag. Är det bara en ägare, servicehistorik finns och den dessutom är fin så verkar ju den ju ägas av någon som bryr sig. Då ska det väl inte vara några problem :)
Jag hade nog fortsatt att sköta service på firma (om det nu är gjort tills nu) så blir det nog enklare att sälja sen med men det är bara en tanke. Kostar ju inte hiskeligt mycket pengar och det är bara en gång om året om man nu inte kör mer än 1000 mil per år.

Var det inte någon tidning som gjorde ett 5000-milatest med en 690? Har för mig att de delade motorn och var förvånade över hur bra den hållit ihop (även överlag i övrigt). Dock var det nog en 07 tror jag (654cc) men det är ju LC4 ändå.

View attachment 399106View attachment 399107
View attachment 399108View attachment 399109
View attachment 399110View attachment 399111
View attachment 399112

Kul läsning! Tack :)

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj

View attachment 399106View attachment 399107
View attachment 399108View attachment 399109
View attachment 399110View attachment 399111
View attachment 399112

Jag håller med, kul läsning! Det är endast en ägare på hojen och den är servad på auktoriserad verkstad. Jag ber min vän läsa tråden och så får han skaffa sig en egen uppfattning utifrån era åsikter, skicket på hojen och säljarens intryck.

Tack för alla svar.

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Hallå
Ska göra första servicen nu. Vad kör ni på för olja i era hojar?
Tidigare ägare har alltid haft i Motul 7100 10w/60. Men när jag kollar med Johans MC i gbg så får dom inte fylla på annat än Motorex Crosspower.
Med samma typ av olja och viskositet borde väl det vara ok?
Eller ska man hålla sig till samma fabrikat oavsett vad?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati