Ktm 690 smc-r

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hallå
Ska göra första servicen nu. Vad kör ni på för olja i era hojar?
Tidigare ägare har alltid haft i Motul 7100 10w/60. Men när jag kollar med Johans MC i gbg så får dom inte fylla på annat än Motorex Crosspower.
Med samma typ av olja och viskositet borde väl det vara ok?
Eller ska man hålla sig till samma fabrikat oavsett vad?

Det är bara skitsnack....

Vad som helst i spannet 10-15w50-60 duger utmärkt...

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Hallå
Ska göra första servicen nu. Vad kör ni på för olja i era hojar?
Tidigare ägare har alltid haft i Motul 7100 10w/60. Men när jag kollar med Johans MC i gbg så får dom inte fylla på annat än Motorex Crosspower.
Med samma typ av olja och viskositet borde väl det vara ok?
Eller ska man hålla sig till samma fabrikat oavsett vad?

Jag har precis gjort service på min. Tog Motul 7100 10w/60, Har kört Motul i mina andra hojar också av den enka anledningen att de är bra pris på den och jag slipper köra 5 mil för att få tag i Motorex olja.

Anledningen till att Johans MC säger så är troligen för att KTM har ett sammarbete med just Motorex, dom rekomenderar den oljan till sina hojor mot ett kanon-pris på oljan dom häller på fabriken typ.
Sen har säkert KTM handlarna riktigt bra marginal på Motorex.

Finns inget rätt och fel, åk på de märket du själv gillar och vill åka med. Men jag hade trattat på Motul 7100 igen om den rullat på de innan, blir ju alltid lite olja kvar i motorn när du tömmer den. Då slipper du att "blanda" två olika oljor :) :banana

Daban

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Hoj
KTM 690 SMC-R
Tjena
När brukar folk allmänt vilja sälja sina motorcyklar? Under hösten vet jag, då fanns det en massa med smc på blocket, medan idag några få och det är via företag.

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Tjena
När brukar folk allmänt vilja sälja sina motorcyklar? Under hösten vet jag, då fanns det en massa med smc på blocket, medan idag några få och det är via företag.

Jag ska sälja frugans, men väntar till de börjar våras. Typ i april. Brukar komma ut mycket fler hojar då..

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Nu är mina motorfästen färdiga hos pulverlackaren :)
image.jpg

Har även börjat klistra lite dekaler, blir snygg som bara den:banana
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Kommer mer bilder när de blir monterat på hojen :)

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Ser exakt likadana ut som mooseracing och enduro enginerings handguards .
Du kan köpa mooseracing från Motoaction.se , har dom på min.
Zeta handguards är också ett alternativ

Migesson

Guest
image.jpg

Var ute 10 mil idag ;) ingen annan här inne som trotsar vädret och kör för det ska användas. Gott och vara ute och köra :smasha :dummer :tummenupp

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Fått på miniblinkers fram och bak idag. Vanliga, inga diod. Nu blinkar det så klart för fort. Är det pga för låg watt i miniblinkers? Det gick bra med org fram och mini bak. Men nu som sagt med alla fyra mini är det lite för fort.
Kan man lösa detta med ett elektriskt relä?

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
View attachment 399519

Var ute 10 mil idag ;) ingen annan här inne som trotsar vädret och kör för det ska användas. Gott och vara ute och köra :smasha :dummer :tummenupp

Härligt! Hojen ser riktigt bra ut som vanligt med :) Så fort min är hemma igen och det är uppehåll så ska det köras!

Fått på miniblinkers fram och bak idag. Vanliga, inga diod. Nu blinkar det så klart för fort. Är det pga för låg watt i miniblinkers? Det gick bra med org fram och mini bak. Men nu som sagt med alla fyra mini är det lite för fort.
Kan man lösa detta med ett elektriskt relä?

Jag själv kör i och för sig med LED-blinkers men det blinkrelä jag har från Biltema borde fungera då det ska vara lastoberoende. Rätt säker på att det är detta, 42140: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Elsystem/Rela/Blinkrela-12-V-42140/

Jag har monterat mitt bakom framlyktan och jag har för mig att jag använde kontakterna från originalreläet. Man får dock även dra jord (satte min där bakom någonstans, i gaffelkronan tror jag) då det bara är två kontakter original. Det är rätt dåligt med plats och reläet från Biltema är rätt stort, men det går och fungerar för mig :)

Migesson

Guest
Den är eloxerad bet för en massa saker jag lämna in så har inget pris på den. Ska du lacka hör med en lackerare ;)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati