Ktm 690 smc-r

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Nu har jag inte orginalstyre på min båge så svårt att säga om dom passar på din 690.
Men jag har de du länkade till på min , där är inte så mycket plats till bromsgreppen så man kan ha dom precis bakom utan man får ha dom antingen lite över eller under men det påverkar inte funktionen direkt.
Anledningen till att jag köpte dom är för att jag vet att dom skyddar , var och körde 3 dagars enduro i portugal varpå desssa handguards satt monterade på hojarna och oj oj vad dom fick ta emot mycket smällar , vurpor , stenar osv.
Cycra handguards ska också vara bra men är dyra ca 1500kr för ett helt kit.
Zeta vet jag passar på en smc orginal för de har polaren på sin , dom kostar runt 1000 lappen på ebay med frakt.
Om du väntar till tis-ons kan jag knäppa ett par bilder på mina så du ser hur dom ser ut.

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Vad är skillnaderna mellan en 690 SMC -08 och de nya 690 SMC-r?

Största skillnaden är väl motorn, den nya motorn kom 2012. Sen är ju det massa orange lackerade saker på r modellen, som fälgar och liknande som gör den lite snyggare. Det är ju bättre service intervaller på den nya motorn med, så det är ju alltid trevligt:)

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Vad är skillnaderna mellan en 690 SMC -08 och de nya 690 SMC-r?

Oj. Fjädring är förbättrad, 36cc mer kubik. ABS. Plasten till viss del. Färgsättning eloxering. Elektronisk gas. Annan original mappning. Förbättrad topp med dubbelstift. Men garanterar att du inte har mindre kul på en gammal smc än en ny. Har mer med hur bra fjädring är i ställt och vilken utväxling du föredrar in my opinion :)

IggaN

Medlem
Gick med
30 May 2011
Hoj
KTM 640 LC4 -06
Men andra ord, är det inte galet att köpa en 690 smc -08 typ om man är jävligt sugen på en KTM supermotard men är fattig? För 50k, skulle ni valt en 690 SMC lite äldre som första val?

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Jag använder min 08 till allt och inte haft några större bekymmer.
Ärligt så är skillnaderna så små att det kvittar vilken årsmodell du tar , du kommer bli nöjd oavsett :)

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
15/46 rekommenderas!

Haha! helt galet.. :) Men det är väl en smaksak antar jag, tyckte min hoj blev lågt drevad när jag gick ner en kugg till 15/42! Men jag kör en del bana och vill kunna hålla nere varvet lite om man åker längre turer med sportisar osv. Sen har jag Evo2 kit på min med men den varvar lätt upp till varvstoppet med originaldrevningen å uiilies är inga problem att koppla upp på 4an :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati