Ktm 690 smc-r

strulas

Medlem
Gick med
17 Apr 2012
Hoj
690 smc-r 525 motard aprilia cbr 929
samma här två kuggar mer bak och orginal fram och jag får upp den på sexan :D

Daban

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Hoj
KTM 690 SMC-R
tja, tänkte dreva om hojen lite för lättare bakhjulskörning. 2:an är ju inga problem men 3:an får man jobba hårt för att få upp den (inte bästa tekniken heller) men vad kan ni rekommendera att man ska ha för drevning för detta ändamål? är inte ute efter extrema pizza-drev utan bara lite hjälp på traven! :rolleyes:

Lycko, jag som precis får upp den på 1:a, allt annat är omöjligt :D

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
tja, tänkte dreva om hojen lite för lättare bakhjulskörning. 2:an är ju inga problem men 3:an får man jobba hårt för att få upp den (inte bästa tekniken heller) men vad kan ni rekommendera att man ska ha för drevning för detta ändamål? är inte ute efter extrema pizza-drev utan bara lite hjälp på traven! :rolleyes:

Jag har en kugg mindre fram. Har inte världens bästa teknik men får upp den på 4an sittandes med ryck och gas. 3an är barnsligt enkelt. 1an och 2an undviker jag =P
Om jag varvar ur når den 178-180km/h.
Tror det handlar om teknik för din del. En annan kille kopplar upp sin på 6an i 115km/h. Ståendes då så tyngdpunkten är betydligt längre val.
Tycker drevningen gjorde sjukt stor skillnad iaf.

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Testade att pressa min lite mer idag och då gjorde den lite över. 150, sen är det nära rött på varvmätarn.

15/48 måste vara grönjävligt aggresivt?:/

larzaforreal

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2012
Hoj
KTM 525 EXC -06
Var ute och gled lite idag och tycker att det har börjat komma nåt slags tickande ljud vid låga varv.. Försvinner när man drar in koppling och låter ej på tomgång.. Oftast är det så fort man släpper gasen, och framförallt på låga växlar..

Någon som vet något om detta och om man borde va orolig? Det är en ktm 690 smc 2009 som gått ~650ish mil.

Tack!

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Blir det gnälligt om man servar hojen själv mellan intervallen? Garanti och sånt. Kan verkstaden se om jag har varit där och skruvat?

Pratade med KTM generalagent i förra veckan och tro mig när jag säger att det spelar STOR roll, om det är garantin du är rädd om. Vill du dessutom vara säker på att din hoj ska ingå i alla factory recalls, good Will, etc så rekommenderar jag dig att INTE fulserva. KTMs inställning är att "du kan aldrig bevisa att du använt Motorex, du kan aldrig bevisa att plugg, filterskruvar samt silar är dragna med rätt moment, osv.

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Blir det gnälligt om man servar hojen själv mellan intervallen? Garanti och sånt. Kan verkstaden se om jag har varit där och skruvat?

Pratade med KTM generalagent i förra veckan och tro mig när jag säger att det spelar STOR roll, om det är garantin du är rädd om. Vill du dessutom vara säker på att din hoj ska ingå i alla factory recalls, good Will, etc så rekommenderar jag dig att INTE fulserva. KTMs inställning är att "du kan aldrig bevisa att du använt Motorex, du kan aldrig bevisa att plugg, filterskruvar samt silar är dragna med rätt moment, osv.

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Hoj
SMC-R -14
Fast hojcenter kör tydligen Motul 10w60. Jag var där och köpte för att den har dragit lite. Ska lyssna med dem och se vad de tar för ett oljebyte. Det är mest tiden jag inte har...

Nu med svarta fälgar och reklam för en olja som jag inte använder. :brynad

IMAG0772.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras