krillee_83
-Born to be Me-
Enligt manualen ska man fetta in bakhjulsmuttern, kan inte minnas att jag gjort detta på tidigare hojar. Såg heller inte ut att vara det när jag plockade av bakhjulet häromdagen.
Stämmer detta?
Stämmer detta?
Jag var hos min handlare tidigare idag för att beställa ett Evo 1 - kit. Enligt säljaren så passar inte tidigare Akrapovic ljuddämpare på -14 modellen då det är nya fästen. Någon som har någon annan erfarenhet av detta?
-13 och tidigare har två skruvar på fästet och -14 har en skruv. Ett äldre akra passar på en -14 om man använder en skruv.
Man kan också skaffa fästplattan från -13 och använda bägge skruvarna.
Är det samma gaffelbensskydd på smc:n och enduro:n ?
Jag ska köpa dekaler till gaffelbensskydden på min 690 ENDURO 2014 och jag vet inte vilka som passar.
-13 och tidigare har två skruvar på fästet och -14 har en skruv. Ett äldre akra passar på en -14 om man använder en skruv.
Man kan också skaffa fästplattan från -13 och använda bägge skruvarna.
Kan du artikelnr på fästena? Har kollat via sprängskiss mer blir inte klokare :S
Är det samma gaffelbensskydd på smc:n och enduro:n ?
Jag ska köpa dekaler till gaffelbensskydden på min 690 ENDURO 2014 och jag vet inte vilka som passar.
Det är ganska stor skillnad mellan smc och enduron så dom passar inte. På min enduro köpte jag ett kitt från en EXC factory edition tex. 78008099100.
Kommer inte exakt ihåg vilket nr det var på dom jag köpte men det var motorexdekaler för gaffelbenskydd plus dekal till framskärm mm.
Gaffelbensskydden är samma på EXC modellerna och 690 enduro.
View attachment 405291
Om du ska ha det gamla fästet så är det
nr.17 76505084000
och så behövs 2st
nr.15 54305068100
och 4st
nr.14 58405050065
tja, tänkte dreva om hojen lite för lättare bakhjulskörning. 2:an är ju inga problem men 3:an får man jobba hårt för att få upp den (inte bästa tekniken heller) men vad kan ni rekommendera att man ska ha för drevning för detta ändamål? är inte ute efter extrema pizza-drev utan bara lite hjälp på traven!
tja, tänkte dreva om hojen lite för lättare bakhjulskörning. 2:an är ju inga problem men 3:an får man jobba hårt för att få upp den (inte bästa tekniken heller) men vad kan ni rekommendera att man ska ha för drevning för detta ändamål? är inte ute efter extrema pizza-drev utan bara lite hjälp på traven!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|