Ktm 690 smc-r

TimmyJ

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2014
Hoj
KTM 690 SMC -08
Okay, har du kollat med länsförsäkringar? Dom var billigast för mig när jag hade smc, mycket billigare än folksam.

Nä, kunde inte få en offert på nätet. Jag har ingen garage heller, och tror att Länsförsäkringar kräver det för halv. Hade tänkt köra på avställningsbar hos Folksam - men ska kolla Läns igen.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Funkar en R&G tail tidy som på deras hemsida verkar sitta på en '08 till en '13? Vad skall man tänka på rörande miniblinkers ihop med en sån? Nåt annat att tänka på?

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Nä, kunde inte få en offert på nätet. Jag har ingen garage heller, och tror att Länsförsäkringar kräver det för halv. Hade tänkt köra på avställningsbar hos Folksam - men ska kolla Läns igen.

Aha, okej. Jag hade garage, så det tänkte jag ej på. För mig var läns ca 3500kr billigare på hel/hel än folksam.

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Om man vill ha slipon på en ny smc-r som inte går att mappa i original ecu hur gör jag då? är det pc som gäller?

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Hoj
Husqvarna 701 SM
Funkar en R&G tail tidy som på deras hemsida verkar sitta på en '08 till en '13? Vad skall man tänka på rörande miniblinkers ihop med en sån? Nåt annat att tänka på?

Fixa röven gör du superlätt själv utan att köpa någonting! Bara skruva loss den undre delen av bakstänkan (den med skyltljuset och blinkers på), skruva fast reg-plåten på den översta delen, under bakljuset. Sen borra hål och sätta fast miniblinkers i samma del. Skyltljuset ryker men bara köpa led-lampor om du tvunget ska ha kvar det.

Harada

Motard
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
KTM 690 SMC R -2019, KTM EXC-F 450 2019
någon som är sugen på en ny framskärm? :tummenupp

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=79781

PZtV91p.jpg

4epjN17.jpg

A3t5lQ1.jpg

blade_997

lord
Gick med
4 Jan 2007
Hoj
ktm 690 smc
köpte en 09 i veckan med det problemet att gasen lämnar en stund vid 3 t. rpm innan den går ner till tomgång, alltså gashäng...frustrerande, men går ju, dock försöker jag få det fixat...nån som upplevt lika och har en lösning?
kan ju tilläga evo 1 kittad och bytt kamaxel och torde vara evo 2 acra mappad..
kolla tråden i mekhörnan för mera info..
vore tacksam för tips

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
Husaberg FS570, 10
Hahaha jaa det vore ju fan om det var ett aprilskämt! Hoppas dessa dagar går snabbt så jag får testköra ;) dock får jag ju bara köra 35kw..

Bara att beställa en Wings burk å sen dra hit till Örebro så har du några fler motard retards att köra med :yoparty:tummenupp

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
någon mer som tycker att hojen drar mycket olja? lämnade precis in min på service. när mekanikern bytte olja fick han bara ut ca 0,5 liter. ska ju va typ 1.8 liter. bara 250 mil efter senaste servicen

Nicke.E

Ny medlem
Gick med
27 May 2012
Hoj
KTM 690 SMC-R 2012
Hej,får väl byta tråd nu när man bytt hoj,kört en 660 -04 tidigare men köpte en Evo1 kittad 2012:a igår:tummenupp.Nu undrar jag om man måste göra en idle reset om man tar bort db killern?Köpt på firma och db killern va fortfarande iskruvad när jag hämta hojen(beg hoj men nytt Evo1 kit färdigt monterat enligt mitt önskemål).Annars går den som en gud jämfört med en skakig 660, och elstart!!Förut såg man ut som en hund som blev kliad bakom örat ifall den inte startade eller nån varit och vridit på gasen ett par ganger,"bakbenet" börja gå:D

blade_997

lord
Gick med
4 Jan 2007
Hoj
ktm 690 smc
göra en idle reset är ju inte direkt jobbigt ändå, så vad har du att förlora? :)
grattis till köpet:yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...