KTM 690 Supermono cup 2009

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Biltema säljer raka styren :7peta
fast det kanske inte passar reglerna.. de e ju inte direkt powerpart:)

Själva styret är rakt, eller ja... så rakt som det ska vara. Det är skiten runtikring som inte lirar... Jävla otyg med gummiupphängda styren :död

Om jag läser det du skrivit ovan lär det bli en spännande tävling, kanske krossar du oss alla i bästa Malin Bayard stil :D

:D:):tummenupp

Snygg quotning :tuttar

Fick ett infall att ta upp en idé som funnits tidigare men som liksom rann ut i sanden då. Läs vad som sägs och kom gärna med lite synpunkter :tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=191994

Last edited:

bearfoot

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Race & gathojar.
Själva styret är rakt, eller ja... så rakt som det ska vara. Det är skiten runtikring som inte lirar... Jävla otyg med gummiupphängda styren :död

:D:):tummenupp

Snygg quotning :tuttar

Du får låna mitt styre.:krama
Det var ju snabbare än ditt styre förra gången.... ett tag i alla fall. Om inte annat kan det ju vara snyggt med ett sportigt svart styre som matchar din body i body av body så att säga.:banana:arsele:banana

Lycka till allihop och trevlig helg. Ska sända er en tanke medans jag är på jobbet och försöker förse världens alla hörn med camoflage.

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
Är det inte dags att hetsa lite inför rejset på Våler nu ?
Jag är för ny och färsk, men ni andra gubbar som kan köra kanske vill häckla varandra lite :tuttar

Tyvärr kommer jag till våler med nya hojen....,drog några provrepor på gatan och den grym som fn. Yamman känns verkligen trött om man jämför.
Ja jag fick dit kylaren., men det ser ju ut som regn och då vet ni ju vem som gillar det. För säkerhets skull har jag gjort alla siffror bländande tydliga så ni ser vem som passerar.....eller varvar:arsele:arsele

Mitt mål med helgen: Att vara före en ljusblå hoj...

Gott mos, ska bli kul att träffa er igen och ljuga lite.

/M

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Resultat :tummenupp

Jädrigt fin helg. Trots Stefans snack om regn fick vi köra torrt. Skönt fast tråkigt, hade varit skoj att testa regnrejs.
Totalt efter helgen blev jag andra 690, inte alls missnöjd :D
Om jag räknade rätt blev jag femma totalt oxå, inte illa det heller.
Fast frågan är väl om alla före mig i listan för andra rejset verkligen ska vara där? Kan inte minnas att jag såg nån #65 bara 2s före mig i mål :va Micke, kan du sprida lite ljus i frågan?? Lindman hade jag koll på hela tiden men du förvann ju som en avlöning :)

Last edited:

Gyldner

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
Gixxer 7eleven race edition, Ducce 916, husa 501, KTM 690 SMC
Tack för en grym fajt och en bra helg. Jocke hur kan du bli tvåa i helgen, vi fick ju precis samma poäng?

längtar till Mo rana.......

Fredde Nr 100

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tack för en grym fajt och en bra helg. Jocke hur kan du bli tvåa i helgen, vi fick ju precis samma poäng?

längtar till Mo rana.......

Fredde Nr 100
Ja, tack själv det var den överlägset hårdaste fajten jag haft med nån. Dessutom två heat i rad :tummenupp
Var lite nervös att mina ultradefensiva spår sista varvet uppfattades som tråkiga/fula men hoppas jag hade fel ?!

Rangordning brukar ske enligt.
1. Antal poäng (vi har båda 36 totalt)
2. Högsta enskilda poäng (vi har båda 16+20)
3. Högsta enskilda poäng som tagits senast. (jag tog min 20 efter dig)
= I WIN :D

Nu ska jag såklart inte hoppa för högt innan själva han-som-bestämmer sagt sitt men tills dess utropar jag mig som segrare (eftersom vi vet att Stefan egentligen inte kör med oss andra dödliga) :hållertummarnajättejättehårt

Har lekt ihop en liten PDF med totala cupställningen efter två rejs. Hoppas jag räknat rätt, ni kan väl kolla.

Bifogat

• 690cup_2009_total.pdf
    19.9 KB · Visningar: 167

Gyldner

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2007
Hoj
Gixxer 7eleven race edition, Ducce 916, husa 501, KTM 690 SMC
nä det va inga konstigheter med omkörningarna. Ja har lite film på oss två jagandes, från båda dagarna.

Om det är som du säger räknas inte racen lika utan söndasracet blir alltid mer "värdefullt" än lördasracet. Det blir lite konstigt tycker ja, det är ju samma prestation oavsett dag.

Vi får se vad den allsmäktige har att säga och så ska ja försöka klippa ihop en lite film till dig.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Snyggt kört!
Var hittar man sammanlagda resultat för SuperMono-Cupen?
//m

www.readytorace.se :tummenupp
Fast Håkan är inte direkt blixtsnabb. Jag har tydligen ett konto där så jag ska kunna ändra på egen hand men det har inte funkat hitills...

nä det va inga konstigheter med omkörningarna. Ja har lite film på oss två jagandes, från båda dagarna.

Om det är som du säger räknas inte racen lika utan söndasracet blir alltid mer "värdefullt" än lördasracet. Det blir lite konstigt tycker ja, det är ju samma prestation oavsett dag.

Vi får se vad den allsmäktige har att säga och så ska ja försöka klippa ihop en lite film till dig.

Sweet! Då kan jag bli ännu lite tuffare i framtiden, hehe :)
I läget som vi hamnade i med varsinn andra och varsinn tredje blir det som du säger, men det är alltid högsta enskilda poängen som räknas före det (iofs svårt på en rejshelg med två heat). Jämför med fotboll/hockey; antal poäng, målskillnad, gjorda mål, inbörde möte osv. På nåt vis måste man kunna kora en segrare.

ooo, film tycker vi om :tummenupp

Riktigt rolig helg :tummenupp
Extra skoj nu när jag börjar få upp farten lite !

Ja, hur fanken kan man kapa 3.5s (?) från rejs 1 till rejs 2. Du får göra en powerpoint och hålla föredrag :D
Bra kört Martin :tummenupp

Last edited:

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Rangordning brukar ske enligt.
1. Antal poäng (vi har båda 36 totalt)
2. Högsta enskilda poäng (vi har båda 16+20)
3. Högsta enskilda poäng som tagits senast. (jag tog min 20 efter dig)
= I WIN :D
.

Jag måste kolla hur detta räknas, Jocke hänvisar till hur det brukar räknas i cross, vet ej om det är samma i RR. Enligt poängberäkningen för SM i RR så får ni dela på 3 platsen:)

Ur Svemo RR kalender:
7. LIKA POÄNG
Om två eller fler förare uppnår samma poängsumma skiljs de åt i första hand genom antalet
segrar, i andra hand genom antalet andraplaceringar o s v.
Om inte heller denna tillämpning kan skilja förare åt placeras den före som i den sist
arrangerade tävlingen uppnått det bästa resultatet.
Om inte heller denna tillämpning ger möjlighet till särskiljning p g a att två eller flera
av förarna ifråga brutit den sista tävlingen är resultaten i den näst sista tävlingen o s v
avgörande. Vid delad placering utgår nästkommande placering.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag måste kolla hur detta räknas, Jocke hänvisar till hur det brukar räknas i cross, vet ej om det är samma i RR. Enligt poängberäkningen för SM i RR så får ni dela på 3 platsen:)

Ur Svemo RR kalender:
7. LIKA POÄNG
Om två eller fler förare uppnår samma poängsumma skiljs de åt i första hand genom antalet
segrar, i andra hand genom antalet andraplaceringar o s v.
Om inte heller denna tillämpning kan skilja förare åt placeras den före som i den sist
arrangerade tävlingen uppnått det bästa resultatet.

Om inte heller denna tillämpning ger möjlighet till särskiljning p g a att två eller flera
av förarna ifråga brutit den sista tävlingen är resultaten i den näst sista tävlingen o s v
avgörande. Vid delad placering utgår nästkommande placering.
Din saxade regel säger ju exakt det jag sa, kolla det fetmarkerade!?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Du har helt rätt. Jag ska börja med glasögon:) jädrans skit jag hade fel, måste vara första gången...:D
[Ödmjuk]
Jag sa egentligen bara det "som jag lärt mig" utan att egentligen veta om det var tillämpligt här :)
Hoppas det blev rätt.[/Ödmjuk]
Jag hade fel en gång 1983, kändes inget bra alls. Hoppas det aldrig kommer ske igen !!!

Jag har nu uppdaterat cupställningenwww.readytorace.se
Kolla gärna så allt ser rätt ut.

Ber om ursäkt Håkan ifall du ville ha kvar den typen av tabell som var innan men jag fick inte till det på anant sätt :gnissla:brinnerup
Vi får ha en liten kurs i Joomla vid tillfälle ;)

EDIT:
En annan grej, vem gör listansos-sidan? Den som ligger där är fel (t.ex 27p för seger, 4+4=0 osv) och alltid väldans sen...

Last edited:

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
EDIT:
En annan grej, vem gör listansos-sidan? Den som ligger där är fel (t.ex 27p för seger, 4+4=0 osv) och alltid väldans sen...

Den var väldans sen förra gången pga lite strul med medlemsavgiftskontroll från min sida. det är 2 poäng för pole i Supermono. Det andra är nog bara en enkel felräkning, ny lista är på G.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den var väldans sen förra gången pga lite strul med medlemsavgiftskontroll från min sida. det är 2 poäng för pole i Supermono. Det andra är nog bara en enkel felräkning, ny lista är på G.

Aha, så då borde Kjelle ha 2p extra oxå pga snabbaste rejsvarv som gav pole till rejs 2 på Kudan? :va:tungan:D
Om man kvalar snabbast men sen DNS'ar i rejset, vad händer då?

Finns det fler skoj regler som inte följer "standarden" ?

Felräkning? Excel summerar ju allt jättefint...

Många frågor blir det, men som ingenjör måste man ha koll på vad som påverkar en själv vett'u :banana

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
Aha, så då borde Kjelle ha 2p extra oxå pga snabbaste rejsvarv som gav pole till rejs 2 på Kudan? :va:tungan:D
Om man kvalar snabbast men sen DNS'ar i rejset, vad händer då?

Finns det fler skoj regler som inte följer "standarden" ?

Felräkning? Excel summerar ju allt jättefint...

Många frågor blir det, men som ingenjör måste man ha koll på vad som påverkar en själv vett'u :banana

De 2 poängen för pole gäller för tidsträningen, oavsett resultat i racet, är standard i många motorsporter;)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Så det var det som orsakade saneringsmedlet i snabbsnabba högern :)

Såg att listan på supermono.se nu är uppdaterad. Är det nån som kollar den innan den läggs upp? Kanske kan ses som kontraproduktivt men jag ska nog inte ha så många poäng. Är det fel på mig lär det vara det även på andra. Är det så att icke medlemmar inte räknas med alls i listorna kanske och det därför ser väldigt märkligt ut?
EDIT: Kollade lite noggrannare i listan nu och ser att Nordgren är borttagen och att Molstad inte är med. Då verkar det stämma :tummenupp

Görs det nån slags utredning alls om kamrat Mickes konstiga passerar-2-tusendelar-före-Lindman-målgång. Lindman såg jag men inte Micke. Det jag kan tänka mig är att han var inne i depån men räknas passage i depån som målgång verkligen? Att man får passage under race vet jag men målgång? Jag har gärna fel och vill inte ställa till nåt utan vill mest veta.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...