Vad har ni som tävlar för tider på åsen o ringen? Vill ha nått att sträva efter
Hej Grabbar
Tack för en rolig helg i Mo i rana. Skönt att det gick bra med dig Stefan och ja hoppas att du repar dig till Linköpning.
Fredde
Tjena,
jag kommer inte att köra linköping, fortfarande sviter efter Mo i Rana
Men kommer o kollar!
Stefan
Tråkigt att höra, men fullt förståeligt...
Krya på dig
Imorgon åker jag till Linköping för lite fulträning, sen bär det vidare till Gelleråsen för ännu mer fulträning
Någon mer som ska fulträna ?
Enligt ögonvittne sågs en 690-förare besiktiga våtgreppet på banan efter Torparn med oplanerat snabbt utsträckt högerstövel och direkt jämföra med motsvarande på gräs. Kanhända det var bäste Hr Gottschalk och i så fall får han återge sin uppfattning om ev skillnad i friktion. Ögonvittnet kunde riktigt känna hur ryggraden förvandlades till ett armeringsjärn när det halkade till. Ögonvittnets egna skyddsutrustning lär nätt och jämnt hinna torka till Årsracet, men hade nästan hur kul som helst. Ständigt mjukt körande Johan Rydén (Husa-RGV) visade mer än en yl-fyra hur en slipsten ska dras!Hur gick fuskträningen?
Jag har nog glömt bansträckningen på "Arctic Circle Raceway". Var har man "möjlighet" highsida i 150 blåss? Vänstern efter startrakan, eller chikanen på "baksidans" raka? Inget brutet, Stefan?
Enligt ögonvittne sågs en 690-förare besiktiga våtgreppet på banan efter Torparn med oplanerat snabbt utsträckt högerstövel och direkt jämföra med motsvarande på gräs. Kanhända det var bäste Hr Gottschalk och i så fall får han återge sin uppfattning om ev skillnad i friktion. Ögonvittnet kunde riktigt känna hur ryggraden förvandlades till ett armeringsjärn när det halkade till. Ögonvittnets egna skyddsutrustning lär nätt och jämnt hinna torka till Årsracet, men hade nästan hur kul som helst. Ständigt mjukt körande Johan Rydén (Husa-RGV) visade mer än en yl-fyra hur en slipsten ska dras!
Martin har gjort en bra start och är strax före Fredde. Han blir ett stort problem tänker jag. Tar jag Martin är det en bonus.
På andra varvet kommer Martin ut i gruset på väg ut ur torparn och en hel hög åker förbi. Jag som är sist i den lilla högen hamnar i en bromsduell med Martin in i nya chikanen men går som tur är segrande ur den. Bra fart i Martins Competition är det !
Jag väljer som vanligt att tolka allt till min egen fördel. Har därför skrivit rent din rejsrapport och tagit med dom bästa bitarna
Bra skrivet
Det ser tajt ut i tabellen ! 3 olika möjliga vinnare efter Gelleråsen.....
Det är ju långt kvar, bara för att tiden gått ut betyder det inte att de inte kommerStartlistan till Gelleråsen:
37 Stefan Karlsson
45 Martin Gottschalk
49 Kalevi Brandhed
86 Joakim Danielsson
100 Fredrik Gyldner
777 Hasse Press
Ingen Hasse eller Rocket ?
Pelle skulle väl köra Ducce ? så han är ju med på ett hörn ändå.
Såg att Clementz inte var anmäld
Det är ju långt kvar, bara för att tiden gått ut betyder det inte att de inte kommer
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |