KTM 690 Supermono cup 2009

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Men jag behöver ju varenda liten hästspark jag kan få där bak. o sen så tror jag mappningen kommer få hojen o gå sämre då jag trycker på orginal. Men nästa år kanske... om inte HW vill låna ut den :tummenupp:D

Montera på original då. Spelar inte så jämrans stor roll...

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Men jag behöver ju varenda liten hästspark jag kan få där bak. o sen så tror jag mappningen kommer få hojen o gå sämre då jag trycker på orginal. Men nästa år kanske... om inte HW vill låna ut den :tummenupp:D
Jag ska åka med originalsystem fullt ut och mappning för helacra, funkade kanon i onsdags.
Inga mer låtsasursäkter!!! :) Kör nu!

MVH
Stefan

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Någon som vet artikelnumret på ett lammel-"kit" ?
Tänkte inhandla ett att ha i reserv till helgen.

Snart är det "Grande Finale" ! Är ni nervösa ?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Någon som vet artikelnumret på ett lammel-"kit" ?
Tänkte inhandla ett att ha i reserv till helgen.

Snart är det "Grande Finale" ! Är ni nervösa ?

58332011300 LINING DISK 2,7MM FCC 02 185,00 SEK
185 är per styck = 1295:-

Jag har botat nervositeten genom att kakla i tvättstugan i två veckor = har återigen inte rört bajken sedan senaste rejset :gnissla:huvet

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero

Jag har botat nervositeten genom att kakla i tvättstugan i två veckor = har återigen inte rört bajken sedan senaste rejset :gnissla:huvet

hur stor tvättstuga har du igentligen?? eller sätter du 2 plattor /dag:D

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......

Ok, trodde dom fanns i någon slags sats. Tackar för svar.

Mer smuts på bajken = långsammare varvtider :D

Banåkning.nu imorgon ?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ok, trodde dom fanns i någon slags sats. Tackar för svar.

Mer smuts på bajken = långsammare varvtider :D

Banåkning.nu imorgon ?

Du får dem i egen förpackning om du köper 7st :tummenupp

I eftermiddag ska jag skaffa mig ytterliggare lite handikapp genom att svetsa igen gängorna för bobbiner i svingen. Sen ska jag fultrimma lite genom att gänga upp med M6x1.0 för att kunna fästa Biltemas nya fina bobbiner :tummenupp
Smutsen låter jag vara, vill inte blända er andra med nypolerad bajk.

Ingen banåkning tyvärr...

hur stor tvättstuga har du igentligen?? eller sätter du 2 plattor /dag:D

Själva kaklingen tog inte så lång tid. Det började med att riva gamla bänken som stod där och kommer avslutas med en ny bänk ståendes inom nykaklade väggar. På vägen har väggarna putsats om osv osv osv.

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Supermono cup 2009 är nu avslutad :) :(

Helt otrolige Stefan Karlsson vann alla heat han fullföljde (en krasch och två missade heat pga gips). STORT GRATTIS.

Alla tabeller finns på www.readytorace.se och mer exakt HÄR

Själv är jag nöjd med säsongen. Slutar trea i 690-cupen och totalfemma i Nordic Supermono Cup (om mina egna beräkningar stämmer). Inte så illa för att vara första säsongen.

Tyvärr kommer nog minnet av min usla körning på sista helgen dunkla känslan ett litet tag framöver.
Kvalade 13e på en tid som väl var ok eftersom jag fulade lite och låg för många varv bakom värste konkurrenten, Gylder, i serien och kollade lite hur han körde.

Startade bra i första rejset och plockade rätt många genom att slicka vänsterkanten men sen kom de en efter en. In i esset var jag andra 690 men Pelle pressade sig förbi ut ur esset, hade kunnat stänga honom men valde att släppa lite lucka. Passerade ändå som nia första gången över linjen men sen kom Nordberg på andra varvet och på tredje senbromsade Hasse och Rocket förbi efter långrakan och Gustav på den lilla toksnabba hondan blåste förbi ner mot Ejes. Försökte nypa tillbaka då han bromsade rätt tidigt in i hårnålen men vågade inte riktigt. Bästa rejstid i första 0.5 långsammare än kvalet och en hel sekund efter bästatiden från förra året. På sjunde varvet drog Micke Andersson förbi på rakan men jag tog tillbaka platsen i bromsningen och låg före hela varvet runt men sen tog han mig på rakan igen och då kunde jag inte slå tillbaka. På sista varvet gjorde Molstad samma sak och jag tänkte att "så-fan-heller !!" och laddade för en toksen bromsning men då hade stackars Björn Andersson tappat ena dämparen på kortrakan så gulflaggen var ute och nere i hårnålen som var min sista chans hade Björn klotat så då var det gult där oxå så jag fick inte ens chansen att bita tillbaka.

I andra rejset gjorde jag en ännu bättre start och var nog sexa ut ur första böj men sen stannade allt av. Pelle, som körde som en demon hela helgen, brakade förbi på yttern i esset (jag kan verkligen inte svänga vänster :död). Johan Rydén med snabba Husan drog förbi ner mot Ejes och sen kom nog en till förbi på första varvet. Passerade som nia igen första gången över linjen. På andra varvet drog Lindman och Rocket förbi och jag tyckte några varv att jag hade lite häng men inte då. Efter sex varv upprepade sig historien från första och Micke Andersson drog om mig på rakan och strax därefter Molstad. Den här gången hängde jag på klart bättre och var aldrig långt efter men inte heller så nära att jag hade slagläge, det de drog ifrån på rakan fick jag käka upp i första inbromsningarna men det räckte inte och jag var 2.4 efter Micke i mål. Bästa varvtid helt galet ytterliggare 0.6 sämre och totalt 1.6 sämre än bästa rejstid från förra året = supermissnöjd. Hade jag bara matchat mig själv kunde jag kanske legat och slagits om åttondeplatsen tillsammans med Pelle, som hade samma bästatid som jag hade förra året, och Rocket.
Det där med tiderna är märkligt eftersom jag själv tycker att jag kör bättre på flera ställen där jag var missnöjd med farten förra året, kanske är dags att skaffa en laptimer och åka och träna lite mer........

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
KTM 690 Supermono cup 2009 är nu avslutad :) :(

Helt otrolige Stefan Karlsson vann alla heat han fullföljde (en krasch och två missade heat pga gips). STORT GRATTIS.

Alla tabeller finns på www.readytorace.se och mer exakt HÄR

En massa text........

Bra skrivet ! Och grattis till 3:e platsen :tummenupp

Det blev nog lite fel i tabellen dock, Hasse ska nog vara före både mig och Kalevi.....

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bra skrivet ! Och grattis till 3:e platsen :tummenupp

Det blev nog lite fel i tabellen dock, Hasse ska nog vara före både mig och Kalevi.....

Tackar :)

Fast jag ska nog sura ungefär en vecka pga min klart dåliga fart (mot vad jag
satt som mål alltså). Sen ska jag glädja mig åt totalplaceringen och de grejer som faktiskt var bra med helgen (läs: starterna)

Han är före jue... :va

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Tackar :)

Fast jag ska nog sura ungefär en vecka pga min klart dåliga fart (mot vad jag
satt som mål alltså). Sen ska jag glädja mig åt totalplaceringen och de grejer som faktiskt var bra med helgen (läs: starterna)

Han är före jue... :va

Själv är jag busnöjd ! Jag vara bara 11 sekunder efter dig i första rejset :) Nästa år får du nog jobba liiiite mer för att hålla mig bakom :tuttar

Ja, nu är han det. Skumt, tabellen var helt annorlunda förut :va Måste vara något digitalt tjall.....

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Själv är jag busnöjd ! Jag vara bara 11 sekunder efter dig i första rejset :) Nästa år får du nog jobba liiiite mer för att hålla mig bakom :tuttar

Ja, nu är han det. Skumt, tabellen var helt annorlunda förut :va Måste vara något digitalt tjall.....

Kan du ge dig fasen på att jag ska :mad:
Målet med nästa år blir nog att vässa sig på samtliga banor kombinerat med lite bättre placeringar. Men prio blir att vässa tiderna på samtliga banor.

Visst är det knasigt med de härna datamakinerna :brinnerup :D

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Tack för en trevlig säsong med övervägande glada tillrop och god kamratskap! :tummenupp

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Detta verkar ju vara en trevlig serie att köra. :tummenupp

Bara för att veta ungefär hur många 10-tals sekunder långsammare än er man är, hur snabbt kör ni på ett ungefär på Knutstorp?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati