KTM 690 Supermono cup 2009

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det är fullt i Supermono!
Inga fler anmälningar mottages enligt http://www.mchk-racing.org/Startlista 2004.htm Observera tidschemat oxå. Vi kör träning och kval på lördagen, warm up och 2 race på söndagen.

Det var som fasen. Varken Clementz, Landgren eller Lindman !!?!?!?!?!?!
Inte Hasse, Rocket eller Pelle heller - tråkigt !!
Kan inte se nåt om att anmälningar inte tas emot ?

Borde inte info av typen max antala anmälningar tas emot göras JÄKLIGT mycket mer tydlig ?? Jag hade ingen aning och hade blivit grymt arg om jag inte fått plats. Eller är det för att tiden gått ut?
Finns det infon nånstans om hur totala startfältet kommer se ut med Duccefolket osv?

EDIT-SOM-FAN: Martin är ju inte med heller i den listan !!!! Han var ju det för bara nån dag sedan, vad menas??????

Last edited:

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Det var som fasen. Varken Clementz, Landgren eller Lindman !!?!?!?!?!?!
Inte Hasse, Rocket eller Pelle heller - tråkigt !!
Kan inte se nåt om att anmälningar inte tas emot ?

Finns det infon nånstans om hur totala startfältet kommer se ut med Duccefolket osv?

"Startlista Gelleråsen 29 - 30 augusti 2009.
Uppdaterat 2009-08-09
Klass 9 SuperMono är full och några fler anmälningar kan ej tas emot."

Lindman och Landgren är med i listan.

Jag ska kolla på ducce-forat vilka som ska köra :)

EDIT-SOM-FAN: Martin är ju inte med heller i den listan !!!! Han var ju det för bara nån dag sedan, vad menas??????

Vilken lista tittar du på egentligen ? Jag är visst med :tummenupp

Last edited:

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Borde inte info av typen max antala anmälningar tas emot göras JÄKLIGT mycket mer tydlig ?? Jag hade ingen aning och hade blivit grymt arg om jag inte fått plats. Eller är det för att tiden gått ut?

Är inte sista anmälningsdag tydlig nog för att man ska förstå vad det betyder?

Det finns anmälningslistor på Mchk-Racing hemsida. Under nyheter går det att hitta länk

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Perkele !
Min browser lurade mig genom att visa en cachad lista. Räckte med en enkel F5 för att få se info om att det är fullt osv. Nu blev listan mycket större genast.
Ber om ursäkt om jag lät onödigt upprörd alldeles nyss :)

#32, Håkan Månsson med "Ducce 450 Desmo" låter ju oerhört intressant. Vad är det för maskin??

Rolle -> sista anmälningsdag har mig veterligen aldrig tidigare betytt att man inte får plats, "bara" att det kostar extra. Onödig sarkasm klarar jag mig utan :)

Last edited:

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Perkele !
Min browser lurade mig genom att visa en cachad lista. Räckte med en enkel F5 för att få se info om att det är fullt osv. Nu blev listan mycket större genast.
Ber om ursäkt om jag lät onödigt upprörd alldeles nyss :)

#32, Håkan Månsson med "Ducce 450 Desmo" låter ju oerhört intressant. Vad är det för maskin??

Rolle -> sista anmälningsdag har mig veterligen aldrig tidigare betytt att man inte får plats, "bara" att det kostar extra. Onödig sarkasm klarar jag mig utan :)

På tex Årsracet och andra populära tävlingar så är det ofta nödvändigt att anmäla sig i tid för att få köra. Det kan i extremfall hända att alla som anmält sig i tid inte får åka ändå, så ju tidigare man anmält sig ju större chans.

Det är ingen sarkasm, det är verkligheten. Sedan OM/när det finns plats låter arrangören fler anmäla sig mot extra kostnad.

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
det står att 12 st duccati ska vara med och köra med supermono, vad är det?
Är det gott och blandat som gäller i den här klassen och varför tar man in en massa duccar så att mono hojarna in får plats.:mad:

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Är det gott och blandat som gäller i den här klassen och varför tar man in en massa duccar så att mono hojarna in får plats.:mad:
Tydligen är det varslat sen i vintras om att Ducceklubben ska få vara med och köra ett "klubbmästerskap". Jag kan tänka mig att det tillkom på en tidspunkt när Supermono hade skrala startfält. Nu när vi fyller gridden borde inte en annan klass kunna konkurrera ut Supermonos ur startfältet. Det blir sannolikt en livlig diskussion om det... Det är upp emot 250 förare anmälda till Gelleråsen totalt sett!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten film från ACR för er som vill drömma er tillbaka :tummenupp
Tyvärr inte monosar men banan är ju densamma iaf...

[YOUTUBE-ID]jbFlkGQ2sxg&[/YOUTUBE-ID]

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
Var till ortopeden idag och fick domen, mc-åkat är över för 2009.
Nu har jag ett nyckelben som är av....för fyra veckor sedan var det inget brott
enligt läkaren på akuten...Men enligt journalen har röntgen läkaren skrivit att benet är av. Jaja två läkare är överens i alla fall. Några av er kommer jag nog att se på åsen, vi har ju bandagar där på torsdagen och fredagen, ses 2010

Och tyvärr finns inga platser kvar för er övriga för smygträning...

/Micke

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
enligt läkaren på akuten...Men enligt journalen har röntgen läkaren skrivit att benet är av. Jaja två läkare är överens i alla fall. Några av er kommer jag nog att se på åsen, vi har ju bandagar där på torsdagen och fredagen, ses 2010

/Micke

Trist.. Krya på dig!

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......

/Micke

Trist att höra.
Men du kommer vara grymt motiverad 2010 :tummenupp

MC Doktorn

Guest

/Micke

HSAN :rolleyes:

Inte kul men jag kan skruva ihop ditt ben med prima schweiziskt kvalitetsstål, du kommer likt en Mgp stjärna vara i sadeln om 4 veckor.
Dock på egen risk.:gnissla

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......

Verkar som vi slipper Ducce KM förarna.
Vi blev så många att dom inte fick plats i vårt heat :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Verkar som vi slipper Ducce KM förarna.
Vi blev så många att dom inte fick plats i vårt heat :tummenupp

Jepp. Finns nytt tidsschema som säger att Duccarna kör tillsammans med klass 6 (750cc).
Vi är numer 26 anmälda och Hasse och Rocket är med precis som Pelle :tummenupp
Rekord?

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Ingen som är sugen på att hoppa in och köra sista racet.. min hojdjävel är till salu.. raceklar!

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
Årets sista race
Hmmmm....Dags att syka lite, vem har fusktränat??? jag vet att vissa här kommer på min körning dagen innan och tränar. Några var och körde på Ktm dagen.. Kör jag ifrån er trots brutet nyckeben..doktor costa har lovat smärtstillande om jag kör. Kom igen nu och häclka lite. Jag har nytt skinställ med nr 65 på ryggen så ni vet vem som passerar.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC