Ktm 690

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Har nu påbörjat en 690 wiki som finns här: http://sites.google.com/site/690wiki/home
Efter att ha plöjt igenom hundratals sidor där det ibland kommer ett å annat bra tipps bland alla frågor om slipon å annat tänkte jag samla det man verkligen har nytta av på wikin.

om någon vill bidra med info på wikin behövs det ett google konto. maila eller pma mig så får du behörighet att redigera på wikin.

Vad sägs om ett kapitel med adresser till webshoppar med bra och billiga delar?

/P
 

Harada

Motard
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Lidköping
Hoj
KTM 690 SMC R -2019, KTM EXC-F 450 2019
Tjena

idag när ja skulle dra iväg till jobbet på min duke så starta den inte utan bara klickade i startmotorn och displayen visade "soft"

misstänker att batteriet har gett upp. :gnissla

någon annan som råkat ut för detta? :glömdet
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Säljer min Ktm 690 duke -08
Svensksåld
1800 mil
Svart/vit
Röda fälgstripes
Xenonlysen
Annan nummerskyltshållare
Nerdrevad 4 kugg bak
Servicebok
Framdäcket är bra, bak går väl några mil till.
Alla originaldelar finns, även bakdrevet plus en extra kedja.
Pris: 50000 kr.
 

Egemar

Ny medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
Hallsberg
Hoj
KTM 690 SMC
Tycker folk de är allmänt svårt o få sin hoj såld nu för tiden ? Trodde de skulle vara lätt men de går segt ;)
 

Egemar

Ny medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
Hallsberg
Hoj
KTM 690 SMC
Skönt för dej! Va fick du för din ? Ja har en smc -10 370 mil som ja ska ha 68 för! Tycker ja inte är några överpris.. Men men bara o vänta tills nån är sugen ;)


Beroendes på rätt pris och rätt kund.
Fick sålt min 690 SMC så sent som för nån timme sen.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Skönt för dej! Va fick du för din ? Ja har en smc -10 370 mil som ja ska ha 68 för! Tycker ja inte är några överpris.. Men men bara o vänta tills nån är sugen ;)

08:a 774 mil ca ,slipon,extra kåpset,fräscht bakdäck och framdäck som håller för ett bakdäck till.
58 tusen.
Jag är nöjd men med lite ånger då jag egentligen inte skulle sälja hojen och hade inte ens annons ute.
Kommer säkert känna mig rastlös nu och inte omöjligt att jag med tiden åter hoppar på en 690 SMC.
Sålde pga inte kört mycket i år samt lite andra intresse som tar tid och pengar i anspråk.
Har BMW'n kvar för utan 2-hjul kan jag nog inte vara.
 

Gunsmoke

Framgång kostar på!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Pajala
Hoj
KTM 525exc -05
tja!
Har en ktm 690sm -07 som rullat precis 2000mil, något man ska tänka på vid dessa miltal? kommande motor ras kanske ? :p
Har fundera på PC, k&n filter (har acra slipon) och nån kugg neråt! Något mer som är av värde att smacka dit utan att bli ruinerad?
Men finns det PC till denna årsmod? har bara hitta till 09:eek:r :S

Många frågor men tacksam för dem svar jag får :D
 

Kingslender

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ktm Duke 690 2008
Vart kan man köpa avgassystem till denna är det helsystem som gäller eller? Måste den mappas om mm. om man gör det?

Vilket slipon låter fetast till Duke 690 2008? Nån som har koll?
 
Last edited:

Harada

Motard
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Lidköping
Hoj
KTM 690 SMC R -2019, KTM EXC-F 450 2019
bakdrev

tjena vad kör ni med för bakdrev, ni som kör mycket bakhjul?

jag har 42 taggar som ja tror är orginal.
någon som vet va de blir för skillnad om man sätter på
ett 45 tagg eller 52 typ?

som det är nu går de tungt på 2:an till och med :mad:

+ samma fråga som ovan, vart får man tag på bästa slipon?
:)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
tjena vad kör ni med för bakdrev, ni som kör mycket bakhjul?

jag har 42 taggar som ja tror är orginal.
någon som vet va de blir för skillnad om man sätter på
ett 45 tagg eller 52 typ?

som det är nu går de tungt på 2:an till och med :mad:

+ samma fråga som ovan, vart får man tag på bästa slipon?
:)

skillnaden blir att hojen får mindre toppfart och varje växel blir "kortare" dvs du får växla en jävla massa när du skall upp i fart.

jag provade att sätta 45 bak på min 690 sm (40 orginal) jag hade. gillade det inte pga att hojen varva ut i vissa kurvor på bana.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Då har hojskrället blåst topp packningen igen. 100 mil sedan sist. Har mest kört landsvägskörning, men nu var det dags för sviesta igen och denna gången klara hojen hela 19 mil bana (förra gången 3 varv)...
Bara att riva skiten igen och kolla om något är snett. Har vid lite efterfoskningar hört att det visst inte är helt ovanligt med skeva toppar på 690 (fabrikations fel?).
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Då har hojskrället blåst topp packningen igen. 100 mil sedan sist. Har mest kört landsvägskörning, men nu var det dags för sviesta igen och denna gången klara hojen hela 19 mil bana (förra gången 3 varv)...
Bara att riva skiten igen och kolla om något är snett. Har vid lite efterfoskningar hört att det visst inte är helt ovanligt med skeva toppar på 690 (fabrikations fel?).

tråkigt å höra. inte hört talas om någon annan som har haft problem med topp eller packning.
 

CRY

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha WR450F
Hej! Jag har varit utan mc några år (husbygge och barn) suget börja komma tillbaka, och har snöat in på 690 SMC, Enduro och Enduro R.

Hur upplever ni denna modell gämfört med tex Yamaha XT 660 X och de äldre KTM modellerna 640 LC4 och 625 SMC?

Jag har ägt samtliga dessa ovan och har egentligen varit nöjd med alla av dem, och jag antar att en 690 inte är sämre?
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Hej! Jag har varit utan mc några år (husbygge och barn) suget börja komma tillbaka, och har snöat in på 690 SMC, Enduro och Enduro R.

Hur upplever ni denna modell gämfört med tex Yamaha XT 660 X och de äldre KTM modellerna 640 LC4 och 625 SMC?

Jag har ägt samtliga dessa ovan och har egentligen varit nöjd med alla av dem, och jag antar att en 690 inte är sämre?

bättre på allt :tummenupp dra å proa en :yoparty
 

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Vet nån vad det är för pipor på den här? Tyckte dom var grymt snygga.

1zgdjyt.jpg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top