Mr Larsson
Va vore livet utan hojåka
Ser ut som något billigt hemmabygge
Gissar på homemade
Ser ut som något billigt hemmabygge
Köpte mig en KTm 690 SMC 2010 igår. Grymt nöjd hittills.
Jag tänkte däremot byta olja och filter bara för att vara på säkra sidan och sen ha koll på när oljebytet faktiskt skedde.
Manualen säger 10W/60 och 10W/50. Tänkte köra på den tjockare olja dvs 10W/60. Frågan är, kan man hitta någon billigare än på lelles för 800kr/4L. Har ni några tips, söker även filter.
Hittade inget bra svar i tråden.
Grattis till köpet av en GRYM hoj
Man tackar
Du äger ju själv en 690, några tips om vart man får tag på olja/filter för en bra slant?
800kr/4L hos lelles känns som 250kr för mycket.
Man tackar
Du äger ju själv en 690, några tips om vart man får tag på olja/filter för en bra slant?
800kr/4L hos lelles känns som 250kr för mycket.
Har fått för mig att köpa en 690 SMR eller SMC att pendla under veckorna i Sthlm... Är det vettiga hojar? svagheter? för/nackdelar smc/smr Vad innebär Prestige?
Köpte mig en KTm 690 SMC 2010 igår. Grymt nöjd hittills.
Jag tänkte däremot byta olja och filter bara för att vara på säkra sidan och sen ha koll på när oljebytet faktiskt skedde.
Manualen säger 10W/60 och 10W/50. Tänkte köra på den tjockare olja dvs 10W/60. Frågan är, kan man hitta någon billigare än på lelles för 800kr/4L. Har ni några tips, söker även filter.
Hittade inget bra svar i tråden.
finns inte andra alternativ på olja med men tätare bytesintervall ?
har för mig att 15/50 var ok men ktm föreskrev 250mils intervall på bytena isf . ska kolla boken för jag ska strax byta och har ok/q8 sbk15/50 hemma på 20l dunk för ca 50kr/l
Svagheter för pendling:
*Brett styre (ett minus om man klämmer sig fram genom trafik)
Själv pendlade man med en r6a, gick väldigt bra faktiskt. Tror däremot att det bör gå lika bra med en 690 förutom att den är lite bredare.
Prestige brukar vara lite annorlunda dekaler lack osv.
Själv pendlade man med en r6a, gick väldigt bra faktiskt. Tror däremot att det bör gå lika bra med en 690 förutom att den är lite bredare.
Prestige brukar vara lite annorlunda dekaler lack osv.
Att köpa en R6a för att småpendla lite känns overkill inte minst försäkringsmässigt Sneglade lite på en er6 o såna hojar med ABS men insåg att det är bättre o köpa en hoj som man har lite kul på samtidigt
Gå nog att hitta ett smalare styre om det är så att det är omöjligt att ta sig fram.
Ingen som har en billig till salu? bra skick är inte prio bara den håller ihop.
Japp det gör det
Nu sitter det kraschpuckar original både bak och fram på hjulaxlarna.
Började däremot undra om det endast är styret och puckarna som tar emot vid omkullåkning. Tänker mest på avgasröret, någon med erfarenhet?
lägg cykeln ner så syns en del mer , rensade baktill på allt typ blinkers osv och rejäla skrap t.om på tanken kylaren fick en kyss så den svetsade jag plus lite tjafs som bromspedal , styre vid en enda highsider så bullerburken lär skrapa
Slangklämma och lite grövre slang så har du ett enkelt skydd för ljuddämparen
Sent from my X10i using Tapatalk
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar